וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה באמת יקרה לחופשה שלנו באנטליה עם הסכם הפיוס עם טורקיה?

27.6.2016 / 11:02

במידה וההסכם יישמר, נראה כבר הקיץ עשרות אלפי ישראלים באנטליה, כשהשיא יגיע בחגי תשרי עם 180 אלף ישראלים, כך לפי מומחי תיירות בארץ, אבל זה לא יקרה בן לילה. וכמה יעלה לחזור לשם? בין 350 ל-1,200 דולר לאדם ל-4 לילות

אנטליה טורקיה. ShutterStock
חוזרת למפת החופשות של הישראלים. אנטליה/ShutterStock

רגע לפני החתימה על הסכם הפיוס מול טורקיה, גוברות התקוות מצד מארגני הנסיעות לעדנה מחודשת ביחסים התיירותיים בין שתי המדינות. גם אם לא חסר מי שלא שלם עם מהות ההסכם והמחיר התדמיתי הגבוה ששילמה ישראל, רק כדי להשתיק את משפחות הרוגי המשט, לכולם ברורה מערכת האינטרסים שליוותה את ההחלטה לסיים את המחלוקת: הסכם כלכלי לכל דבר ועניין, שנועד להחיות מחדש את משקיהן של ישראל וטורקיה.

בעוד פוליטיקאים וביטחוניסטים תוקפים את עמדת המדינה מול ארדואן וממשלתו, בענף הנסיעות מחכים לרגע בו יוכלו לנשום לרווחה. חלומות על רכבות אוויריות שמנחיתות מאות אלפי ישראלים בקלאבים של אנטליה עדיין רחוקים, אבל בתור התחלה הם יסתפקו בהרבה פחות.

"הישראלים ישובו לטורקיה אבל זה לא יקרה בין לילה", מצנן סמנכ"ל השיווק של חברת השטיח המעופף, יאיר אשר, את התלהבותם של סוכני הנסיעות שרק ממתינים לחזור לבירת ההכל-כלול. "מאוד תלוי מהי האווירה שתתלווה לחתימת ההסכם ואיך יקבלו אותו באזרחים משני הצדדים. שורת גינויים ויחס עוין לא ישרתו את החזרה לקלאבים".

לדבריו, מיד לאחר פרסום ההסכם יחלו הישראלים לחוש את הטורקים כדי לוודא עד כמה הם תומכים בחיזוק התיירות בין שתי המדינות. "אם נודה על האמת, הטורקים לא ממש צריכים את הישראלים, למרות שמצבם כרגע לא מזהיר, אבל גם טיפה בים שווה להם לא מעט".

אנטליה טורקיה. ShutterStock
הצפי לעומס ישראלים יהיה בחגים הקרובים. קלאב באנטליה/ShutterStock

אזהרת המסע עדיין קיימת

קשה לצפות שהחשש הביטחוני שמלווה את ביקורי הישראלים בטורקיה, ייעלם ברקע התמונה משותפת של ארדואן ונתניהו לוחצים ידיים. אזהרת המסע החמורה של לוט"ר עדיין קיימת ולאיש אין כוונה לבטלה לפי שעה. טורקיה עדיין נחשבת מסוכנת לישראלים, אבל כל זה לא עצר את מארגני הנסיעות מלהתחמש בחדרי מלון, גם בימים קשים יותר.

"כולם נערכו לעלייה בביקושים", מודה ראש אגף השיווק בקשרי תעופה, דודי גוטמן. "הסכם הפיוס צפוי להעניק חותמת כשרות לאהדה הגדולה של הישראלים לאנטליה. אחרי המחלוקות שהתגלעו בין הטורקים לבין הרוסים והגרמנים - שני שווקים גדולים מאוד בתחום התיירות עבורם - אני צופה שהמחירים יהיו ידידותיים יותר, בטח לעומת יוון".

בבדיקה ראשונית שערכנו באתריהן של חברות הנסיעות המובילות בשיווק חבילות נופש לאנטליה, נמצא כי רמת המחירים לקיץ מתחילה ב-350 דולרים לאדם לארבעה לילות בחדר משפחתי במלון 5 כוכבים, על בסיס הכל כלול, ומסתיימת ב-1,200 דולרים לאדם במלונות היוקרתיים.

טורקיה, ראוי לציין, צפויה הקיץ להתמודד מול אחת השנים הקשות שידעה תעשיית התיירות המקומית. הסכסוך עם פוטין שמדיר את רגלי התיירים מרוסיה עושה את שלו וגם הגרמנים, שנחשבו לידידים קרובים מאוד של ארדואן נזכרו להכיר רשמית בשואת הארמנים ויצרו פער ביחסים עם שלטונו. גם שורת הפיגועים בחודשים האחרונים בערים הגדולות לא הוסיפו שקט לחובבי הרחת לוקום ורבים החליטו לחפש יעדי נופש אחרים לקיץ.

"במידה וההסכם אכן ייחתם והשקט יישמר, אנו מאמינים שכבר הקיץ נוכל לראות עשרות אלפי ישראלים נופשים באנטליה, כאשר השיא יגיע בחגי תשרי עם צפי של 180 אלף נופשים ישראלים", אומר אילן שליו, מנהל השיווק של קווי חופשה. "מתחילת חודש יולי אנו עוברים למתכונת של טיסה יומית לאנטליה, עם אפשרות תגבור בכל רגע נתון, במידה והביקוש אכן יגבר.

"צריך להדגיש ולזכור שאנטליה נתפשת עבור הישראלים לא כטורקיה, אלא כיעד בפני עצמו, שתמיד ידע לקבל ולחבק את האורח הישראלי, להעניק לו תחושת ביטחון ואת ההרגשה כי הוא רצוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully