וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומנטיקה באוויר: 5 יעדים שירעידו לכם את הלב

3.8.2016 / 7:28

כשאוהבים, כל אוהל במדבר מרגיש כמו הטאג' מאהל, אבל יש מקומות שהאהבה מקבלת נופך אחר, אישי יותר. קבלו 5 אתרים מומלצים לביקור שנוצרו בשם הרומנטיקה

ברוז'. ShutterStock
ברוז'. חוויה שקטה ורגועה שלא מוצאים בהרבה מוקדי תיירות/ShutterStock

במובן מסוים, כל חופשה היא רומנטית. הניתוק מהשגרה, ההקשבה לתודעה, מימוש הרצונות והמחויבות להנאה – כל אלה מספקים את היצר האנושי גם אם אין באזור מישהו שגורם לעיניים להצטעף או לדופק לעלות.

אבל סריקה מדוקדקת של הגלובוס מעלה לא מעט אתרים שכמו נוצרו עבור אוהבים וכל ביקור בהם הוא שיר הלל לרגש העילאי הזה שבני האדם מכורים לו עד כדי כאב.

כשאוהבים, כל אוהל במדבר מרגיש כמו הטאג' מאהל, אבל יש מקומות שהאהבה מקבלת נופך אחר, אישי יותר, שמיד בביקור הראשון מרגישים שהוא הולך להישאר שם בפנים לעולם. הנה חמישה מקומות שישדרגו את הרומנטיקה לדרגה בלתי נשכחת.

ברוז'

העיר הבלגית היפה ביותר, שבנויה בסגנון ימי הביניים ורצופה תעלות וכנסיות גותיות בנויה כולה לאוהבים. מרכז העיר העתיקה הוא החלק היפה שלה, לשם מגיעים זוגות כדי להצטלם על רקע המבנים הבארוקיים ולשוט בתעלות על גונדולה.

במבט ראשון, היא נראית כדגם מוקטן של ונציה אבל בניגוד לעיר התעלות האיטלקית, ברוז' היא אותנטית יותר ולא עמוסה מלכודות תיירותיות.

סיור בעיר העתיקה באמצעות אופניים, מרכבה או סתם הליכה משותפת היא חוויה שקטה ורגועה שלא מוצאים בהרבה מוקדי תיירות. לכל זה יש להוסיף את המחוות העירוניות של הרשות המקומית בדמות פסלים ותצלומים שניתנים לזוגות שמגיעים להינשא בעיר, כדי להבין שהגעתם למחוז חפצה של האהבה.

לחצו כאן כדי לטוס בראש שקט

חופשה באי קרפאטוס יוון. רן ברגמן, מערכת וואלה! NEWS
טורקיז לאוהבים. קרפאטוס/מערכת וואלה! NEWS, רן ברגמן

קרפאתוס

איים הם סמן רומנטי מוכר וידוע, בעיקר בשעות הדמדומים. החול, הביקיני, ההורמונים המשתוללים ותחושת החופש שהם מעניקים, עושים את העבודה ומושכים אליהם מיליוני מבקרים. מבין איי הים התיכון, קרפאתוס היווני הוא אחד המובילים בתחום.

בניגוד למפעלי התיירות של רודוס וכרתים, קרפאתוס הוא פנינה של ממש למי שמחפש להתבודד מול המים התכולים. באי מספר אטרקציות שמשכללות את הרגש: הפלגה רומנטית על ספינת עץ ועגינה מול לגונה מטריפה ומבודדת היא אחת מהן, כמו גם סיור בסמטאות הציוריות של הכפר הקדום אולימפוס וארוחת צהריים באחת המסעדות המקומיות בו שנמצאות בפסגתו של מצוק, וכמובן האוזו.

העובדה כי קרפאתוס מרוחק מישראל רק כשעה וחצי הופכת אותו לאטרקטיבי יותר.

חופשה זנזיבר. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
זנזיבר. מי טורקיז צלולים, שנורקלינג בין שוניות ואלמוגים/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

זנזיבר

אי אפשר בלי קצת אקזוטיקה. זנזיבר, האי שעל שפת האוקיינוס ההודי תופס מקום של כבוד כלוקיישן אידיאלי לחגוג בו את האהבה והרומנטיקה, ואין זה פלא.

האי, שידוע גם בשם "אי התבלינים", מציע שלווה אפריקנית עם חופים בתוליים ויפהפיים, חולות לבנים, מי טורקיז צלולים, שנורקלינג בין שוניות ואלמוגים ותצפיות על דולפינים. למי שמאס ברביצה על החוף מומלץ לצאת לטיול בעיר העתיקה סטון טאון (Stone Town), הידועה בסמטאותיה העקלקלות, הארכיטקטורה המזרחית, הארמונות, הכנסיות, המבצר והשווקים ההומים המשלימים את חווית הביקור.

מוזיאון על המים מפרץ העצמות במקדוניה, יוני 2016 חיפוש. אריאלה אפללו, מערכת וואלה! NEWS
אין חופי ים, אבל יש אגמים.מקדוניה/מערכת וואלה! NEWS, אריאלה אפללו

מקדוניה

פנינה בלקנית שעדיין לא התמסחרה אבל הרווח כולו שלנו. ביקור במקדוניה לא יהיה שלם בלי שהייה (ארוכה ככל האפשר) באגם אוכריד, שנחשב לאחד האגמים היפים והחשובים באירופה ושמימיו מדורגים כצלולים והנקיים ביותר ביבשת.

האגם הענק הוכרז כאתר מורשת עולמית, משתרע על 360 ק"מ, עומקו 300 מטרים והוא ניזון בעיקר ממי מעיינות. סביב האגם ממוקמים אתרי תיירות, היסטוריה, נופש ובילוי, בהם העיר אוכריד שבמרומיה ממוקמת העיר העתיקה, שנראית כמו ציור יפה במיוחד.

אוכריד מוקפת חומה, כשבראשה מזדקר המבצר של הצאר סמואל. רחובותיה הקטנים מרוצפים אבן ובתיה מהלכים קסם. בעיר העתיקה מספר כנסיות, שהגדולה והיפה שבהן היא סנט ג'ון, שמוארת בחשיכה ונראית כמו הארמון של דיסני.

למרגלות החומה פרוש נמל הדייגים שמוסיף לתפאורה הציורית. שעתו היפה של המתחם העתיקה היא בין הערביים, אז תוכלו להרוויח את יופיו לאור יום ואת השקיעה שנראית כמו בסרט רומנטי טוב.

ולנסיה. צילום: יעל לאור, מערכת וואלה!
המפגש בין העיר העתיקה בוולנסיה להתפתחות המודרנית שלה יוצר מפגש מרתק/מערכת וואלה!, צילום: יעל לאור

ולנסיה

העיר השלישית הגדולה בספרד היא זה לא היעד הרומנטי הראשון שקופץ לראש. אבל לוולנסיה, תאמינו או לא, יש חופי ים משגעים. שטחים בלתי נגמרים באורכם וברוחבם של חול לבן ונקי ומים צלולים יכולים בעיקר לעורר את קנאתם של הישראלים שנאלצים להצטופף כמו סרדינים במה שנשאר מחופי תל אביב.

רצועת החוף כאן נשמרה בצורה מדהימה. אין מלונות על קו המים, מה שהופך את החופים כאן לשקטים ובתוליים. בטיילת שמעל החופים יש מסעדות רבות שמגישות פאייות עם פירות ים טריים, דגים טריים ווחיי לילה שוקקים.

אחד הדברים שפשוט חייבים לעשות בוולנסיה הוא פשוט להסתובב ברחובות. המפגש בין העיר העתיקה בוולנסיה להתפתחות המודרנית שלה יוצר מפגש מרתק ורחובות נעימים ויפים להסתובבות. עצי התפוז שנמצאים ברחובות, משווים לה מראה רומנטי ואירופי.

היא נקייה, בטוחה וקלה להתמצאות, וכאמור חלק מהקסם שלה הוא היותה לא ממוסחרת. דווקא בחנויות הקטנות המסתתרות בסמטאות היפות של העיר העתיקה, תוכלו למצוא אוצרות יפים לקנות הביתה.

וואלה! NEWS בשיתוף הפניקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully