וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוגרים ת'חופש: 10 אטרקציות לשבועיים האחרונים של אוגוסט

15.8.2016 / 8:22

או-טו-טו החופש הגדול מגיע לסיומו - אז איך תעסיקו את עצמכם ואת המשפחה בשבועיים האחרונים לפני תחילת הלימודים? קבלו 10 המלצות מגוונות לחובבי טבע, מים, תרבות, אקשן ולילה לסוף אוגוסט, חלקן גם ללא תשלום

רשות הטבע והגנים

בווידאו: גן לאומי יחיעם, שבו יתקיימו החודש סיורי עששיות ליליות

שבועיים לתום החופש הגדול מתחילים ע-כשיו, ועד שתגיעו לצלצול הגואל קבלו מאתנו עידוד ותמיכה בדמות 10 המלצות מגוונות לטובת חובבי הטבע, המים, התרבות, האקשן והלילה, כך שכל אחד יוכל להרכיב את תפריט הבילויים האהוב על משפחתו.

1. פסטיבל בין הכרמים, מרום הגליל

פסטיבל "בין הכרמים" יתקיים זו השנה העשירית במרום הגליל העליון, ובו מספר טיולים, סדנאות והופעות ושילובים מיוחדים: שלומי שבת ייארח את ריטה תחת כיפת השמים ביער עין הוזים (18.8). מלבד מופע פתיחת הפסטיבל, יתקיים מופע של גדול הזמר החסידי אברהם פריד שיארח את יהורם גאון, מופע זריחה של מירי מסיקה בליבנים מול נוף הכנרת והרי הגולן, מופע רגאיי באמירים של 'ג'הבלס', טיול מיוחד לילדים ביער עם 'פיטר-פן' 'טינקרבל' וחבריהם, ירידים גליליים מיוחדים, אירועי מוסיקה וסיורים ביקבים ובכרמים הרבים, תפריטים מיוחדים במסעדות האזור, פעילויות לכל המשפחה והרבה יין טוב ורומנטיקה..


עוד אטרקציות כיפיות לקיץ:
לבלות בלי ארנק: 13 פעילויות ואירועי חינם לקיץ
רטוב שם בחוץ: פארקי המים הטובים בישראל
חלום ליל קיץ: 10 אטרקציות מגניבות לאור ירח


מתי: 26-18 באוגוסט
כמה: בתשלום
איפה: מרום הגליל
לפרטים: 04-6919807 או 04-6220066 ובאתר האינטרנט

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ט"ו באב פסטיבל אהבה בכרמים. יח"צ אזולאי,
מוזיקה, טיולים והופעות לט"ו באב. אוהבים בין הכרמים/יח"צ אזולאי

2. יער של חוויות, ברחבי הארץ

גם קק"ל מתגייסת למערך התעסוקה בחופש ומציעה בילוי ופעילות משפחתית עם משמעות וערך מוסף, במסגרת "יער של חוויות". הפעילות, המתקיימת ברחבי הארץ, כוללת הופעות של כוכבי הילדים שלאחריהן יתקיימו סדנאות יצירה בנושא איכות הסביבה. בתוכנית: הופעה של עודד פז (מהפיג'מות) והצמד דורון קטריקס (16.8, 17:00-20:00, בפארק נחל גרר שרשרת שבנגב); הופעה של מיקי (18.8, 16:00-20:00, בפארק גורן בגליל המערבי); הופעה של מיכל הקטנה (19.8, 10:00-13:00, ביער קהילתי ראש העין) והופעה של סבא טוביה שתסגור את החופש (25.8, 16:00-20:00, ביער ביריה בגליל העליון).

כמה: ללא תשלום
לפרטים: קו ליער - 1-800-350-5550, או באתר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כוכבי הילדים בשילוב איכות סביבה. מבצר המונפורט מפארק גורן/מערכת וואלה!, צילום מסך

3. מהות ומשמעות, תל אביב

"מהותי" הוא מרכז פעילות חוויתי שמזמין את הילדים לצאת לסיורים מרתקים, תוך מעבר בתחנות אינטראקטיביות המעוררות את דמיונם וסקרנותם. הסיורים משלבים בילוי, הנאה וכיף עם ערך מוסף תוך חשיפה חווייתית לערכים באמצעות משחקים והפעלות המעצימים אותם.

בתוכנית: מסע היכרות עצמית המעודד מחשבה על איך הם יכולים להשפיע על סביבתם. הסיור כולל תחנות הפעלה שמגרות את היצירתיות, המחשבה והסקרנות, ומאפשרות לכל ילד להרגיש יחיד ומיוחד. עוד פעילויות הן "כוכב הסרט הוא אני" - יצירת כרזת קולנוע בכיכובם של הילדים (מגיל 6); ההצגה "מסע בארץ האור" עם אור וחברו קופי הקוף שיוצאים בעקבות מפת אוצר מסתורי ולומדים לשתף פעולה (לגילאי 4-6). בנוסף, בשבתות (20.8, 27.8, 9:30-12:30) יערכו על המרפסת סדנת הולה הופ ויצירת "הכדור המיוחד שלי".

מתי: ראשון-חמישי ושבת, בתיאום מראש
כמה: 25 לילד, ללא תשלום למבוגר
איפה: מרכז מהותי (ברחבת הקאמרי), תל אביב
לפרטים: 03-7181333, או באתר

מרכז מהותי. אמית הרמן, מערכת וואלה! NEWS
לעורר את את הדמיון והסקרנות. מרכז מהותי/מערכת וואלה! NEWS, אמית הרמן

4. קיץ נוסטלגי, מיני ישראל

למי שרוצה לחרוש את הארץ במהירות הבזק ולסמן וי על המקומות המעניינים, מוזמן למיני ישראל, שם בשעה פלוס יוכל לקפוץ מהצפון לדרום ולעבור בקוויקי גם בתל אביב ובירושלים. האתר הוותיק השתדרג והתחדש לאחרונה ומשמש אטרקציה לילדים שנפעמים מהעבודה, שהם גבוהים יותר ממגדלי עזריאלי. הם מתרגשים מהאוניות המשייטות בנמל חיפה, מהמטוסים שנעים על מסלול ההמראה בנתב"ג ומהאפשרות לעמוד על מנוף ולהפעיל אותו בעצמם. ואם אתם חוששים מהחום בשטח הפתוח, הסירו דאגה כי האתר פועל גם בשעות החשיכה אז נדלקת תאורה מיוחדת שמוספיה לו מימד מרשים.

לצד 320 המיניאטורות הוסיפו אטרקציות חדשות בהן התערוכה "אז או היום" - מסע במנהרת הזמן מהאסימון לאייפון, מהאנציקלופדיה לויקיפדיה ומהגלויה ועד לאימייל. התערוכה מהווה הזדמנות מרגשת להציג לדור העתיד את העבר באמצעות חפצים שנעלמו מהעולם ובמפגש עם הדמויות שעשו את ההיסטוריה במהלכם ישוחחו עם הרצל על חזונו, עם דוד בן גוריון על ההתיישבות בנגב ועם ביאליק על החיים בתל אביב. עוד רגעי נוסטלגיה משעשעים יקבלו בהצגה "אורי וסבא במנהרת הזמן" המחברת בין הסטילס לסלפי ובין סבא ישראל לנכדו הסקרן אורי.
עוד באתר: כתב חידה, הקרנת סרטון נוסטלגי והופעות באמפיתיאטרון בשיתוף זאפה.

מתי: כל השבוע, 17:00 - 22:00
כמה: 69-35 שקלים, בימי שלישי הכניסה לסבים/ות ללא תשלום
איפה: פארק מיני ישראל, לטרון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פסטיבל אז או היום, מיני ישראל/מערכת וואלה!, צילום מסך

5. עששיות ליליות, קיבוץ יחיעם

עם רדת החשיכה נפגשים פרידריך הצלבני וד'אהר אל-עומר הבדואי, האגדי, עם גיבורי שיירת יחיעם. מפגש הפסגה של הגיבורים ההיסטוריים יתקיים במסגרת סיור לילי לאור עששיות, בין המעברים ואולמות מבצר האבן המרשים בעוצמתו.

ההיסטוריה של המבצר מרחיקה להיותו חלק "מבצר המלך" במעיליא, בהמשך נמכר למסדר הטבטונים וב-1265 נכבש על ידי הסולטן הממלוכי בייברס, שמיהר להורסו. ד'אהר אל-עמר, השייח' הבדואי שהשתלט על הגליל בשנות ה-60 של המאה ה-18, הקים אותו מחדש עם מגדלים, חומות וחפיר המקיף אותו.

במהלך הסיור תשמעו את סיפוריהם ומעלליהם הנועזים של חבורת הגיבורים, כולל המאבק של אנשי הקיבוץ במלחמת העצמאות, תצפו ממרומי המבצר אל הנוף המרשים החולש על מרחבי הגליל המערבי, עמק עכו, המפרץ הגדול ומרחיק עד לחיפה.

מתי: 19-18, 26-25 באוגוסט, 20:00-21:30
כמה: מבוגר 50-45 שקלים, 40-35 שקלים לגילאי 18-5
איפה: גן לאומי מבצר יחיעם, קיבוץ יחיעם
לפרטים: 077-9964690

גן לאומי יחיעם. רשות הטבע והגנים
במהלך הסיור תשמעו את סיפוריהם של חבורת הגיבורים. גן לאומי מבצר יחיעם/רשות הטבע והגנים

6. לילה לבן, אכזיב

היו ימים בהם חוף אכזיב היווה לוקיישן תוסס, שאירח את המסיבות ואירועי המוזיקה הגדולים בצפון. שנים אחרי הוא משיב לו את תהילתו במסגרת פסטיבל "לילה לבן אכזיב" - יומיים של אקשן שיתחיל עם שקיעה ויסתיים למחרת בצהרים. הפסטיבל נחלק לשנים - הראשון מפגשי פסגה מוזיקליים במהלכם יופיעו ליאור נרקיס, מוקי, עילי בוטנר וילדי החוץ, דקלה, ההרכב "פרידר vs כהן@מושון" עם מיכאל מושונוב, מיכאל כהן ודנה פרידר.

בשעות הקטנות של הלילה תיערך מסיבת חוף ענקית בהשתתפות הדי ג'יי SKAZI ו-KEREN RON ואת הלילה ינעל הזמר מוש בן ארי במופע זריחה מיוחד. בתום המופעים יארגנו את השטח, וב-10:00 הוא יפתח שוב, הפעם לטובת המשפחות. בתוכנית: פעילויות לילדים, מופעים של מיכל הקטנה, עודד פז, עדי הימלבלוי, הצמד קטריקס ודורון ביטון ועוד.

מתי וכמה: 25.8, מ-19:00, 30 -150 שקלים; 26.8, 10:00-14:00, 30 שקלים, 60 למשפחה
איפה: חוף בננה ביץ', אכזיב
לפרטים: אתר האינטרנט
הגעה: שאטלים ללא תשלום ייצאו מהחניונים בקיבוץ סער

דייג בחוף אכזיב. פברואר 2016. AP
כשהלילה יורד, המסיבות מתחילות. חוף אכזיב/AP

7. טיולילה, רמת גן

בלילה, בלילה עם צאת הכוכבים וקול יללות התנים יוצאים לסיור מרתק מלווה באוצר צלילים, מראות וקסם. את הסיור, שיתקיים לאור עששיות, יוביל יניב ברקן, מדריך טיולים ומנחה סדנאות לילדים ומבוגרים. "נספר סיפורים, נביט בכוכבים, נתענג על תה צמחים ונכיר את חיות הלילה", מבטיח ברקן למצטרפים אליו, ומוסיף: "דעו לכם כי הדברים שנראה בלילה אינם הדברים אותם רואים ביום", וזה לכשעצמו כבר מפתה אותנו ללבוש מכנסיים ארוכים, לנעול נעליים סגורות להצטייד במים ופנסים (לבקשתו) ולהצטרף אליו לטיולילה חוויתי.
בדרך יחשוף בפני הילדים סודות ליליים, יערוך להם היכרות עם הטבע וחיות הלילה ויציג את מצפה הכוכבים כשעל הדרך יכבד בתה צמחים. מתאים מגיל 6.

מתי: 17-16 ו-25 באוגוסט, 19:45-21:25
כמה: 50-15 שקלים
איפה: מפגש ברחוב רוקח, רמת גן
לפרטים: אתר האינטרנט

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סודות ליליים ברמת גן לאור עששיות/מערכת וואלה!, צילום מסך

8. חלום של תיאטרון, תל אביב

למי שהמחשבה על בילוי תחת השמש הקופחת מצמידה אותו למזגן, מוזמן לנטוש אותו לטובת התיאטרון הלאומי - שם משלבים בין מזגן לקולטורה. באולמות הממוזגים מתקיים "פסטיבל חלום של תיאטרון", המארח 35 הצגות המותאמות לבני שנה ועד למתבגרים בני 12. בפסטיבל משתתפים כל תיאטראות הילדים שיציגו את מיטב היצירות שלהם. חגיגת התיאטרון מתקיימת במסגרת אסיטז' ישראל (המרכז הבינלאומי לתיאטרוני ילדים ונוער), שעורך גם את תחרות "פרס הבמה", הנותנת ביטוי לעונה גדושה של יצירה תיאטרונית מגוונת וחדשנית, של הצגות ברמה גבוהה ובהפקה איכותית הקשובה לעולם הילדים.

לצד ההצגות יתקיימו בפואיה פעילויות ומופעים שיחשפו את קסם עולם התיאטרון. הילדים יחוו הרפתקה תיאטרלית מצחיקה, בסגנון קומדיה דל ארטה, המגוללת את סיפור אהבתם של לליו ואיזבלה היפה. הם יעופו על כנפי הדמיון לאיטליה הרחוקה, יגלו מה מסתתר מאחורי המסכה, יפגשו את ארלקינו, פנטלונה, לליו ואיזבלה, שיקבלו את פניהם בשירה ובריקוד.

מתי: 15-29 באוגוסט
כמה: 45 - 55 שקלים, הפעילות בפואייה ללא תשלום
איפה: תאטרון הבימה, תל אביב
לפרטים: אתר האינטרנט

הבימה. ראובן קסטרו
משלבים בין מזגן לקולטורה. הבימה/ראובן קסטרו

9. ממלכת הדרקונים פוגשת את ספלאש, הוד השרון

חדרי הבריחה ההרפתקנים הם הטרנד הכי לוהט, ואך טבעי שגם לילדים יהיה אחד כזה. במיוחד בשבילם הקימו את "ממלכת הדרקונים" - חדר ייחודי ומושקע שעוצב כמאורת דרקונים עם תפאורה תואמת. כדי לצלוח את המשימה הילדים (מגיל 8) יצטרכו למצוא את יהלום היסודות, שנגנב על ידי אגורתא הדרקון המוזהב, תוך ביצוע משימות חשיבה מאתגרות במרוץ כנגד השעון, ורק אז יצליחו לברוח החוצה.

עוד במתחם: "ספלאש" - אטרקציה רטובה עם מזרקות צבעוניות, פרחים ופטריות משפריצי מים, תותחי מים צבעוניים, דליים מתהפכים, מנהרת סילונים ומתקן ייבוש שמייבש את הגוף בשלוש וחצי שניות; מיני סיטי המדמה עיר ריאליסטית קטנה שבה בני 3-10 לומדים, מכירים ומתנסים בעולם הגדולים תוך כדי משחק תפקידים. הם יכולים לבחור ולהיות כבאי, בנאי, נהג, שף, עובד במפעל, מוכר בחנות, קופאי בסופר לקוח שעושה קניות או נסיכה בסלון יופי; פארק שעשועים אלקטרוני ושדרת מסעדות.

מתי: כל השבוע, מ-10:00
כמה: חדר בריחה - 250-150 שקלים ל-5-2 משתתפים. ספלאש - 25-15 שקלים, מיני סיטי ללא תשלום
איפה: מתחם שרונים, הוד השרון
לפרטים: 09-8856427, ובאתר האינטרנט

ספלאש פארק מים מתחם שרונים בהוד השרון. צילום: אורן דאי, מערכת וואלה! NEWS
אטרקציה רטובה עם מזרקות צבעוניות. ספלאש/מערכת וואלה! NEWS, צילום: אורן דאי

10. תיאטרון ברחוב, אופקים

תאטרון הרחוב מדרים לאופקים ולראשונה יתקיים שם פסטיבל בינלאומי שיוצר דיאלוג תרבותי בין אמנים ישראלים לאמנים מקצועיים שיגיעו מרחבי העולם. הפסטיבל הוא חגיגה עממית, תיאטרלית, המהווה גם הזדמנות לאמנות הקהילתית לבוא לידי ביטוי ולשלב את האמנים המקומיים שיציגו את כישרונם, בהם גם קבוצת תיאטרון רחוב צעירה, המתוכננת למופע הבכורה שלה.

במשך יומיים יהפוך מרכז העיר למתחם צבעוני ושמח עם שלל הופעות, מיצגים, סדנאות, תהלוכות, דמויות שטח, מופעי קרקס, מופעי ג'אגלינג ועוד. הפסטיבל יכלול שמונה מתחמי הופעות בהם של קבוצות תיאטרון רחוב, הרכבי מוזיקה מיוחדים, תהלוכות תיאטרליות, מיצגים אינטראקטיביים ועוד אטרקציות שנוצרו במיוחד לפסטיבל.

ואם הגעתם לפסטיבל, זו הזדמנות נהדרת לתור את העיר ולראות את אתריה המיוחדים בהם בית כנסת הג'רבה, , גן הבנים, פארק אופקים וכן את האזור העתיק מול העיר המתחדשת.

מתי: 24-25 באוגוסט, 18:00-22:00
כמה: ללא תשלום
איפה: מרכז העיר - רחוב הרצל, אופקים

גרביטה פסטיבל אופקים. דפנה בן נון, מערכת וואלה! NEWS
"גרביטה", במסגרת פסטיבל אופקים/מערכת וואלה! NEWS, דפנה בן נון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully