וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד בפה ואחד בכיס: למה אנחנו לא באמת שונאים את טורקיה?

17.7.2016 / 8:30

התיירות לטורקיה לא באמת קיימת מלבד בראשם של כמה סוכני נסיעות חולמניים. אבל טורקיש איירליינס? זה כבר סיפור אחר, נוח ובעיקר זול יותר. טוקבקיסטים יקרים, אל תצפו מהישראלים לוותר עליה, זה לא יקרה. יניב לוי על המוסר הכפול של הישראלים/דעה

עירכה: ניר חן

בווידאו: מומחה תעופה באולפן וואלה!NEWS על ההשלכות התיירותיות בעקבות נסיון ההפיכה בטורקיה

לפני שנתיים, כמה שבועות אחרי ההפיכה בתאילנד, במהלכה החליט המפקד העליון של הצבא, גנרל פריות' צ'או אוצ'ה, על נישול מיידי של הממשלה מסמכויות השלטון, הגיעו לישראל שני בכירים ממשרד התיירות התאי וכינסו את בעליהן של כמה מסוכנויות הנסיעות הגדולות שפועלות כאן.

המטרה היתה למצוא פתרון שיחזיר את הישראלים לרבוץ באיים התכולים של תאילנד ולנטרל את גורם החשש הטבעי של תיירים מחוסר היציבות במדינה.

הכינוס של הבכירים התאים התנהל כמו מפגש רעיונות, במהלכו הדגישו שוב ושוב עד כמה השוק הישראלי חשוב וקרוב ללבם, וכמובן, לכיסם, אבל המסר העיקרי, שלא הועבר במילים, נוכח בחדר מהרגע הראשון: פנקס השיקים פתוח והיד נטויה לרשום. למען הסר ספק, ישראל היא בטח לא ספקית התיירים הגדולה של תאילנד, אבל תייריה שומרים על מקום גבוה ברשימת הבזבזנים במדינה.

כמה ימים לאחר מכן, עלה לאוויר אחד הקמפיינים הגדולים שהעלה משרד התיירות של תאילנד בישראל מאז החל לפעול בארץ.

טורקיש איירליינס. Turkish Airlines,
המחיר שווה שעתיים המתנה באיסטנבול? טורקיש איירליינס/Turkish Airlines

מסרבים לוותר על החלום

אי אפשר שלא להיזכר במקרה של תאילנד ולהימנע מהשוואה לניסיון ההפיכה שאירע שלשום (שישי) בלילה בטורקיה. גם ארץ הקלאבים השכנה ניזונה מתיירות וגם היא תהא עסוקה בשבועות הקרובים להסביר לעולם איך נערמו יותר מ-200 גופות של מפגינים או קושרים להפיכה רק בכמה שעות.

אלא שטורקיה היא לא תאילנד וה"קייס" שלה בעייתי יותר: פיגועי טרור, פיגועי יחידים, נוכחות של קיצונים איסלמיסטים, סכסוך עם ישראל סכסוך עם רוסיה, סכסוך עם גרמניה, עם מפולג והרשימה עוד ארוכה. במקרה שלה, בניגוד לזה של תאילנד, סוכני הנסיעות בישראל לא צריכים לדאוג.

התיירות לטורקיה קיימת רק בראשם של כמה מארגני תיירות בודדים שעדיין מסרבים לוותר על החלום להנחית רכבות אוויריות מנתב"ג לחופי הריביירה של ארדואן.

ובכן, לא לאנטליה הם דואגים, לא למרמריס ואפילו לא לאיסטנבול. לפרה החולבת שלהם קוראים טורקיש איירליינס ונראה שלא משנה מה יקרה ומה יתפוצץ, היא תמשיך להניב להם חלב מזוקק. טורקיש איירליינס היא לא רק חברת התעופה הזרה הגדולה ביותר בנתב"ג היא גם, כך נראה, נהנית מיחסי האמון הגדולים ביותר מצד הישראלים.

מלון אנטליה טורקיה. ShutterStock
אנטליה. היא דווקא כן משלמת את החשבון/ShutterStock

טורקיש לא מפסיקה לקרוץ לישראלים

דף המסרים הדמיוני שכל נוסעי טורקיש איירליינס מקריאים לעצמם הוא זהה: "הפיגועים לא מכוונים נגד ישראלים, ואם כל העולם הוא מטרה אחת גדולה, למה לא לשמור כמה דולרים בכיס? זה בטח שווה שעתיים המתנה באיסטנבול".

החברה הטורקית מצדה, משתפת פעולה עם המשחק הזה בצורה נהדרת. היא ממשיכה לקרוץ לישראלים, לא מבטלת אף טיסה מתוך 9 היומיות שלה והכי חשוב, לא מדברת בכלי התקשורת. נסו להשיג את דובריה של טורקיש איירליינס בארץ ותגיעו למשרד יחסי ציבור לונדוני, תרימו טלפון למשרדי החברה ותישלחו אחר כבוד לסוכן הנסיעות ממנו רכשתם את כרטיס הטיסה.

שף מעופף טורקיש איירליינס. צילום: יניב לוי,
השף המעופף באחת מטיסותיה של טורקיש איירליינס לישראל/צילום: יניב לוי

אנחנו ממשיכים לצוד מושבי טיסה במחיר מוזל

טורקיש איירליינס היא נכס לאומי לארדואן. ככל שהישראלים שונאים אותו, הם סוגדים לה. ככל שהם מייחלים לסילוקו מהשלטון, הם ממשיכים לצוד מושבי טיסה במחיר מוזל לבוסטון או ברלין.

בעיניהם, גם אם טורקיש היא חברה פרטית של ארדואן, היא משדרת מסרים אחרים, מפויסים יותר, של ברצלונה ומסי, קובי בראיינט והיורו והכל.

ככה זה שהכל הפוך וצבוע כאן. את טורקיה שונאים אבל את טורקיש איירליינס אוהבים. היא לא משלמת את החשבון. אנטליה? בודרום? תעזבו אותנו מהן. הן כלולות בנקמה. האמת, קשה לבוא אלינו בטענות. טורקיש לא מוכרת את טורקיה ואפילו לא את ניו יורק, בנגקוק או טוקיו, או כל אחד ממאות יעדיה בעולם. טורקיש מוכרת זמן. וזמן כידוע, הוא מצרך יקר מאוד. איך אומר הפתגם: זמן שווה כסף. וזה בדיוק מה שעשינו עכשיו, לא?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully