וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המושב מרווח ב-4 ס"מ: המטוס שיוצר לנוסעים שמנים

יצרנית המטוסים הקנדית "בומברדייה" פיתחה את מטוס ה-CS100 עבור נוסעים כבדי משקל, שהמושב האמצעי בו מרווח ב-4 ס"מ מבמטוסי בואינג ואיירבאס. בנוסף, תאי אכסון וחלונות גדולים יותר. טיסת הבכורה של חברת סוויס נערכה בשבוע שעבר

מטוס ה-CS100 Bombardier. Bombardier, מערכת וואלה! NEWS
המושב האמצעי מרווח ב-4 ס"מ מהמתחרים. מטוס ה-CS100/מערכת וואלה! NEWS, Bombardier

המקום שמעניקים המושבים במטוסים הולך ומתכווץ עם הזמן, וזאת כדי להגדיל את הכנסות חברות התעופה, אבל הנוסעים עצמם למרבה הצער - דווקא לא. מגפת ההשמנה נחשבת למגפה עולמית, וסוגיית המשקל העודף בקרב נוסעי מטוסים מעסיקה את חברות התעופה מזה זמן רב.

חברות התעופה מתמודדות עם התופעה באמצעים שונים - מהתקנה של חגורות בטיחות מיוחדות לנוסעים כבדי משקל ועד הדרישה מנוסעים גדולי מימדים לשלם עבור כרטיס טיסה נוסף. כעת, הסוגיה עולה שלב - עם מטוס שלם שתוכנן מראש לתת מענה לנוסעים בעלי מסת גוף גדולה במיוחד.

יצרנית המטוסים הקנדית בומברדייה (Bombardier) סיימה לאחרונה את העבודה על תכנונו של מטוס חדש, שיתאים במיוחד לנוסעים גדולי מימדים - ה-CS100 - שערך את טיסת הבכורה שלו החודש ביריד התעופה של פארנבורו באנגליה.

החידוש: המושבים האמצעיים של המטוס הם ברוחב של 48 סנטימטרים - מה שהפך אותם לרחבים ביותר מחמישה סנטימטרים מאשר מושבי טיסה סטנדרטיים אצל מרבית חברות התעופה. לצורך השוואה, במטוסים המתחרים כמו בואינג 737, רוחב המושבים הוא 44 סנטימטרים ובאיירבוס A319 רוחב המושבים הוא 45.7 סנטימטרים.

מטוס ה-CS100 Bombardier. Bombardier, מערכת וואלה! NEWS
עשרות מטוסים כבר הוזמנו בעולם. ה- CS100 של סוויס/מערכת וואלה! NEWS, Bombardier

"חווית טיסה נוחה יותר לכל סוגי נוסעים"

סגן נשיא בומברדייה ומנהל הפעילות המסחרית, רוס מיטשל, אמר שהמטוס פותח במענה לבקשות שעלו מכיוון חברות תעופה. אלה ביקשו ליצור "חווית טיסה נוחה יותר לכל סוגי הנוסעים", כך דווח בטלגרף הבריטי. בנוסף למושבים רחבים יותר, ה-CS100 מתהדר בתאי אכסון עליונים גדולים יותר שיבטיחו מקום למזוודות של כל נוסעי המטוס, וכמו כן בחלונות רחבים יותר מאשר הורגלנו אליהם. "תכונות אלה יוצרות יחד תחושת מרווח טובה יותר, ויעניקו לנוסעים רמה גבוהה יותר של נוחות", מסרה בומברדייה בהודעה לתקשורת.

ההזמנה הראשונה של CS100 נעשתה על ידי חברת התעופה השוויצרית סוויס אינטרנשיונל איירליינס, וטיסת הבכורה של המטוס בן 125 המושבים נערכה ב-17 ביולי על קו ציריך פריז. בעתיד, יאייש המטוס את קווי החברה למנצ'סטר, פראג ובודפשט. בחודש אפריל הזמינה דלתא איירליינס, חברת התעופה השנייה בגודלה בעולם, צי של 75 מטוסים מהדגם החדש של בומברדייה, כאשר בחוזה צויינה אופציה לרכישת 50 נוספים. עלות העסקה - 7.4 מיליארד דולרים.

ובומברדייה לא לבד. יצרני מטוסים אחרים ניסו גם הם לבצע התאמות על מנת להטיס בנוחות נוסעים גדולי מימדים. בתחילת השנה רשמה איירבוס פטנט על מה שהיא כינתה "ספסל ישיבה מותאם". מדובר בשורת כסאות מטוס המורכבים מכיסאות וחגורות בטיחות מתכווננים וניתנים להתאמה לפי הצורך, ואלה אמורים לאפשר לחברה להסיע בנוחות נוסעים שמימדי גופם גדולים מדי עבור כסא רגיל, או לחילופין לאפשר למשפחות הטסות יחד לחלוק מושבים לפי הצורך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully