וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 הטעויות הכי גדולות שאתם עושים בשדה התעופה

9.10.2016 / 8:28

אנחנו לא תמיד שמים לב לזמן שעף, חושבים שמזוודה אבודה זה משהו שקורה לאנשים אחרים, לא בודקים מראש את משקל הכבודה שלנו ואנחנו נכנסים מהר מדי לפאניקה בעמדת השיקוף (ולכן גם מאבדים דברים). קבלו את עשרת הדיברות לנוסע החכם

שדה תעופה נתב"ג נוסעים טיסה. ShutterStock
כדאי לדעת כמה דברים לפני שממריאים. נתב"ג/ShutterStock

לא נגלה לכם סוד גדול אם נציין בפניכם כי עולם התעופה איבד מזוהרו במהלך השנים. מדוע זה קורה? בעיקר בשל בדיקות הביטחון שהפכו להיות יותר ויותר מתישות וגם בגלל הגידול המשמעותי בכמות הטסים ברחבי העולם. אבל דבר אחד בטוח: יש מי שעושים לעצמם חיים קשים עוד יותר, רק מפני שלא לקחו בחשבון דבר או שניים לפני ההגעה לנמל התעופה או בזמן השהות בו.

קבלו את 10 הטעויות הכי גדולות שאנשים עושים בנמל התעופה - ובעיקר, נסו להימנע מהן.

1. אופסי, פג תוקפו של הדרכון

כמעט כל המדינות בעולם דורשות כי בעת ההגעה אליהן, יהיה ברשותכם דרכון בר-תוקף לפחות ל-6 החודשים הקרובים. אבל דרכון זה לא רק עניין של תוקף - יש מדינות, כמו דרום אפריקה למשל, שדורשות שבדרכון שלכם יהיו לפחות שני עמודים עוקבים ריקים מחותמות.

מעבר לכך, חברות תעופה חייבות לבדוק - עוד לפני העלייה למטוס - האם יש ברשותכם ויזה למדינה שאליה אתם טסים (אם אכן יש צורך בוויזה אליה). לא מאמינים? תשאלו את הטסים הרבים שנתקעו בגייט, ללא אישור לעלות על המטוס. למעשה, על חברות התעופה מוטל קנסי משמעותי אם לא יערכו את הבדיקה הזו טרם העלייה למטוס.

אז תחסכו מהן את סיפורי הסבתא ושאר יבבות - גם דיילת הקרקע הכי נחמדה בעולם לא תאשר לכם לעלות על המטוס אם אתם לא עונים על הדרישות הביורוקרטיות.

2. הזמן האבוד

כל כך קל להתפתות לחנויות הדיוטי פרי הנוצצות, לברים החמודים או לטרקלינים המפנקים של חברות התעופה, עם המושבים הרכים והבופה שנוטה להסיח את הדעת. קל לאבד כך את תחושת הזמן, במיוחד אם אתם מדלגים משדה תעופה אחד למשנהו וחוצים אזורי זמן שונים. השעון שלכם אמנם מדייק, אבל לא בטוח שהוא מכוון על הזמן המקומי.


עוד טיפים לפני שממריאים:
למה מיישרים את המושב בנחיתה? תשובות לשאלות שיש לכם בכל טיסה
לקראת טיסה ארוכה: 15 טיפים קטנים שעושים הבדל גדול
תחסכו מקום לשופינג: 12 דברים שאתם לא צריכים לארוז לחופשה
מדריך לישראלים: כך תתגברו על התור הארוך בנתב"ג ובדיוטי פרי


קחו בחשבון שחברות התעופה סוגרות את השערים כ-20-15 דקות לפני הזמן האמיתי של ההמראה, בכדי להתכונן לטיסה ללא הפרעות. הכנות אלו כוללות ניהול רישומים והפקת דוחות מסודרים בהתאם לנהלים שונים.

המגזין המקוון Aviation Republic, מציין כי בחברות התעופה יש כינוי לאותם מאחרים לטיסה: "הרצים". אז שימו לב לזמן, כי זה בהחלט לא תענוג גדול להיות האחרון שמגיע לטיסה, מתנשף ומיוזע להפליא.

עוד באותו נושא

24 טיפים מעולים שאתם חייבים להכיר לפני שטסים

לכתבה המלאה

3. הפתעה: מטען עודף!

מסתבר שיש עדיין נוסעים שמופתעים כאשר הם נדרשים לשלם על משקל עודף של המזוודה או על מזוודות שנשלחות לבטן המטוס בחברות לואו-קוסט מסוימות. מפתיע, נכון? ובכן, בדיקה מקדימה קצרה באתר חברת התעופה שעמה אתם טסים, תלמד אתכם על מדיניות התשלום על כבודה בכלל ועל מזוודות ששוקלות יותר מדי. אז כן, מסתבר שלא כל המזוודות נולדו שוות.

מעבר להגבלות על המשקל, כדאי לדעת כי ישנן הגבלות גם על גודל המזוודה. החדשות הטובות הן שלעיתים ניתן לעקוף את המגבלות הללו - מכרטיסי אשראי שמעניקים הנחות בעניין זה ועד הצטרפות למועדון הנוסע המתמיד. לפעמים, די בכך שאתם טסים יחד עם חבר מועדון נחשק, כדי שיוותרו לכם על תוספת התשלום. תחקיר קטן - ואתם מסודרים.

כמובן, תמיד תוכלו לטוס במחלקה ראשונה, ולקבל פטור או הנחה משמעותית מתשלומי כבודה עודפים. עשו את השיקול שלכם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שימו לב לזמן בשופינג בשדה, שלא תפספסו את הטיסה. הדיוטי פרי בנתב"ג/מערכת וואלה!, צילום מסך

4. חשבתם שהמזוודה לא תלך לאיבוד? אז חשבתם

בואו נקווה שזה לא באמת יקרה, אבל תמיד יש סיכוי מסוים שהמזוודה שלכם תלך לאיבוד. ואם התרחיש הזה אכן קרה - כדאי שתהיה לכם תוכנית ב'. בראש ובראשונה, הצמידו למזוודה את מספר הטלפון והכתובת שלכם, כדי שחברת התעופה תוכל ליצור עמכם קשר בקלות.

כדאי מאוד גם להצמיד לה סרט צבעוני או כל סימן מזהה בולט נוסף, כדי למנוע מצב שנוסע אחר, בעל מזוודה דומה, אסף אותה בטעות מהמסוע והלך לדרכו. מסתבר שיש לא נוסעים שחוזרים במרוצה היסטרית לדלפק, ומספרים במבוכה רבה כי אספו את התיק הלא נכון.

כדאי גם לתחוב לתיק היד שלכם בגדים להחלפה, ותמיד לשאת איתכם חפצים יקרי ערך ותרופות חשובות.

5. עד כמה מהיר מסלול הבידוק המהיר?

שירות Pre-Check מאפשר בידוק בטחוני מוקדם ויעיל, אך האם הוא גם מהיר יותר? לא בהכרח. אז נכון, הבידוק המהיר הוא אחד הדברים הטובים שקרו למי שטסים לעיתים קרובות, אך בעלי הניסיון יודו כי לא תמיד זה כך. מדוע? כי לעיתים, מסיבות שונות, מוזרמים באופן רנדומלי אל התור המהיר גם מי שאינם שייכים לו.

6. אני ועצמי - ושכולם יקפצו לי

כולנו כבר פגשנו בהם: אותם נוסעים שמשוטטים לאיטם במרחבי נמל התעופה, בעוד האוזניות תחובות עמוק בתוך אוזניהם או כאלו ששקועים שעה ארוכה בהקשת סמסים, בעוד ראשם מורכן אל תוך עצמם ולא רואים אף אחד ממטר. ובכן, ננסח זאת כך: אתה לא האדם היחיד בנמל התעופה, אז אנא - השתדל להיות קשוב לסובבים אותך.

עם אוזניות ומוזיקה רועשת לא תוכל, למשל, לשמוע את הצפצוף של כלי הרכב החשמליים שמניידים נוסעים שמתקשים בהליכה. זה גם יכול להיות נחמד אם לא תעמוד ללא תזוזה בדיוק באמצע המעבר או המעלית, ותחסום את מי שבאמת רוצים לנוע ביעילות. בקיצור, אל תהיה האיש המעצבן הזה.

אישה מנסה לסגור מזוודה עמוסה. ShutterStock
תמיד כדאי לדחוף למזוודה כמה פריטי לבוש למקרה חירום/ShutterStock

7. בלי פאניקה

אתה עומד לך שם, יחף, ללא תמיכת החגורה שלך, וכל החפצים הכי אינטימיים שלך גלויים לעין כל. אך למרות כל זאת, אל תיתן לאנשי הביטחון (וגם לשאר הנוסעים בתור) להלחיץ אותך. הרי כל כך קל לאבד דברים חשובים עם כל ההמולה הזאת - מארנק ועד מחשב נייד.

ובכל מקרה, רק ליתר ביטחון, הדבק על המחשב הנייד שלך את כרטיס הביקור שלך. למה? יותר מדי אנשים שוכחים את הלפטופ שלהם רק בגלל הלחץ שגורמות הנביחות של אנשי הביטחון. וכשזה קורה, כדאי שהוא יחזור אליך במהירות, עוד לפני שהטיסה יוצאת.

8. טיסת המשך - על אותו הכרטיס

נוסעים שחושבים שהם מבינים עניין, רוכשים לעיתים שני כרטיסי טיסה נפרדים בין יעדים שונים, או כשהם רוצים לעלות על טיסת המשך בחברת תעופה שונה. בתיאוריה, זהו רעיון מצוין, אבל בתכל'ס, הקומבינה הזו עלולה לגרום לביש מזל אמיתי, במיוחד בכל הקשור למעבר של הכבודה שלך בין הטיסות. בנוסף, במצבים מעין אלו, אף אחד לא ממש ייקח אחריות על מזוודות שהולכות לאיבוד בין טיסות וגם לא על טיסות המשך שפיספסת.

קחו גם בחשבון, שבמקרים מסוימים, יש לעבור שוב בידוק בטחוני - גם אם אתם בטיסת המשך.

נוסעת שדה תעופה כרטיס טיסה. ShutterStock
להיזהר מקומבינת הקונקשיין ברכישת כרטיס טיסה נוסף/ShutterStock

9. היכן מסתתר השירות היעיל?

בימים אלו, צוותי המדיה החברתית של חברות תעופה רבות מהווים מקור מצוין לטיפול בכשלים שונים שהתרחשו בתכנית הטיול שלכם. צצה בעיה? פשוט צרו איתם קשר און-ליין בעודכם מבלים את הזמן בתור, ויש סיכוי טוב שתקבלו מענה מהיר, יעיל ואדיב מאשר שתקבלו מאנשי הצוות המרוטים והשחוקים שיושבים בדלפק שמולכם.

ואם יש לכם גישה לטרקלין העסקים, זכרו כי גם שם ישנם אנשי שירות שיוכלו לסייע לכם – ושם התורים אף קצרים יותר. בנמלי תעופה מסוימים, שווה אפילו לרכוש כניסה יומית לטרקלין, רק כדי להחיש את העניינים הבוערים שלכם (ועל הדרך גם להתפנק על דרינק משובח).

10. לא בודקים. ולא בודקים שוב

אחד הדברים החשובים ביותר שנוסעים מתמידים חכמים עושים הוא בדיקה כפולה. בדיקה של מה? של הכל. רק בגלל שדייל הקרקע הודיע לכם שטיסת ההמשך יוצאת משער B6, לא אומר שדברים לא עלולים להשתנות. וזה שהודיעו לכם שהטיסה מלאה, לא אומר שלא יקרה מצב שאחד הנוסעים יאחר לטיסה – וישחרר לכם את המושב הנחשק. אפילו אם איש השירות הודיע נחרצות שלא מגיע לכם חדר במלון בגלל עיכוב משמעותי בטיסה - לא בטוח שהוא צודק או מכיר היטב את המדיניות.

נכון, לא מומלץ להטריד מדי את אנשי השירות, וכדאי מאוד לפנות אליהם בנימוס המתבקש. מצד שני, זכרו כי רק בגלל שמישהו אומר משהו - זה לא אומר שהוא באמת צודק או שהוא יודע על מה הוא מדבר.

למעשה, בנמלי תעופה, אנשי שירות רבים יהיו להוטים לומר לך כל דבר, רק כדי שתמשיך בדרכך. ולא תמיד, ה"דבר" הזה יהיה הדבר הנכון.

seperator

מכירים עוד טעויות שנוסעים עושים בשדה התעופה? כאן זה המקום לטקבק אותן!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully