וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדיקה חדשה חושפת: אלו 6 המקומות הכי מזוהמים במטוס

שאריות של קיא וחלקי ציפורניים גזוזות בכיס המושב, שמיכות מנויילנות שבכלל לא חוטאו, וגם למה לא כדאי לכם לנגוע בלחצנים של מערכת הבידור? חברת שירותי רפואה אמריקאית מצאה את המקומות עם הכי הרבה חיידקים במטוס. לידיעת הנוסעים

אלו המקומות הכי מזוהמים במטוס/וואלה! תיירות

סקירה שנערכה לאחרונה על ידי חברת שירותי הרפואה "דרקסל מדיסין" האמריקאית, מצאה את ששת המקומות המזוהמים ביותר במטוסים מסחריים, ולמרבה ההפתעה - אף אחד מהם לא קשור למערכת האוויר הממוחזר, שהיא החשודה המיידית בכל מה שנוגע להעברת מחלות בחללים סגורים.

הבדיקה שערכה החברה, העלתה כי האזור שבו נמצא המספר הרב ביותר של חיידקים הוא, פשוטו כמשמעו, מתחת לאף של הנוסעים. וזאת בגלל המגע הקבוע שנוצר עמם באופן יום יומי והיעדר כל חיטוי או ניקיון יסודי. המגשים המתקפלים והכיסים שבמשענות המושבים הם אלה המדורגים במקום הגבוה ביותר במדד ריכוז החיידקים במשטחים שנבדקו במטוסי הנוסעים.

החברה מצאה כי המקום הכי מזוהם במטוס הוא כיסי המושבים, שבהם נמצאו שאריות של חומרים שבהחלט לא היינו רוצים לגעת בהם, ואלה כללו שאריות של קיא ושל חלקי ציפורניים גזוזות.

המקום השני המפוקפק שייך למגשים שעליהם אנחנו אוכלים את הארוחה המוגשת לנו בטיסה. בחלק מהמגשים המתקפלים נמצאו אף עדויות לכך שהוחלפו עליהם חיתולים של תינוקות, ובאחרים נמצא כי הוחבאו בהם מסטיקים לעוסים.

למקום השלישי הגיעו באופן לא מפתיע שירותי המטוס, הנחשבים לסביבה מזוהמת במיוחד בשל השימוש התכוף בהם ותדירות ניקיון לא מספקת בין ההמראות. בתחום זה דווקא יש מקום לאופטימיות, שכן חוקרים עובדים בימים אלה על פיתוחים שונים שיבטיחו ניקיון טוב יותר בשירותים, לרבות שימוש בתאורת אולטרה סגול בעלת יכולות חיטוי, שתיצור שירותים המסוגלים ל"ניקיון עצמי".

:טיסה זיהום מטוס. ShutterStock
האזור שבו הכי הרבה חיידקים - מתחת לאף הנוסעים/ShutterStock

תגידו "לא" לאוזניות, כריות ושמיכות

שמיכות הן הדבר הרביעי הכי מזוהם בטיסות. לפני שאתם מתכרבלים בשמיכה שהוגשה לכם ארוזה על ידי הדיילים, קחו בחשבון את האזהרה של "דרקסל מדיסין" וחשבו פעמיים. בבדיקות קודמות שנערכו ציינו דיילים, כי לעתים קרובות שמיכות נארזות מחדש בין טיסות מבלי שהן עוברות ניקוי יסודי, מה שאומר שחיידקים של נוסעים אחרים עלולים עדיין להימצא עליהן כשהן מוגשות לנוסע חדש.

בנוסף, כדאי גם לקחת בחשבון כי מרכזי מערכות הבידור של המטוס, שדורגו במקום החמישי, אמנם יכולים להנעים לכם את הטיסה, אבל החוקרים מזהירים שאלה עלולים גם להיות שורצים בחיידקים. בלחצנים של המערכות הללו נוגעים מאות פעמים ביום מספר רב של אנשים, והם לא עוברות חיטוי בין הטיסות, מה שחושף נוסעים לסיכונים מיותרים.

במקום השישי דורגו מגזיני הטיסה (למשל, מגזין הדיוטי-פרי) שאנחנו קוראים במהלך הטיסה ונמאים בכיס המושב. מאוד מפתה לקרוא אילו דילים מחכים לנו בחנות הפטורה ממכס במטוס, אבל חשבו כמה אנשים שלפו, נגעו והחזירו את המגזינים הללו למקומם. הפעם היחידה שהמגזינים "מנוקים", היא כשמחליפים אותם בכל חודש או רבעון.

עוד באותו נושא

הסודות המלוכלכים של ההיגיינה במטוסים

לכתבה המלאה
seperator

אז מה עושים?

כיוון שחיידקים מחכים לנוסעים במטוסים כמעט בכל צעד ושעל, ישנם כמה אמצעי זהירות שמומלץ לנקוט בהם טרם העלייה למטוס. מומחים ממליצים לנוסעים לארוז נוזל חיטוי אנטי-בקטריאלי בתיק האישי ולחטא עמו את הידיים מעת לעת, במיוחד לפני מגע עם מזון, וכמו כן להצטייד במגבונים שנועדו לניקוי וחיטוי משטחים ציבוריים.

עוד מומלץ להימנע ככל הניתן בשימוש באביזרים ציבוריים, כמו אוזניות, כריות או שמיכות - ובמקומם לשתמש בציוד אישי במידה והדבר אפשרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully