וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיבה המקוממת שבגללה נזרקה דוגמנית מהטיסה

4.9.2016 / 9:51

דוגמנית צעירה שעלתה על מטוס של חברת איזי-ג'ט בדרכה מלונדון ליוון, נזרקה בבושת פנים מהמטוס עקב התקף אפילפסיה קצר. "הרגשתי כמו תיכוניסטית פרחחית שהעיפו אותה מהכיתה", אמרה. איזי-ג'ט: "הקברניט הביע דאגה לנוכח ההתקף"

נוסעת טיסה. ShutterStock
צוות המטוס הראה לדוגמנית את הדרך החוצה/ShutterStock

מהן הסיבות שבגללן מורידים נוסעים מהטיסה? תשאלו את הלן סטפנס, דוגמנית צעירה שעלתה על מטוס של חברת איזי-ג'ט בדרכה מלונדון ליוון. היא עולה, מחפשת את המושב שלה, אך לאחר זמן קצר היא מורדת מהמטוס בבושת פנים. הסיבה: התקף אפילפטי שחוותה הצעירה בת ה-30. וכל זאת, על אף שפרמדיקים שהוזעקו למקום קבעו נחרצות כי הנוסעת בהחלט כשירה לטוס.

הלן עלתה על הטיסה לאי זקינתוס ביום חמישי, מנמל התעופה הבריטי גטוויק, בכדי להשתתף בחתונה של חברה, אך התקף האפילפסיה הפתיע אותה עוד לפני שהמטוס החל בריצת ההמראה שלו. לדבריה, ההתקף נמשך שניות ספורות, ואנשי הצוות הרפואי שהוזעקו למקום אישרו לה להמשיך לטוס, אך צוות המטוס חשב אחרת והראה לה את הדרך החוצה, אל השרוול שיחזיר אותה לבית הנתיבות.

עם זאת, חברת התעופה קבעה לה טיסה נוספת ליום המחרת, ואף מימנה לה שהות של לילה בבית מלון, אך הדבר לא הסב את נחת לדוגמנית, שטענה כי על חברת התעופה לשקול מחדש את אופן ההתנהלות מול נוסעים הסובלים מאפילפסיה.
"זה לא שהייתי שיכורה, קולנית או גסת רוח", היא סיפרה לכתבים. "היה לי התקף קל, וכל שנזקקתי לו היה לשבת לרגע ומיד לאחר מכן להגיע אל המושב שלי במטוס. זה הכל". במקום זה, היא פשוט התבקשה לאסוף את תיק היד שלה ואת שאר חפציה, ולרדת מהמטוס.

הלן הוסיפה וסיפרה לכתבים כי "חשתי כמו תיכוניסטית פרחחית שהועפה מהכיתה שלה בגלל להפרעה לשיעור. הרגשתי כאילו אני במחזה שבו אני הכוכבת", הוסיפה בציניות.

איזי-ג'ט. ShutterStock
חברת התעופה קבעה לה טיסה נוספת ליום המחרת. איזי-ג'ט/ShutterStock

חברת התעופה: "הקברניט הביע דאגה לנוכח ההתקף"

ומה אומרים באיזי-ג'ט? אתר החדשות הבריטי Mail Online מדווח, כי דובר החברה מסר את ההודעה הבאה: "אנו מאשרים כי לא אפשרנו לנוסעת בטיסה EZY8747 מגטוויק שבלונדון אל זקינתוס לטוס בשל חוסר כשירות לטיסה. עבורנו, לנושא הבריאות והרווחה הבריאותית והנפשית בטיסות יש חשיבות עליונה, ואיזי-ג'ט תאשר הטסה של נוסעים שצוות הקרקע, הקברניט והדיילים אישרו כי הם אכן כשירים לכך. קברניט המטוס הביע דאגה לנוכח ההתקף שחוותה הנוסעת במהלך העלייה למטוס. לכן, דחינו את טיסתה בהתאם לכללים הרפואיים שלנו. סיפקנו לה לינה למשך הלילה במטרה להעלותה לטיסה שיוצאת יום לאחר מכן". עוד הוסיף דובר החברה כי "הצוות הרפואי שלנו טען כי על-פי פרוטוקול בינלאומי, לא מומלץ לטוס במהלך 24 השעות שלאחר התקף מסוג זה".

העמותה הבריטית Epilepsy Action, המסייעת ומייעצת לחולי אפילפסיה, יצרה קשר עם הלן סטפנס באמצעות טוויטר. בארגון טוענים כי כל עדות מחקרית לכך שטיסה עלולה לסכן חולים במצב זה. בעמותה מסרו כי ישמחו לייעץ לחברת איזי-ג'ט באשר לרענון הנהלים הקשורים בטיסות והתקפי אפילפסיה, ואגב כך להעלות על סדר היום את המודעות למחלה. "הצטערנו לשמוע על המקרה. בטוחני כי עבור הצעירה, מדובר היה באירוע מלחיץ למדי", אומר סיימון וויגנלסוורת', ממנהלי העמותה.

אפילפסיה ("מחלת הנפילה", בשמה העממי, או "כפיון" - בשמה הרפואי) היא מצב רפואי שתופעותיו מגוונות למדי, וכל חולה מתאפיין בתופעות שונות. לדברי סיימון וויגנלסוורת, יש מי שחוזרים לאיתנם דקות ספורות לאחר התקף, ויש מי שמשך ההתאוששות שלהם ארוך יותר. למעשה, החולה עצמו יודע טוב מכל רופא כיצד הוא חווה את ההתקף וכיצד הוא מתאושש ממנו. ובכל מקרה, אין לטיסות שום השפעה על מהות ההתקף או השלכותיו. "עם זאת, אנו מודעים לעובדה כי חברות תעופה דואגות לשלומם של הנוסעים, כולל אלו הסובלים מאפילפסיה. חולה שחושש כי יש סיכוי שיחווה התקף במהלך טיסה, מומלץ כי יודיע על כך מראש לאנשי הצוות. הדבר יסייע בידם להעניק לו את הנדרש, ולא להיות מופתעים".
עוד מסר סיימון וויגנלסוורת', כי "אנו מפצירים בחברות התעופה להכשיר את צוותי האוויר לדעת כיצד להתמודד עם התקף מסוג זה ולדעת כיצד להעניק לחולים סיוע ראשוני ובכל להבטיח את שלומם".

  • עוד באותו נושא:
  • טיסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully