וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באילו יעדים באירופה אסור לכם לשתות מים מהברז?

בכל נסיעה לאסיה או אפריקה תמיד מזהירים אותנו לגבי מי השתייה. אבל מה עם אירופה - האם מותר לשתות מים בכל מדינה? בקפריסין, למשל, אסור. ובאיזה עוד מדינות חייבים להסתובב עם מים מינרליים? הנה הרשימה המלאה

אשה שותה מים מהברז. ShutterStock
בסקנדינביה אתם יכולים להרגיש בטוח לשתות מהברז/ShutterStock

מי שתייה הם לא משהו שאנשים נוהגים לקחת בחשבון, או לחשוב עליו יותר מדי בזמן שהם מתכננים חופשה, עד שהם נהים צמאים. כל נסיעה לאסיה או אפריקה תמיד מלווה באזהרות שונות לגבי מי השתייה - להרתיח, לחטא או להיזהר באופן כללי. אבל מה ההמלצות באשר ליבשת אירופה וסביבתה? חושבים שאפשר לשתות שם בכל מקום מהברז? תחשבו שוב.

מי שתייה מזוהמים יכולים לגרום למגוון תוצאות לא נעימות, והם הגורם מספר אחד לחולי בקרב תיירים: משלשולים והקאות ועד מחלות כמו כולירה, צהבת מסוג A, טיפוס הבטן ואף טפילי-קיבה. ולא מדובר רק בשתייה, מים מזוהמים במיוחד יכולים לגרום לנו להרגיש חולים אפילו אם רק השתמשנו בהם לצחצוח שיניים או בלענו מעט מהם בזמן המקלחת. אינפוגרפיקה חדשה מבית citybase apartment (אתר להשכרת דירות בבריטניה), המתבסס על המרכז לשליטה במחלות של ארה"ב, מראה בדיוק באילו מדינות באירופה אפשר לשתות מהברז ללא חשש, ואיפה כדאי להיצמד לבקבוק המים המינרלים.

נתחיל במדינות הבטוחות. הנוסעים לכל חמש המדינות הנורדיות שבדיה, פינלנד, דנמרק, איסלנד ונורבגיה יכולים להיות שקטים, שכן המים בהן בטוחים לחלוטין וכך גם באיים הבריטים של בריטניה ואירלנד. אפשר לשתות בלי חששות גם בשלוש מדינות בנלוקס: הולנד, בלגיה ולוקסמבורג ובמדינות המרכז אירופאיות גרמניה, שווייץ, אוסטריה וליכטנשטיין.

לא צריך לחשוב פעמיים לפי שממלאים כוס מי ברז במדינות איבריה: ספרד, פורטוגל ואנדורה, וכך גם במדינות חצי האי האיטלקי - איטליה, סן מרינו, מלטה והוותיקן. המים נקיים לגמרי גם בצרפת ובמונקו, וגם ביוון, מקדוניה, פולין, סלובניה, צ'כיה ולטביה.

תייר שותה מים מינרליים. ShutterStock
טסים לחופשה בקפריסין? תצטיידו במים מינרליים/ShutterStock

נופשים בבודפשט? היצמדו לבקבוק

הבעיה מתעוררת כאשר מסתכלים מזרחה על המפה, אל עבר מדינות מזרח אירופה. מומלץ בחום שלא לשתות כלל מי ברז אם אתם מתכננים ביקור אחת ממדינות ברית המועצות לשעבר, למעט לטביה: ארמניה, אזרבייג'ן, בלארוס, אסטוניה, גאורגיה, קזחסטן, ליטא, מולדובה, רוסיה או אוקראינה.

אבל לא רק בהן מומלץ להיצמד אל הבקבוק, אלא גם במדינות נוספות במזרח אירופה ובהן בוסניה והרצגובינה, אלבניה, קוסובו, קרואטיה, הונגריה, סלובקיה, סרביה, מונטנגרו, בולגריה ורומניה. שתי מדינות נוספות, שמאוד פופולריות על הישראלים, ובהן מומלץ שלא לשתות מי ברז הן קפריסין וטורקיה. אז אם אתם מתכננים שם חופשה - קחו בחשבון ההוצאות שלכם גם בקבוקים של מים מינרלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully