וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי טורקיז: מסתבר שיש בישראל מלון על חוף שמזכיר את תאילנד

7.7.2016 / 9:03

דקלים מוריקים על חוף לבן, מפרצונים ולגונות בצבעי תכלת-כחול וערסלים שרק מחכים שמישהו ישכב עליהם ויביט לשקיעה - מלון חוף נחשולים שליד הכרמל הוא אמנם לא תאילנד, אבל במרחק של 40 דקות נסיעה מהמרכז יש מיני-חופשה בחו"ל שאין בה צורך בדרכון

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החוף הוא העניין, אבל יש גם חדרים עם בריכה. סוויטה במלון חוף נחשולים/מערכת וואלה!, צילום מסך

דמיינו לעצמכם חוף ים מבודד, חול לבן ונקי, מים צלולים ונקיים בצבע טורקיז, דקלים מוריקים, מפרצונים, לגונות ושקיעות מרהיבות. התעוררתם בתאילנד? עכשיו עצמו את העיניים שוב ודמיינו שכל זה נמצא במרחק של 40 נסיעה מהמרכז ושאפילו אין צורך בדרכון.

מלון חוף נחשולים שבקיבוץ נחשולים, מישובי חוף הכרמל, הוא אחד מהמלונות הכיפיים והמיוחדים שביקרנו בהם. הוא לא שופע אטרקציות מסביב ולא משדר יוקרה, אבל הוא מלא קסם ומשרה אווירת רוגע ושלווה. הוא הוקם אי-שם בשנות ה-70 על ידי הקיבוץ. היו בו אז חושות פשוטות בלבד, אולם במהלך השנים התווספו לו חדרים ואגפים וכיום הוא מונה 152 יחידות אירוח ברמות שונות: החל מחדרי נופש כפרי וכלה בסוויטות משפחתיות מפוארות.

היתרון העצום של המלון הוא, כאמור, חוף הים הנפלא שלו, והוא מנצל זאת היטב: כל אחד מעשרות חדריו נהנה מנוף בתולי וקרוב במידה כזו או אחרת לחוף הים, חלק אפילו במרחק נגיעה של ממש.

אין ספק שגולת הכותרת של המלון היא האגף החדש - אגף הבוטיק - שנבנה לפני כשנתיים. האגף כולל שני מבנים דו-קומתיים הכוללים 24 חדרים הפונים לכיוון הים ומספקים לאורחיהם נוף נהדר. בקומה התחתונה נמצאים חדרי סוויטה עם בריכות פרטיות צמודות שאינן מחוממות (כ-1,600 שקל ללילה באמצע שבוע, כ-1,850 שקל בסוף שבוע, על בסיס לינה וארוחת בוקר). החדרים הללו מתאימים לזוגות בלבד והם רומנטיים ומפנקים. בקומה העליונה נמצאות הסוויטות המשפחתיות: החדרים הללו חדישים, מטופחים, מרווחים ויפהפיים. לכל סוויטה יש מרפסת רחבת ידיים המשקיפה אל קו החוף המרהיב. מחירן של הסוויטות הללו גבוה מאוד ויכול להגיע ל-2,500 שקל ללילה למשפחה על בסיס לינה וארוחת בוקר.

24 חדרים נוספים הם חדרי בוטיק הנמצאים קרוב מאוד לים (כ-50 מטר ממנו) ומוכנים לאירוח של שלוש-ארבע נפשות. האטרקציה המרכזית בחדרים הללו, מלבד קרבתם לחוף הים, היא המקלחת החיצונית מתחת לכיפת השמיים. לחדרי הבוטיק ישנם אזורי ישיבה בחוץ המתמזגים למדשאה משותפת רחבת ידיים ומטופחת, אידיאלי למשפחות ולקבוצות שבאות לחופשה יחדיו. לילה בחדר ים בוטיק יעלה כ-1,500 שקל ללילה באמצע שבוע ו-1,800 שקל בסוף שבוע. לא זול.

במלון קיימים גם חדרים פשוטים וזולים יותר. זוגיים (כ-800 שקל ללילה), משפחתיים (כאלף שקל) וכאלה המוגדרים "אירוח קיבוצי". הכוונה לאירוח בסיסי ביותר - שם המחיר גם זול יותר והוא עומד על כ-750 שקל ללילה. חרף השוני הרב בין כל החדרים, היתרון הגדול שלהם הוא קרבתם לים. החדרים המרוחקים ביותר מהחוף - מרוחקים לא יותר מ-200 מטר. בשל המחיר האטרקטיבי והמיקום האסטרטגי, ניתן להניח שהחדרים הללו מבוקשים ביותר והתפוסה שלהם מלאה מראש כמעט תמיד בחודשים ה"חמים".

מלון חוף נחשולים. ניר יהב, מערכת וואלה! NEWS
כל אחד מעשרות החדרים נהנה מנוף קרוב יחסית לחוף הים/מערכת וואלה! NEWS, ניר יהב
מלון חוף נחשולים. ניר יהב, מערכת וואלה! NEWS
החדרים עם הבריכה הפרטית מתאימים לזוגות בלבד/מערכת וואלה! NEWS, ניר יהב

יש ערימה של חבר'ה על הדשא

המרחבים הציבוריים של המלון מטופחים מאוד. מסביב לכל החדרים פזורות מדשאות-ענק, פינות חמד וערסלי רביצה. אין פלא, אם כך, שהמלון הזה אטרקטיבי מאוד בקרב משפחות או קבוצות חברים ש"משתלטות" על כמה חדרי מלון סמוכים לזה לזה, מבלים במהלך היום בים - ובערב מתכנסים לארוחות ובילוי על הדשא המשותף לחדרים.


עוד על מלונות בארץ:
הכירו את מלון הלואוקוסט הראשון בישראל
קצת שקט אחרי הסערה: מלונות למבוגרים בלבד
חרדים לתיירות: המלון שמנסה לעשות שינוי בטבריה


לדעתנו, הואיל ובמלון (וגם בקיבוץ) אין בריכה, והואיל והוא מבוסס כמעט ורק על בטן-גב בים, זה לא המלון האידיאלי ביותר למשפחות עם ילדים קטנים שלרוב מעדיפים בריכות, אטרקציות רבות ואפשרויות מגוונות - ואת זה המלון לא בהכרח מספק. במקרה הפרטי שלנו, הילדים מאוד נהנו מהחוף ומהקרבה לים ולא נשמעה שום דרישה לבריכה או לאטרקציה אחרת. יש להזכיר גם שהאזור משופע בלא מעט אופציות ואטרקציות והנה הבולטות שבהן:

א. מוזיאון המזגגה: מוזיאון לארכיאולוגיה המרכז בתוכו ממצאים מחפירות ארכיאולוגיות בתל דור. המבנה המרשים של המוזיאון הוקם בשנת 1891 על ידי הברון רוטשילד במטרה להקים מפעל לייצור בקבוקי זכוכית, אך הוא ננטש מהר מאוד. אחרי 85 שנה שבהן היה נטוש, הוקם בו מוזיאון. מיקומה של העיר דור הפך את נמל דור לאחד הנמלים החשובים בארץ ישראל ואת העיר למעצמה מסחרית. העיר העתיקה התפרסמה, בין השאר, הודות לטכניקה סודית להפקת צבע תכלת מחלזונות ימיים, ובמוזיאון (הנמצא כ-100 מטר מהמלון) ממצאים שמשמשים עדות לחיים השוקקים שהיו שם: אוסף של עוגנים, כלי חרס, חלקי ספינות, כדים, כלי מלחמה ופסיפס זכוכית ייחודי.

ב. ספורט ימי ואתגרי: בסמוך למלון נמצא מועדון צלילה שמציע מגוון אטרקציות צלילה, החל מקורסים בסיסיים, דרך צלילות היכרות עם העולם התת-ימי, וכלה בצלילות מודרכות לשוניות ולאתרים ארכיאולוגיים. במקום נמצא גם מרכז לחוויית גלישה שבו ניתן לשכור בוגי (60 שקלים ל-45 דקות), גלשן (80 שקל), קייאק (90 שקל) או סאפ (90 שקל). דרך המלון אפשר לתאם גם טיולי ג'יפים, צניחה חופשית וטיולי רכיבה על סוסים לאורך החוף.

ג. טיול לגונות ושרידים: מדי שבת ב-11:00 בבוקר מתקיים סיור מרתק בעתיקות תל דור בהדרכת חבר הקיבוץ ד"ר קורט רווה, היסטוריון וארכיאולוג אשר היה ממייסדי התחום בישראל והיה אחראי על כמה מהתגליות המקומיות החשובות. ד"ר רווה מספר במהלך הסיור על השרידים והאוצרות שנחשפו בחפירות וכן על ההיסטוריה המרתקת של המקום, הכוללת סיפורים על הרפתקאות נפוליאון וכן מורשת קרב מימי מלחמת יום הכיפורים. הסיור הינו חינם לאורחי המלון.

ד. מיקום: המלון ממוקם למרגלות הכרמל, לא רחוק מפרדיס ומזיכרון יעקב המשופע במסעדות ובאפשרויות בילוי. רבים מאורחי המלון בוחרים לטייל שם כשהם מתעייפים מעט מהשהייה בים.

מלון חוף נחשולים. ניר יהב, מערכת וואלה! NEWS
152 יחידות אירוח ברמות שונות. אחד מחדרי המלון/מערכת וואלה! NEWS, ניר יהב
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ארוחת הבוקר היתה נהדרת. הבופה במלון חוף נחשולים/מערכת וואלה!, צילום מסך

אווירה קיבוצית שמעניקה קסם

ומה לגבי אוכל? במלון יש שתי מסעדות: מסעדת "רוזמרין" הוותיקה המשרתת את כל אורחי המלון, ומסעדת החוף החדשה הממוקמת בצמוד לחוף במבנה יפה ורחב ידיים. המסעדה משרתת את אורחי חדרי הבוטיק ומגישה, בשלב זה, ארוחות בוקר בלבד. "רוזמרין" אינה מסעדה יפה והיא מזכירה למעשה חדר אוכל קיבוצי. ארוחת הערב ברוזמרין היתה לא רעה. המנות החמות (אנחנו טעמנו לעיקריות ספגטי בולונז, שניצלים, כרעי עוף ברוטב, דג נסיכת הנילוס ולתוספות: תפוחי אדמה אפויים, ירקות מוקפצים ואורז) היו סבירות ולא הוגשו בצורה מעוררת תיאבון במיוחד.

נקודת האור בארוחת הערב היתה בר הסלטים המרשים והעשיר שהספיק לנו לגמרי לארוחת ערב מענגת. הירקות היו טריים וצבעוניים, המבחר שלהם היה עצום, וגם הסלטים שהוכנו היו טעימים מאוד הגם שלא היו מתוחכמים יתר על המידה (אנחנו טעמנו סלט קינואה עם ערמונים, סלט סלק וגזר, סלט עגבניות שרי ופסטו וסלט אטריות מוקפץ עם פלפל ירוק שהיה חריף במידה הנכונה).

ארוחת הבוקר שהוגשה במסעדת החוף היתה מעולה. המבחר היה גדול ומזמין: דגים נאים טריים, גבינות קשות איכותיות, זיתים ממיני סוגים, ביצים, מאפים, לחמים וכמובן - בר סלטים שופע ועשיר. ייתכן שזו הייתה אחת מארוחות הבוקר הטעימות שטעמנו בבתי מלון בסדר גודל כזה בארץ. ארוחות הבוקר, אגב, פתוחות לציבור הרחב במחיר של 85 שקלים למבוגר ו-65 לילד.

שורה תחתונה: המלון מומלץ בחום למי שאוהב חופשות שקטות, רומנטיות, מבודדות ורגועות. חובבי הים שביניכם ייהנו ממנו מאוד, וצריך להזכיר שוב שאין בנמצא בריכה אלא אך ורק חוף ים. על כן, הוא מומלץ בעיקר לזוגות או למשפחות שאוהבות בילוי בים ומוכנות לוותר על הנוחות שבבריכה.

המלון איננו מפואר, והאווירה הקיבוצית השוררת בחלקים ממנו מעניקה לו קסם וצניעות מיוחדים במינם. המחירים, כאמור, אינם זולים - בעיקר ביולי-אוגוסט - ולפיכך קיימות אופציות אירוח ברמות מעט נמוכות יותר.

הכותב היה אורח של מלון נחשולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully