וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצולות. נט: המצפה התת-ימי ישיק אפליקציית תלת ממד חדשה

24.8.2016 / 11:55

אחת האטרקציות הכי מבוקשות בישראל, המצפה התת ימי באילת, מפתחת בימים אלה אפליקציה ייחודית שתנגיש למבקריה את העולם התת ימי בטכנולוגיית תלת ממד. מה תוכלו לראות בה?

יח"צ - חד פעמי
המצפה התת ימי באילת. יח"צ,
בריכת הכרישים. בקרוב גם מהסמארטפון/יח"צ

מבט מטווח אפס באישוניו של סוסון ים או מגע בשיניו של כריש גדול שן הן חוויות ששמורות בדרך כלל לצוללים באוקיינוס או לצלמים של ערוץ נשיונל גאוגרפיק, אבל מסתבר שיש מי שעובד על פיתוח טכנולוגי שיאפשר לכולנו לצפות במתרחש במצולות באמצעות הסמארטפון. אחת האטרקציות הכי מבוקשות בישראל, המצפה התת ימי באילת, מפתחת בימים אלה אפליקציה ייחודית שתנגיש למבקריה את העולם התת ימי בטכנולוגיית תלת ממד.

האפליקציה שמפתחת חברת ציבלין, תושק בתקופה הקרובה, תציע למבקרי המצפה סיורים וירטואליים בטכנולוגיה של מציאות רבודה במעמקי הים ופגישה חזיתית עם מיני וזני בעלי חיים שגדלים במצפה, תוך שהם מספרים את סיפור חייהם. לפי התכנית, מבקרי המצפה יוכלו להוריד את האפליקציה בעת ההגעה ולהתחבר למגוון פיצ'רים אינטראקטיביים מקוריים שישדרגו את חווית הסיור.

"המצפה התת ימי, כאטרקציה תיירותית מתקדמת ומובילה בישראל, משקיע לא מעט משאבים בחדשנות ופיתוח עסקי. אני מאמין שמי שלא מתקדם, דועך", אומר יוסי אני מנכ"ל המצפה, "יש לנו המון תכניות לשדרוג ופתוח האטרקציה בשנים הקרובות שנועדו להפיץ את חווית הטבע הימי למספר ליותר ויותר אנשים".

חוגגים ארבעים שנה

בימים אלה מציין המצפה התת ימי יום הולדת ארבעים ונדמה שאין ישראלי שלא ביקר לפחות פעם אחת בחייו באטרקציה האילתית. חצי מיליון מבקרים פוקדים אותה מדי שנה מהארץ ומחו"ל ולפני שנה וחצי נפתח לראשונה מתחם כרישים ענק שמתפרס על שטח של אלף מ"ר ומכיל שלושה מיליון ליטר מים. המתחם, שמשלב גם פעילות אינטראקטיבית לכל המשפחה משמש כמרחב מחייה טבעי לעשרות כרישים מסוגים שונים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
המצפה התת ימי - היסטוריה.
המצפה בשנותיו הראשונות. חצי מיליון מבקרים בשנה

לדברי המנכ"ל יוסי אני, פתיחת המתחם נחלה הצלחה גדולה וזכתה לתואר "אחת מבריכות הכרישים הגדולות בעולם". את התודות אגב, יש לשלוח לבמאי סטיבן ספילברג שטרף את קלפי הסקרנות האנושית עם הסרט 'מלתעות'.

"הכרישים סובלים מיחסי ציבור גרועים, אבל זה קורה רק כי האדם יצר לו תדמית של חיה טורפת ומסוכנת. נכון שמדובר בדג טורף ולא יונק, אבל בני אדם כלל לא נמצאים בשרשרת המזון שלו ורב הכרישים משמשים כסניטרים של הטבע ואוכלים את בעלי החיים החולים והפצועים. למען האמת, כריש בסביבתו הטבעית מסתפק בארוחה אחת בשבוע עד עשרה ימים".

לדבריו, מספר בני האדם שנהרגו בשל תקיפות כריש בעולם כולו מסתכם בשבעה בלבד, בדיוק כמו דולפינים שנחשבים יונק חברתי ומיודד עם בני האדם. "קיימות בטבע עשרות חיות קטלניות יותר מכרישים אבל הם תוקפים ברגע שהם מרגישים מאויימים ולפעמים, גם בעת טעות בזיהוי כשהם סבורים שמדובר בצב ים או כלב ים".

ילדי האלמוגים

המצפה התת ימי באילת נפתח לראשונה ב-1975 בחלקה הדרומי של עיר הנופש ובלבה של שמורת אלמוגים טבעית ומוגנת שזוכה לתשומת לב רבה מצד 160 העובדים של המצפה.

"המצפה התת ימי הוא לא רק אטרקציה תיירותית מהנה אלא מוקד לימודי של הטבע הימי באילת. אנחנו מקפידים ללמד ולחנך את ילדי אילת ובכלל על ערכיה של שמורת האלמוגים ומקיימים קורסי הדרכות לצוללנים כדי ללמדם על דרכים לשמרה. מלבד זאת, המצפה משמש בית גידול והפריה עולמי לסוסוני ים וצבי ים וכבית חולים ימי שמשקם את כלל הזנים והמינים שקיימים במצולות".

המצפה התת ימי - סרטון.
לא רק אטרקציה תיירותית מהנה אלא אכסניה לימודית של הטבע הימי באילת

כנראה שאלפי זני דגים אינם מטעים. מספר הביקורים החוזרים במצפה התת ימי הוא גבוה במיוחד הודות לפעילויות קד"מ מגוונות שנערכות בו ומבטיחות כרטיס לביקור חוזר במהלך שלושה ימים. הישראלים, כך נראה, צללו עמוק והתאהבו. אבל אין זה סוד שמצבה התיירותי של אילת לא מזהיר בשנים האחרונות והמון תיירים מחו"ל מעדיפים יעדי שמש אחרים.

יוסי אני, ששימש בעברו במספר תפקידים בכירים בתעשיית התיירות העירונית, מבין היטב את המשאב המנצח שיש לעיר אילת להציע לתיירים בעולם כולו, אבל קורא להמשיך ולהשקיע בו.

"אני מאמין שככל שהאטרקציה ייחודית וחווייתית העניין בו גובר. המצפה זוכה לרמת אמון גבוהה מצד הישראלים ונמשיך למצוא את הפתרונות שיביאו לכאן גם את התיירים. אילת היא חלק ממדינת ישראל ונפגעת מהמצב הגיאופוליטי בדיוק כמו שאר הערים בארץ, אבל לא המצאנו את הגלגל. אם נמשיך להשקיע בתיירות נקצור את הפירות הטעימים ביותר".

מערכת וואלה! NEWS

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully