וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חופשה ברמה: הכנו לכם את הסופ"ש המושלם בצפון הגולן

7.8.2016 / 7:49

טיולים רגליים קלים, תצפיות יפות, נקודות היסטוריות, אטרקציות לילדים וכמובן - בילוי מצנן במעיין - הצעה לסופ"ש משפחתי, ועוד במחירים סבירים, בצפון רמת הגולן

מתיחות בגבול הצפון ברמת הגולן, אוגוסט 2014. ערן גילווארג
תמצאו כאן היסטוריה, תצפית יפה ואת בית הקפה הגבוה בישראל. הר בנטל/ערן גילווארג

כביש 91 הוא אחד הכבישים היפים ביותר בישראל. הוא עובר בין שטחי מרעה, שדות פתוחים והרים - ונותן לכל אורכו תחושה פסטורלית שמלווה את הנוסעים עליו. הכביש, שמתחיל למעשה בצומת מחניים במערב ומסתיים בצומת זיוון במזרח, איננו ארוך. הוא נמתח בסך הכול לאורך 28 ק"מ, אך ברגע שעולים עליו מרגישים את רמת הגולן מביטה בנו מסביב.

יש משהו ייחודי בנוף של הגולן שטומן בחובו מרחבים אינסופיים, עולם חי מרהיב ותועפות של הדר היסטורי מלחמתי. בסוף השבוע האחרון יצאנו לצפון רמת הגולן במטרה אחת: ליהנות מבלי להזיע יותר מדי. ניסינו לשלב בין טיולים רגליים קלים, תצפיות יפות, נקודות היסטוריות, אטרקציות לילדים וכמובן - בילוי מצנן במעיין.

הנקודה הראשונה בטיול שאסור לכם בשום אופן לפספס היא הר בנטל. ההר, הנישא לגובה 1,170 מטר מעל פני הים, נמצא מדרום לקיבוץ מרום גולן ששוכן ממש למרגלותיו, קילומטרים ספורים מצומת אביטל. התצפית מההר (שנחשב להר געש כבוי) היא אחת היפות בארץ וניתן לראות ממנה את סוריה, את מורדות החרמון, חלקים מהגליל ואף את דרום לבנון. במקום נמצא בונקר צבאי משוחזר עם עמדת הסברה אוטומטית ומסביב מוצבים פסלי פלדה מרהיבים של אמן מקיבוץ מרום גולן. ממערב להר אפשר לראות את העיר הסורית החרבה קונייטרה, שנהרסה במלחמות ששת הימים ויום הכיפורים. סוריה הקימה את העיר קילומטרים ספורים צפונית לשם. על ראש ההר ממוקם בית הקפה הגבוה בארץ, "קופי ענן", וכדאי מאוד לשבת שם, ללגום קפה ולהביט בנוף המדהים.

קיבוץ עין זיוון בצפון רמת הגולן. ניר יהב, מערכת וואלה!
אזור התלים בגולן הוא יופי של נקודת תצפית. חיילי או"ם צופים אל סוריה/מערכת וואלה!, ניר יהב

מוקש שכדאי להיכנס אליו

קילומטרים ספורים משם, בסמוך לקיבוץ עין זיוון, שוכן אחד המעיינות היפים בגולן, ולמעשה בצפון כולו: עין מוקש (חלק מכנים אותו "מעיין עין זיוון"). איך מגיעים אליו? בצומת עין זיוון יש לפנות ימינה לכביש 98 ומשם לנסוע כקילומטר וחצי עד שמבחינים ברחבת עפר גדולה. ברחבה יש לחנות את הרכב, ומשם לצעוד כ-500 מטר במשך כעשר דקות עד שמגיעים למעיין שנראה כמו באר עגולה הבנויה על ידי אבני בזלת.

המעיין עמוק מאוד, ולפיכך ילדים חייבים להיזהר שם מאוד. שימו לב, שגם קיים מחסור חריף בפינות מוצלות בסמוך למעיין ובסופי השבוע הוא מלא במבקרים. למרות זאת, אל תחמיצו טבילה במימיו הקרירים. בעבר הוא שכן בלבו של שדה מוקשים, אך כיום ניתן להגיע אליו ללא חשש שכן הדרך אליו פונתה לחלוטין ממוקשים על ידי חיל ההנדסה לפני ארבע שנים, ורק בצדדים ניצבת גדר שחוסמת את הגישה למבקרים. אגב, לא רחוק ממנו נמצא אחיו הקטן, "עין מוקשון", מעיין שבנוי בצורה דומה לעין מוקש, אך קטן יותר ופחות פופולרי.

אם כבר הגעתם לאזור קיבוץ עין זיוון, נמליץ לכם בחום רב להצטרף לטיול ג'יפים של תושב הקיבוץ יגאל הראש. יגאל הוא אחד המדריכים הידענים והמקסימים ביותר שנתקלנו בהם. יש לו ידע עצום בגיאוגרפיה, בהיסטוריה, בעולם החי והוא מגיש אותו בצורה מרתקת למי שמצטרף אליו לטיולים. הוא מציע כמה סוגים של טיולים, ביניהם טיול זריחה, טיול שקיעה וספארי לילה עם תצפית על בעלי החיים הרבים (אנחנו, לצערנו, ראינו רק סוסים, אבל רבים זוכים לראות גם שועלים, זאבים, חזירי בר, איילות וקיפודים), וטיול ארוך יותר למטעים, לשמורות הטבע ולשרידי כפרים עתיקים באזור.

יגאל מתבל את טיוליו בסיפורי פולקלור והיסטוריה ומפיק ארוחות פויקה על מדורה בשטח, או לחלופין מחלק כיבוד קל לצד תה מתוק. יגאל מתאים את התכנים ואת אופי הטיול לגילאי המשתתפים וילדים בהחלט מוזמנים לקחת חלק. התיאום נעשה ישירות מול יגאל - 052-3420543.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
קיבוץ עין זיוון בצפון רמת הגולן. ניר יהב, מערכת וואלה!
ה"קאנטרי" של תושבי הגולן. עין מוקש/מערכת וואלה!, ניר יהב
קיבוץ עין זיוון בצפון רמת הגולן. ניר יהב, מערכת וואלה! NEWS
אחד הסמלים המזוהים עם רמת הגולן. טורבינות החשמל על הר רסן/מערכת וואלה! NEWS, ניר יהב

לישון ולקטוף

קיבוצים רבים באזור מציעים אפשרויות לינה. אנחנו התאכסנו בכפר הנופש עין זיוון שמציע כמה אפשרויות: בקתות משפחתיות, בקתות רומנטיות וחדרי אירוח כפרי. הבקתה המשפחתית שבה התאכסנו, בקתת בוסתן, היא בקתה יפהפייה המיועדת למשפחות בנות 6-5 נפשות. קומת הגלריה הגבוהה מיועדת לשני ילדים, וגם בסלון נמצאת ספה נפתחת שגם עליה שני ילדים יכולים לישון. בכל בקתה ישנן פינות ישיבה מקסימות בחוץ, וכשנהיה קריר לפנות ערב מצאנו את עצמנו יושבים שם לא מעט ואפילו מעדיפים להכין "על האש" באמצעות המנגל שבחצר, מאשר לחפש מסעדה באזור. השהות בכפר הנופש כוללת ארוחת בוקר, כניסה לאתר הקטיף העצמי "בוסתן בראשית" ולבריכת השחייה (המעולה) שבקיבוץ.

ומה המחירים ללינה בכפר הנופש? יחסית לישראל - סבירים: בסופי שבוע (עד 15 באוגוסט): זוג בחדר כרמים - 800 שקלים ללילה (תוספת לילד 150 שקלים), חדר כרמים משפחתי - 1400 שקלים, בקתות דובדבן - 1,250 שקלים ללילה (תוספת לילד 200 שקלים). באמצע שבוע: חדר אירוח כפרי - 540 שקלים (80 שקלים תוספת לילד), חדר כרמים - 620 שקלים (ילד - 100 שקלים), חדר כרמים משפחתי - 1100 שקלים, בקתת בוסתן/דובדבן - 890 שקל (ילד - 135 שקל). מינימום 2 לילות להזמנה.

למי שנוסע עם ילדים לצפון הגולן, נמליץ בחום גם לבקר באתר הקטיף "בוסתן בראשית". הבוסתן, הנמצא בתוך מטעי קיבוץ עין זיוון, נחשב לאחד מאתרי הקטיף העצמי הגדולים בישראל. הוא פתוח כל יום מ-9:00 בבוקר עד 16:00 אחר הצהריים מסוף מאי ועד סוף ספטמבר, ולמי שאינו שוהה בכפר הנופש בקיבוץ העלות תהיה 33 שקלים למבוגר ו-29 שקלים לילד.

הפירות שנקטפים מהעצים משתנים כמובן מעונה לעונה, והחוויה עבור הילדים היא ייחודית וכיפית. את הפירות שקוטפים אפשר לאכול ללא הגבלה, אך יש אפשרות גם למלא קופסה במחיר זול ולרכוש אותם. ילדים שלא יסתפקו בקטיף יכולים ליהנות משפע פעילויות נוספות, כגון פינת חי, מתחם חבלים אתגרי ועוד. לא רחוק משם יוכלו חובבי התצפיות ליהנות מתצפית מרהיבה ב"מצפה רונן" על כביש 91, ממש צפונית לקיבוץ עין זיוון. אפשר לראות את עמק קונייטרה, גדר המערכת, קונייטרה הישנה והחדשה ומטעי הקיבוץ.

קיבוץ עין זיוון בצפון רמת הגולן. ניר יהב, מערכת וואלה!
מיועד ל-6-5 נפשות. הבקתה המשפחתית בעין זיוון/מערכת וואלה!, ניר יהב
קיבוץ עין זיוון בצפון רמת הגולן. ניר יהב, מערכת וואלה!
הפירות שנקטפים מהעצים משתנים מעונה לעונה/מערכת וואלה!, ניר יהב

רוצים לבקר במפקדה סורית?

אטרקציה נהדרת נוספת שנמצאת בתוך קיבוץ עין זיוון עצמו היא מפעל השוקולד המקסים "דה קרינה". עברנו שם סיור מרתק במפעל השוקולד, ראינו כיצד מכינים בעבודת יד כמה סוגי שוקולד ולבסוף השתתפנו בסדנת שוקולד מיוחדת. הסיור והסדנה אינם ארוכים, ולפיכך הם מתאימים מאוד לילדים. שעות הביקור: ימים א'-ה' בין 9:00 ל-17:00, בימי שישי וערבי חג בין 9:00 ל-15:00. הביקור בתיאום מראש בטלפון 04-6993622. מי שמעדיף יין על שוקולד, יוכל לצעוד 30 מטרים מבוטיק השוקולד ליקב בהט. שם אפשר לטעום יין מתוצרת מקומית, לקבל הסברים על אופן הכנתו, לנשנש גבינות ולאכול פיצה מהפיצרייה הסמוכה. לילדים מוצעת סדנת ביקבוק של יין תירוש שכוללת סיור מודרך, היכרות עם תהליך הפקת היין וציור על תווית אישית. עלות הסדנה: 35 שקלים. שעות הפעילות: א'-ה', 10:00-17:00. שישי וערבי חג - 10:00-14:30. יצירת קשר: 04-6993710.

במרחק של כמה דקות נסיעה משם, על פסגת הר רסן שנמצא בסמוך לאלוני הבשן, נמצא אחד הסמלים המזוהים יותר מכל עם רמת הגולן: חוות טורבינות הרוח שהוקמה בשנת 1993. בגובה 1,100 מטר מעל פני הים מוצבות עשר טורבינות רוח עצומות, שמטרתן להשתמש ברוח שנושבת באופן תדיר בגולן לשם הפקת חשמל. גובהה של כל טורבינה 30 מטר, אורך כל להב - 18 מטרים, והמראה שלהן מקרוב - מרהיב. כמה טורבינות אינן פועלות, והתכנון העתידי הוא להקים טורבינות נוספות ואף גדולות יותר. הנוף הנשקף מפסגת ההר עוצר נשימה: ממערב ניתן לראות את קיבוץ עין זיוון והר שיפון וממזרח ניתן לראות את סוריה, את צפון הגולן ואת החרמון. בתוך סוריה אפשר לזהות יישובים רבים, וכן מספר מאגרי מים גדולים.

לא רחוק משם, לצד כביש 98, מאות מטרים מהגבול ומהעיר הסורית הנטושה קונייטרה, שוכן מבנה מרשים וגדול-מימדים בעל היסטוריה מרתקת. יש המכנים אותו "מפקדת הצבא הסורי בקונייטרה" ויש המכנים אותו "בית החזית". מדובר בבית חולים סורי נטוש שהוקם על ידי הסובייטים בשנות ה-60 אך הוסב למפקדת הצבא הסורי עד למלחמת ששת הימים.

לאחר מלחמת ששת הימים שימש המבנה את צה"ל, אולם בעקבות מלחמת יום הכיפורים הוחזרה קונייטרה לסורים והצבא עזב את הבניין. מאז הוא עומד נטוש. זהו מבנה ענק עם מאות חדרים, וכשמשוטטים בתוכו ועוברים בין החדרים הנטושים, כמעט וחשים את תנועת החיילים הסורים שניסו להשיג משם מודיעין על ישראל, עד שנסו על נפשם במלחמת ששת הימים.

מהחלונות נשקפת קונייטרה הישנה על כל בנייניה הנטושים ומאגרי המים שלה. בתוך המבנה תלוי לוח זיכרון, שבו כתוב כי המרגל הישראלי אלי כהן ביקר במבנה מספר פעמים על מנת לקבל אישורי נסיעה לעיר אל-חמה. אי אפשר שלא להצטמרר מהמחשבה שאלי כהן עבר לא פעם ולא פעמיים בין חדריהם של קציני המודיעין במבנה, וניסה לקבל מידע איכותי ולהעבירו למפעיליו בישראל.

לאלו שעדיין לא התעייפו ורוצים להמשיך לטייל, נמליץ לקנח ביער אודם - שמורת היער הגדולה ביותר ברמת הגולן - המשתרעת על שטח של כ-4 קמ"ר בין הר אודם לבין הכפר הדרוזי מסעדה. בתוך היער המקסים יש כמה מסלולי טיול, בדרגות קושי שונות. אם אתם מעדיפים מסלול בדרגת קושי קלה, לכו ל"ג'ובה ("בור") הגדולה" שממוקמת מעט אחרי כביש הפנייה למושב אודם. אל הג'ובה הזו מוביל שביל מסומן בשחור לכיוון צפון-מערב. אחרי כ-300 מטר עצרו בסמוך לג'ובה, הביטו סביב - ותנוחו ליד העצים. הדרך חזרה היא על אותו שביל. הילדים ייהנו במיוחד ביער האיילים שנמצא בסמוך: זהו יער גדול המשתרע על פני כ-40 דונם ומתגוררים בו איילים, צבאים ויעלים. ילדים יכולים לרכוב שם גם על סוסי פוני, ללטף חיות קטנות יותר, לבלות בג'ימבורי ובמתנפחים ולפדל במכוניות הקארטינג. הכניסה ליער האיילים - בתשלום.

קיבוץ עין זיוון בצפון רמת הגולן. ניר יהב, מערכת וואלה! NEWS
לחשוב שאלי כהן צעד במסדרונות האלה. המפקדה הסורית בקונייטרה/מערכת וואלה! NEWS, ניר יהב
קיבוץ עין זיוון בצפון רמת הגולן. ניר יהב, מערכת וואלה!
משהו מתוק לילדים. סדנת שוקולד ב"דה קרינה"/מערכת וואלה!, ניר יהב

לאכול את הלב

אחד החסרונות הגדולים ביותר של צפון רמת הגולן הוא המחסור במסעדות טובות שאינן כשרות, כלומר מסעדות שפתוחות גם בשישי בערב. בשנים האחרונות הפכו יותר ויותר מסעדות ברמת הגולן לכשרות בשל העלייה בכמות התיירים הדתיים לאזור. במהלך ימי השבוע אין עם זה שום בעיה, שכן יש היצע של מסעדות נהדרות, אך במהלך סוף השבוע, כאשר לא מעט מבקרים מגיעים להתארח במלונות ובכפרי הנופש בגולן, זה יכול להעיק. לאלו שמגיעים לצפון הגולן אנחנו ממליצים בחום לאכול בכפרים הדרוזים מסעדה ומג'דל שמס. יש שם מסעדות נהדרות וטעימות עם מחירים נוחים ותפריט מגוון. גם בקצרין מצאנו את מסעדת "מיטשוס", שפועלת בשישי בערב ומגישה אוכל מצוין, אם כי יקר.


הכותב היה אורח כפר הנופש עין זיוון. מידע על האטרקציות בקיבוץ ובסביבתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully