וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בואנ'ה, אתה נמר: המקום שבו חיים טיגריסים בקור של מינוס 50 מעלות

1.7.2016 / 10:13

העיר חרבין שבסין ידועה בזכות פסטיבל הקרח השנתי שלה, אבל איציק הסיני ויואב הישראלי ביקרו בה באטרקציה יותר מטריפה (וטורפת) - פארק הטיגריסים הסיביריים, שבו חיים החתולים הגדולים בקור של מינוס 50 מעלות. היה קר ואכזר. פרק 3

צילום ועריכה: דגן שני

אחרי שבפרק הקודם למדו איציק ויואב איך לפסל בקרח (ואיציק למד איך לבטא את המילה "פומפיה"), יצאו השניים למשימה של ממש ונכנסו ישר אל גוב האריות! (או אולי טיגריסים, בעצם?). איציק, שבסך הכל חפץ להטיל את מימיו ברוגע, לא ציפה להיקלע למרדף הישרדות בהשתתפות החיה הכי רעבה בצפון-מזרח סין. מזל שאיציק בעצמו נולד בשנת הנמר, אחרת היה נגמר פה רע.


הפרקים הקודמים:
הישראלי ואיציק הסיני שקיבלו משימה: לצלם תוכנית טיולים בסין
שני בתי כנסת ו-583 מצבות ביידיש: היהודים של סין


חרבין ידועה מאוד בזכות פסטיבל השלג והקרח שנערך בה מדי שנה במשך למעלה מחודש. הפסטיבל שנוסד כבר ב-1985 מתחיל בכל שנה ב-5 בינואר, וכולל תצוגות מרהיבות של פסלי ענק שעשויים כולם משלג וקרח. העיר גם ידועה בזכות פארק הטיגריס הסיבירי הענק הנמצא בשטחה.

הטיגריס הסיבירי הוא מבעלי החיים הגדולים ביותר במשפחת החתוליים החיים בטבע, כאשר הטיגריס הזכר מגיע לאורך של כשלושה מטרים ולמשקל של 360-306 קילוגרם. מאפיין ייחודי של הטיגריס הסיבירי, הוא יכולתו לחיות בטמפרטורות קיצוניות של עד 50 מעלות מתחת לאפס.

הפארק המיוחד הוקם ב-1986 כדי להגן על הטיגריסים הנמצאים בסכנת הכחדה. כיום חיים בטבע רק מאות טיגריסים מסוג זה, כולם באזור המזרחי של רוסיה. לעומת זאת, אוכלוסיית הטיגריסים בפארק בחרבין נמצאת בגידול מתמיד וחיים בו מעל אלף טיגריסים כיום, כשרק בשנת 2015 נולדו 150 גורים חדשים שם. בנוסף, מאכלס הפארק טיגריסים לבנים, אריות, צבועים, פומות שחורות וטיגריסים בנגלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully