וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כולם שוכבים עם כולם": וידויו של עובד בשיט תענוגות

"ספינות הקרוז היו מקום העבודה הכי סליזי שחוויתי בחיי", מספר עובד בספינת תענוגות, ומספק תיאורים מדהימים ויוצאי דופן על מה שקורה בלב ים. אז מה באמת מתרחש מתחת לדק השיזוף המפנק?

מערכת וואלה!

בווידאו: מסע תענוגות - לכלא - היפהפיות שהבריחו קוקאין בשווי 30 מיליון דולר בקרוז

"ספינות הקרוז היו מקום העבודה הכי סליזי שחוויתי בחיי", אומר עובד ותיק בתעשייה, המכנה את עצמו "בלייק". זהו רק חלק מתיאוריו על מה שנעשה בקווי ספינות התענוגות בלב ים.

לדבריו, הנופשים המתפנקים על דק השיזוף מול הבריכה, כלל אינם מודעים לעולם האפל שרוחש תחת הסיפונים העליונים, עולם שבו עובדים בשכר זעום לנים בחדרים צפופים - ויחסי מין פרועים, נטולי עכבות, הם עניין שבשגרה.

"בכל מה שקשור לעובדים, לדעתי היחס בין נשים וגברים בספינה עומד על 9 גברים על אישה אחת. כך שבכל פעם שמגיעה עובדת חדשה, זוהי חגיגה גדולה, וכולם מקבלים משקאות בחינם בבר של העובדים. כמובן, במצב הזה, אף אחד לא נאמן לאף אחד".

שיט בספינת תענוגות. ShutterStock
עולם אפל רוחש תחת הסיפונים העליונים. ספינת קרוז/ShutterStock

סקס, שקרים וקרוזים

הטענות של בלייק אינן חדשות, ובעבר יצאו לתקשורת עובדי קרוזים אחרים שתיארו סיטואציות דומות. קתרין צ'פמן האוסטרלית, שעבדה בספינות פאר בקריביים ובאיי בהאמה, אף כתבה רומן בהשראת חוויותיה. לספרה היא קראה "סקס, שקרים וקרוזים".


עוד בנושא בוואלה! תיירות:
סקס בלב ים? הקרוז שבו בגדים הם אופציה בלבד
לשוט במטריקס: קרוז בספינה הכי מטורפת בעולם
נחשפו סודות הסקס המלוכלכים של תיירים בחופשה


"הדבר שהפריע לי יותר מכל היה הבגידות", היא סיפרה לכתב אתר החדשות האוסטרלי news.com, בראיון שנערך בקיץ שעבר. "גברים נשואים, אבות לילדים, ניהלו מערכות יחסים עם קולגות שלהם בספינה. בחופשות, כאשר הרעיות היו מגיעות לבקר בספינה, החברות היו נאלצות לעזוב את החדר של בני זוגן הזמניים למשך שבוע שלם. בשבוע הזה, כולם שיחקו אותה כאילו הם לא מכירים זה את זו. בסוף החופשה, אחרי שהרעיות עזבו את הספינה ושבו לביתן, היו החברות חוזרות לתאים של הגברים".

אבל הסקס הוא רק חלק מהסיפור רב-המעללים על קורותיהם של עובדי הקרוזים. בלייק מספר כי הוא עבד על אחד מקווי הספנות היוקרתיים ביותר, אותו פוקדים עשירי העולם. "בהפלגות זולות, תמצא את מי שחסכו כל חייהם כדי להרשות לעצמם לעלות על קרוז. אנשים כאלו הם אסירי תודה", ממשיך בלייק. "לעומת זאת, עשירי-העל הם אנשים נוראיים".

ובעוד שבעלי האמצעים מתרווחים בתאים היוקרתיים שלהם, נאלצים העובדים להצטופף בתאים זעירים עד אימה. עד כמה זעירים? שני עובדים חולקים יחדיו חדר ששטחו כמחצית מתא אורחים סטנדרטי. לדבריו, הדרך היחידה לשרוד בשטח קטן זה, היא פשוט להצטייד במינימום האפשרי, ולתחוב בכוח את כל המטען שלך אל תוך הלוקר.

והמשכורת? גם כאן בלייק מפתיע. כאשר עבד כדילר בקזינו הספינה, הרוויח 950 דולר (כ-3,600 שקל) לחודש, אך לדבריו, איש שירות רגיל מרוויח בסך הכל כ-200 דולר (כ-750 שקל) לחודש. מה נשאר? בעיקר לחיות על טיפים. נשמע טוב? לא בטוח, במיוחד לאור העובדה שלדבריו, תשלומי הטיפים מנוכים מהמשכורת החודשית. כך, באופן תיאורטי, אם קיבל בחודש מסוים טיפים בסך 950 דולר, הרי שחברת הספנות תשלם לו משכורת של אפס דולרים סך הכל.

עוד באותו נושא

מה באמת קרה בהפלגה הישראלית של ה''קרייזי קרוז''?

לכתבה המלאה
תיירת קרוז שיט. ShutterStock
אחרי שהרעיות עזבו את הספינה, היו החברות חוזרות לתאים של הגברים"/ShutterStock

"האורחים הם פרות"

גם במקרה זה, בלייק אינו לבד כמובן. אתר news.com מדווח כי בריאן דיוויד בראנס, שכתב ספר על חוויותיו כעובד חברת ספנות סיפר כי במצבים מעין אלו קשה במיוחד לשמור על רמת שירות גבוהה, במיוחד כאשר מדובר באורחים ששתו יתר על המידה. "מה שנותר לצוות לעשות זה פשוט לשחרר קיטור מאחורי דלתיים סגורות", הוא אומר, ומוסיף כי "אל האורחים שהגיעו למסעדות שבספינה התייחסנו כאל פרות. זה הגיוני לחלוטין, לאור העובדה שמדובר ביצורים גדולים מאוד, עדינים מאוד, שפשוט אוכלים כל היום".

"יש אורחים שחושבים שהם נמצאים במחלקה הראשונה של הטיטאניק, ונוהגים להציק לאנשי הצוות כל העת", הוא מוסיף.
לטענתו, הוא נדרש לעבוד 100 שעות בשבוע, בסבב שנמשך 15 שבועות בכל פעם. כך, השכר שקיבל לחלוטין אינו פרופורציונלי לזמן שהשקיע בעבודתו. "אני לא זוכר מתי ישנתי לילה שלם בהפלגה. ממוצע שעות השינה שלנו עמד על 4-5 שעות בלילה".

"כאשר אתה מפליג במים בינלאומיים, חברות הספנות יכולות פשוט להתעלם מחוקי העבודה המקובלים", הוא מסכם. ה-DailyMail הבריטי מביא את תגובת איגוד הקרוזים הבינלאומי (CLIA). בין השאר, נמסר, כי "ענף הספנות שם את רווחת העובדים בראש מעייניו. חברות הספנות פועלות תחת חוקי עבודה ותקנים בינלאומיים מחמירים". באשר לנושא השכר, מסרה החברה כי "אנשי הצוות זוכים לקבל ללא תשלום שירותים שונים, בהם מגורים וטיפול רפואי מסובסד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully