וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלאוואן, הפיליפינים: נבחר האי היפה ביותר בעולם ל-2016

מגזין התיירות הנודע Travel & Leisure דירג את 10 האיים הכי יפים בעולם, כשפלאוואן שבפיליפינים קטף את הבכורה, ולא בפעם הראשונה. ומי עוד ברשימה? אי ים-תיכוני שהישראלים מתים עליו ועוד כמה הפתעות

Pema Chinyam, youtube
האי פלאוואן הפיליפינים. ShutterStock
מככב בראש הרשימה של 2016, ובצדק. האי פלאוואן/ShutterStock

האי פלאוואן שבפיליפינים נבחר שוב כאי הטוב ביותר בעולם, והפעם הוא מוביל את 10 האיים הכי יפים שדירג מגזין התיירות הנודע Travel & Leisure.

האי שבדרום מזרח אסיה נבחר זו השנה השנייה ברציפות כמספר אחד בעולם בזכות מי הטורקיז הצלולים שלו, החופים עם החול הלבן והרך ותופעה מדהימה - נהר שזורם מתחת למים (הנהר התת-קרקעי פוארטו פרינססה). לפני כשנתיים הכריז גם אתר Conde Nast Traveler על האי הפיליפיני כטוב ביותר בעולם.

פלאוואן הוא ארכיפלג שאורכו 450 ק"מ ורוחבו כ-50 ק"מ. עיר הבירה של הפרובינציה היא פוארטו פרינססה, כשכל שטח האי הוכרז על-ידי אונסק"ו כשמורה ביוספרית.

קוראי המגזין תיארו את פלאוואן כ"יעד חלומי לכל מי שאוהב חופים", ואכן לא מעט סרטים מפורסמים צולמו בו, כמו "העולם אינו מספיק" בסדרת ג'יימס בונד ו"זהות גנובה" עם מאט דיימון.

קיאק שקוף הפיליפינים פלאוואן. אלירן אל חי, מערכת וואלה! NEWS
שטים בקיאק שקוף על המים הצלולים של פלאוואן/מערכת וואלה! NEWS, אלירן אל חי
האי פלאוואן הפיליפינים. ShutterStock
מהווה לוקיישן לכמה מסרטי הוליווד המפורסמים/ShutterStock

3 איים אמריקניים בעשירייה הראשונה

אבל לא רק פלאוואן מביא כבוד לפיליפינים. המדינה האסייתית הכניסה עוד שני איים לרשימת עשרת הגדולים השנה, כשהאי המוכר בורקאי (Boracay), והאי סבו (Cebu) שבקבוצת איי ויסאיאס, התברגו למקומות השני והשישי בהתאמה.

עוד ברשימת האיים היפים בעולם השנה, ניתן למצוא במקום השלישי את איסקיה (Ischia) - אי געשי איטלקי בקצה מפרץ נאפולי באיטליה, ואילו במקום הרביעי את האי הניו-זילנדי וואיהקה (Waiheke). את החמישייה הראשונה סוגר האי המוכר והאהוב על הישראלים - סנטוריני ביוון, שמעטר את רשימת האיים הטובים בעולם בשנים האחרונות.

האי המוכר מאווי (Maui) שבהוואי דורג במקום השביעי, כשבמקום השמיני דורג עוד אי אמריקני - הילטון הד (Hilton Head) שבדרום קרוליינה - שלו 19 ק"מ של חופים. במקום התשיעי נמצא האי קאווי (Kawaii), גם הוא בהוואי, ואילו את עשרת האיים הטובים בעולם לשנת 2016 סוגר האי באלי שבאינדונזיה.

אי פלאוואן הפיליפינים. ShutterStock
450 ק"מ ורוחבו כ-50 ק"מ. פלאוואן/ShutterStock
אי פלאוואן הפיליפינים. ShutterStock
"יעד חלומי לכל מי שאוהב חופים". פלאוואן/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully