וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמפינג ממוזג בכנרת: הרעיון הטוב או הגרוע בעולם לחופשת סוכות?

יפעת סני

6.10.2016 / 0:11

בחוף "אי שם" שבחוקוק הקימו מתחם שקט ומבודד, שמציע שילוב ייחודי בין קמפינג לאירוח מפנק - מצד אחד אוהלים ואבק, ומהצד השני מזגן מקפיא ומיטה רכה. האם זה הפתרון המושלם ללינה בכנרת?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האוהלים של מתחם אי שם. מרגישים את הטבע גם בפנים/מערכת וואלה!, צילום מסך

העולם מתחלק לשני סוגי אנשים - אלו שאוהבים קמפינג (הידועים גם בשם - רווקים), ואלו שהמחשבה על אבן שדוקרת אותם בעצם הזנב מעבירה בהם צמרמורת. עבור אוהבי הקמפינג המחשבה על "יאללה תארוז את האוהל והמנגל ונלך ללילה בכנרת" היא התגלמות הפאן הישראלי, עבור האחרים - זה נשמע כמו עונש קולקטיבי.

חוף אי שם בכנרת מבטיח למצוא את הדרך לגשר בין שני הקצוות האלה - קמפינג אמיתי בחוף חוקוק הדרומי שבכנרת (עם אפשרות לרבוץ שעות ארוכות על מחצלת, לנפנף קצת עשן ולחלוק שירותים) מצד אחד, ומהצד השני אוהל גדול, נקי וממוזג עם מיטה אמיתית, ואפילו עם שקע חשמל למטען. עבור אוהבי הקמפינג זה עלול להישמע כמו כפירה בעיקר, אבל עבור זוגות "מעורבים" (ועל פי מדגם קצר במערכת וואלה - או רוב הזוגות) ועבור משפחות עם ילדים קטנים (תנסו אתם להיות סגורים עם בן שנה באוהל מתקפל) - זה חלום שהתגשם.

החוף הכי שקט בכנרת?

חוף אי שם מבטיח, ומקיים, חוף שקט ומבודד יחסית, בלי מנגלים מתחת לאף (יש מתחם ייעודי) ובלי ערכות קריוקי מחרישות אוזניים. משיחה עם המשפחות שנפשו לידנו, מסתבר שזה יתרון משמעותי כי כמעט בכל חוף היום יש רעש מחריש אוזניים של זיופים משפחתיים, וקשה מאוד ליהנות מהשקט והשלווה שהים יכול להציע. בנהלי השימוש באתר הנופש הנופשים מתבקשים באופן כללי "להימנע מהשמעת מוזיקה והתנהגות קולנית".

באתר של אי שם גם מצהירים ש"חוף אי שם' שואף לשנות את המקובל בתרבות הנופש, ולהציע נופש שקט על שפת האגם, ללא מתחים, ללא מאבקים על טריטוריות, ללא השמעת מוסיקה קולנית, עם מגוון אפשרויות בילוי בתוך החוף ומחוצה לו". זה נשמע קצת יומרני ופלצני, אבל לפחות במתחם האוהלים שבו אנחנו שהינו - זה עבד. הצוות היה ממש אדיב, המשפחות ששהו לידנו ניסו באמת לשמור על השקט כשאנחנו ישנו, והייתה תחושה שכולם משתדלים להיות בסדר. זו תחושה שלא מוצאים הרבה באוגוסט הישראלי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כל כך שקט שאפשר לשמוע את הים. חוף חוקוק הדרומי/מערכת וואלה!, צילום מסך

לאכול חול ולנוח במזגן

בכל מתחם ממתחמי האוהלים יש כמה אוהלים רחבי ידיים, מטבחון קטן עם מים חמים וקרים, מקרר וכיריים חשמליים, שולחנות פיקניק ופינות רביצה. להוציא העובדה שהאוהל גדול וממוזג וישנים במיטה, החוץ שומר על חווית הקמפינג. השירותים והמקלחות משותפים (אם כי נקיים בצורה יוצאת דופן), הנופשים מבלים את רוב יום בחום של שפת הכנרת, ותנאי הכנת האוכל הם לחלוטין תנאי שטח.

מתחם האוהלים מרוחק כ-150 מטרים מחוף חוקוק הדרומי, אבל זה אינו חוף מוסדר ואין בו מציל, ולכן הוא קצת פחות נוח למשפחות עם ילדים. מרחק עוד כמה מטרים משם ניתן ליהנות מחוץ מוכרז, בו אומנם יש יותר אנשים ופחות שקט, אבל יש גם מציל. יש לציין שהגישה לחוף לא מאוד נוחה כשצריכים לסחוב ציוד וילדים, ולכן מומלץ ללכת עם כמה שפחות דברים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חוף מקסים, אבל לא מוכרז/מערכת וואלה!, צילום מסך

מחיר הנוחות

וחייבים לדבר גם על העיצוב - אין ספק שמתכנני המתחם השקיעו לא מעט בעיצוב. כל מתחם מונה כ-8 אוהלים שפונים לתוך מעין חצר משותפת, מה שיוצר אווירה מאוד נעימה. כל מתחם משותף כזה מוצל, מכיל ערסלים ומחצלות כך שיש המון מרחב - לרביצה או למשחקים, תלוי בקהל. האוהלים גדולים ובהירים, ועיצוב הפנים שלהם משדר תחושת טבע מרגיעה - צבעים בהירים, רהיטי קש, מצעים וכריות מושקעים ואפילו שטיחים קטנים על הרצפה שיוצרים תחושה של בית.

מחיר לילה במתחם האוהלים אי שם הוא 600 שקלים. וכאן הדעות נחלקות - יש הסבורים כי מדובר במחיר סביר לחלוטין ללילה מהנה מאוד נוח על שפת כנרת, ויש הטוענים כי במחיר הזה ניתן לשכור חדר שיהיה מפנק אף יותר. מה שבטוח - החוף הזה מציע חוויה שונה, משהו שמזכיר קצת את סיני של פעם, אבל עם יותר ילדים וקרם הגנה. גם אם אפשר לנפוש במחיר זול יותר - חוויה כזו תתקשו למצוא. בטח שלא עם מזגן.

אם החלטתם ללכת על זה לימים החמים האחרונים של השנה, או בחופשת סוכות, יש כמה דברים שכדאי שתדעו - המזגנים באוהלים מאוד מאוד חזקים, כדי שיוכלו להתמודד עם החום של הכנרת. במהלך היום העובדה הזו משובבת נפש, אבל בלילה המזגנים עלולים להפוך אתכם לנציבי קרח. הביאו לכם מהבית שמיכה או בגד חם כדי להבטיח שינה נוחה.

לעניין האוכל - במטבחים של המתחמים יש כיריים חשמליים, אבל אין סירים, כך שאם אתם מתכננים לבשל - אתם צריכים לדאוג לכל הפרטים. אם אתם רוצים להמשיך בקו העצלות והרביצה שהחוף מציע, אתם יכולים לצאת ולנסוע מספר דקות לכל אחת מהמון המסעדות שיש בסביבה.

הכותבת היתה אורחת של מתחם "אי שם" בכנרת.

  • עוד באותו נושא:
  • כנרת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully