וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרויקט צילומים מדהים: זה מה שטייסים רואים מהאוויר

17.8.2016 / 11:42

שני טייסים אוסטרלים, שהם גם חובבי טבע וצילום, יצרו את "פרויקט ורטיקל", שבו הם מצלמים את העולם מהאוויר באמצעות רחפן, כדי לשוות את המראה שהם רואים מהקוקפיט. בקרוב גם יגיעו לצלם בישראל

ספק 500

בווידאו: צפו בצילומים נהדרים של ישראל מרחפן

זה ידוע שלטייסים יש את הנוף היפה ביותר במסגרת עבודתם, והם רגילים לראות את העולם מעין הציפור. בשל אהבתם לנוף הנשקף מלמעלה, החליטו שני טייסים ליצור פרויקט של צילומים מהאוויר שמשתף את חוויותיהם מפרספקטיבה שלא כולם רגילים אליה.


עוד צילומים מטריפים בוואלה! תיירות:
עונג לעיניים: אלו הצילומים הזוכים של נשיונל ג'יאוגרפיק ב-2016
בעיניים ישראליות: הצילומים הזוכים בתערוכה "תמונת טבע"
אלו הצילומים הזוכים מכל העולם בתחרות הצילום של השנה


אהרון פיליפס, טייס בחברת וירג'ין אוסטרליה, וטום פאונט, טייס בחברת קואנטס האוסטרלית אף היא, הקימו את "פרויקט ורטיקל" ("פרויקט אנכי" בתרגום חופשי), שבו הם מתעדים את העולם כשהם דווקא על הקרקע במקום שהם טסים אליהם. הם עושים זאת לא מהמטוס, כמובן, אלא דווקא בעזרת רחפנים.

צמד הטייסים משתף את הצילומים המרהיבים שלהם בעמוד הפייסבוק שלהם, כמו גם בחשבון האינסטגרם שפתחו במיוחד לפרויקט, והם אף מתכננים למכור את הצילומים שלהם כתמונות מודפסות. אהרון, שהוא בנו של טייס וגם נכד של טייס מבונדי ביץ' באוסטרליה, משלב בפרויקט את אהבתו לטייס וטיולים. " לגדול ליד הים זה מה שנתן לי את האהבה לטבע ולאוקיינוס, שבאים לידי ביטוי בצילומים שלי", אמר ל"לונלי פלאנט".

לדברי הטייסים, צילומי הרחפן שלהם מתבצעים מגובה של כ-120 מטרים - הגובה המקסימלי שאליו יכול לנסוק הרחפן - והמראות הנראים מגובה זה זהים למה שהם רואים מהקוקפיט בגובה דומה. עם זאת, מטוס שנמצא בגובה זה, בדרך כלל מצוי בתהליך המראה או נחיתה, ועל כן צילום של הרחפן "מאפשר להם לנצור את הרגע ולהתענג עליו", לדבריהם.

בין המקומות שהם מצלמים, שכוללים לרוב חופי ים ואוקיינוסים, ניתן למצוא את איי הבהאמה, דנמרק, קליפורניה, ניו זילנד, אוסטרליה, סינגפור ועוד. בעתיד הקרוב הם מתכוונים להגיע לפיג'י ואינדונזיה, ובשנה הבאה הם יצלמו גם באירופה ואפילו במזרח התיכון, ומי יודע - אולי נזכה לראות גם את חופי ישראל בפרויקט שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully