וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת טיסה ארוכה: 15 טיפים קטנים שעושים הבדל גדול

1.6.2016 / 9:05

הדרך לחופשה או ליעד שלכם בארה"ב, המזרח או אפריקה עלולה להיות מעייפת וארוכה, בין אם יש לכם טיסת המשך או לא. אז איך תקלו על עצמכם ועל גופכם בשעות הבלתי נגמרות במטוס? הנה 15 עצות מועילות שכדאי לזכור

נוסעת מחלקה ראשונה טיסה. ShutterStock
לא כולם טסים במחלקה ראשונה. אבל יש דרכים להקל על טיסות ארוכות/ShutterStock

אין דבר יותר מרגש מנסיעה ליעד שנמצא בצד השני של כדור הארץ - המקום הכי רחוק מכם שרק יכול להיות. אבל הדרך לשם, שכרוכה בטיסה ארוכה של שעות על גבי שעות, יכולה להיות הדבר המתיש ביותר האפשרי בדרך לחופשה.


עוד טיפים לפני שאתם טסים:
טיפ טיול: עצות לפני שיוצאים לחופשה בחו"ל
תחסכו מקום לשופינג: 12 דברים שאתם לא צריכים לארוז לחופשה
כל מדינה והטריק שלה: 8 הונאות התיירים הנפוצות באירופה
מדריך לישראלים: כך תתגברו על התור הארוך בנתב"ג ובדיוטי פרי


בין אם אתם עולים על מטוסים באופן קבוע ובין אם צפויה לכם נסיעה חד פעמית בקיץ הקרוב, הנה 15 טיפים קטנים שעושים הבדל גדול ושיהפכו את הטיסה הארוכה שלכם אל היעד הנכסף להרבה-הרבה פחות מייגעת.

1. עשו צ'ק אין באינטרנט

כל חברות התעופה מאפשרות היום לעשות צ'ק אין באינטרנט. המועדים משתנים - בחלק מהן אפשר לעשות זאת 30 יום לפני ההמראה, ובחלק 24 שעות לפני, אבל תמיד זה משתלם. ראשית, במידה ואתם לא שולחים מזוודה צ'ק באינטרנט מקצר לכם את זמני ההמתנה בשדה התעופה וזה תמיד דבר טוב. שנית, אתם יכולים בהזדמנות הזו לרכוש מושב מועדף / ארוחה / ביטוח או שירותים אחרים, אבל הכי חשוב: הוא מבטיח שתימנעו מכאב הראש של אובר-בוקינג.

2. בוחרים כיסא? לא בחמש השורות הראשונות

לא חסרות סיבות שלא לשבת בקדמת המטוס, אבל הסיבה העיקרית היא רעש. מי שיושב בקדמת המטוס צפוי לסבול ממגוון הפרעות: החל מהרעש שעושים הדיילים בפינת העבודה וההכנה שלהם, דרך צלילי הדחת אסלה במידה ושם היא ממוקמת. אבל הכי נורא - חברות תעופה רבות נוהגות בטיסות ארוכות לשכן בקדמת המטוס משפחות עם ילדים ותינוקות, ואלה כידוע עשוים להיות הגורם מספר אחת לטיסה שהיא סיוט.

עוד באותו נושא

טיסה קלה: 9 דברים שאסור לכם ללבוש לטיסה

לכתבה המלאה
תינוק ישן במטוס. ShutterStock
אל תשבו מקדימה - חברות התעופה מושיבות שם ילדים/ShutterStock

3. נסו לשבת באזור הכנף

על זה בטוח לא חשבתם: ישיבה צמוד לכנף המטוס עשויה אולי לחסום לכם את הנוף, וצפייה בנוף יכולה לסייע בלהעביר את הזמן בטיסה, אבל יש לכך גם יתרון שיכול להיות מאוד משמעותי. בעת מערבולות אוויר המטוס עלול להתנוענע כמו נדנדה, וזו לא תחושה נעימה בכלל במיוחד אם מדובר בטיסה ארוכה. אבל מה החלק בנדנדה שזז הכי פחות? נכון, האמצע. במקרה של מערבולת אוויר, אם תשבו שם - תרוויחו.

4. צאו לג'וגינג או בקרו בחדר כושר לפני הטיסה

טיסות יכולות להיות מלחיצות, לא משנה לאן, ופעילות גופנית היא פרקטיקה מוכחת להורדת לחצים נפשיים. אחרי פעילות גופנית תגיעו לשדה התעופה רגועים, סבלניים ונינוחים יותר, ותהיה לכך השפעה גם עליכם וגם על הסובבים אתכם. בנוסף, פעילות גופנית לפני הטיסה תסייע לכם לישון טוב יותר אחרי שהמטוס המריא - בונוס רציני כשמדובר בטיסה ארוכה שלא נגמרת.

5. אל תחכו בגייט, תסתובבו בחנויות

תחשבו על זה רגע. אתם עומדים לעלות על טיסה טרנס-אטלנטית ולהיות כלואים בכסא שלכם למשך כל כך הרבה שעות, האם הדבר הנכון כרגע הוא לשבת ולחכות? נצלו את הזמן הפנוי לפני העלייה למטוס כדי למתוח את הרגליים והשרירים ולהסתובב קצת, ובכך תסייעו להזרים את הדם בגוף לקראת חוסר התנועה הצפוי לכם החל מרגע ההמראה. וכמובן, עשו סיבוב קצר ברגל והתמתחו גם אחרי ההמראה לפחות פעם אחת.

דיוטי פרי ג'יימס ריצ'רדסון. עינת מורגנשטרן,
נצלו את הזמן הפנוי לפני העלייה למטוס כדי למתוח את הרגליים. דיוטי פרי בנתב"ג/עינת מורגנשטרן

6. שימו בתיק בקבוק ריק

רובנו נוהגים להסתובב עם בקבוק מים בדרך לשדה התעופה אבל שוכחים לסיים אותו - ואז נאלצים לזרוק אותו בכנסה לבידוק הבטחוני. מפה כולנו מכירים את הבעיה: בקבוקי מים בדיוטי פרי, ובטח שעל המטוס עצמו - הם לא פחות מסחיטה כלכלית. הפתרון הוא לשים בקבוק ריק בתיק ולמלא אותו אחרי המעבר בבטחון, או לבקש מצוות הדיילים למלא אותו עבורכם במטוס. וכן, במטוס קיימים מיכלים של מי שתייה וזכותכם לבקש להשתמש בהם בחינם.

7. שנו את אזור הזמן בנייד עוד לפני ההמראה

יש כל מיני שיטות לצמצם את תופעת הג'ט-לג המעצבנת, שלא רק הורסת לנו את הלו"ז המתוכנן אלא גם גורמת לנו להרגיש פיזית לא כל כך טוב. כדי לצמצם את ההשפעה סנכרנו את עצמכם עם אזור הזמן של היעד מוקדם ככל הניתן. אם כשאתם עולים על המטוס השעה ביעד שלכם היא אחת-עשרה בלילה, נסו לישון את החצי הראשון של הטיסה הארוכה שלכם, ולא את השני. כך תהיו פחות מותשים במהלך היום הראשון של הטיול.

8. תביאו נשנושים

למרות שהוא נראה מדהים בתמונות, האוכל במטוסים די מגעיל - וזה ידוע. נוסף לזה, החטיפים המוצעים במטוס לא בריאים במיוחד ולרוב מלאים במלח שייבש אתכם ולא יתרום לשום תחושה טובה. השקיעו בכך מחשבה עוד בבית והכינו קופסת נשנושים עם ירקות טריים, אגוזים שונים וקרקרים.

הדבר נכון גם לשתייה חמה: התה והקפה במטוסים תמיד באיכות ירודה, אין שום סיבה שלא תארזו בתיק כמה שקיקים מהתה האהוב עליכם או קופסה קטנה עם קפה איכותי. מים רותחים תמיד תוכלו לבקש.

נוסע ישן במהלך טיסה. ShutterStock
נסו לישון בטיסה לפי זמן השינה ביעד/ShutterStock

9. השקיעו במטען נייד

כולנו מחוברים לסמארטפונים כל הזמן, במיוחד בימי טיסה הדורשים שלל היערכויות טכניות, אבל העיסוק המוגבר בניידים רק מדגיש את החסרון הבולט ביותר שלהם - הבטריה שלהם נוטה להיגמר הרבה לפי סוף היום, ובטח שלא לשרוד שימוש רציף בטיסה ארוכה.

ריכשו באחד מאתרי המכירות המקוונים מטען נייד, אלה מגיעים בשלל מחירים והיקפי קיבולת, וכך תוכלו להבטיח לעצמכם שקט נפשי מסוללה גמורה בטאבלט או בנייד, וחופש לצפות בסרטים או לשחק במטוס כל הדרך אל היעד.

10. נתקעתם בלי סוללה ואין שקע באזור?

ארזו בתיק כבל USB שמתחבר למכשיר שלכם, ונצלו את עצירת הביניים והזמן המת בשדה התעופה בחיפוש אחר מסכי הטלוויזיה עליהם מוצגות הטיסות. תמיד מדובר בטלוויזיות חכמות, ותמיד מסתתרת בגב שלהן כניסת USB כמעט סודית. מצאתם אחת? נהדר! התגנבו אליה וחברו את המכשיר, והטעינה שלו תהיה מובטחת.

11. לא עולים למטוס בלי משהו ללבוש

במיוחד אם הטיסה שלכם יוצאת בעונה נעימה, יש סיכוי גבוה יותר שתשכחו לארוז בתיק האישי קפוצ'ון. המיזוג במטוסים יכול להיות אינטנסיבי, במיוחד אם מדובר בטיסות ארוכות, והשעות הרבות של ישיבה ללא תנועה עשויות לגרום לכם לקפוא. הקפידו תמיד להביא איתכם למטוס משהו נוסף ללבוש ובכך תוכלו להימנע מסבל מיותר. ואם אין בו צורך - תמיד תוכלו להשתמש בו ככרית.

נוסע מדבר במכשיר סלולר טיסה מטוס. ShutterStock
תשקיעו במטען נייד לסלולר - טיסה ארוכה לא תשרוד עם בטריה אחת/ShutterStock

12. הישארו לחים

תחלופת האוויר המטוסים גבוהה בהרבה מזו שאנו רגילים אליה במבנים ממוזגים, והמשמעות של זה היא שאנחנו מתייבשים הרבה יותר בקלות. הקפידו לשתות הרבה מים במהלך הטיסה גם אם אתם לא צמאים, וקחו איתכם בתיק תכשיר לחות לשפתיים או קרם לחות. לא תאמינו איזה הבדל יש בין נחיתה בתחושה רעננה, לבין נחיתה בתחושה שאתם יבשים כמו צמח במדבר.

13. שימו טרנינג

לא ברור למה, אבל אנשים עדיין עושים טיסות ארוכות בג'ינס - הבחירה הגרועה ביותר האפשרית לישיבות ממושכות במטוסים. אין שום סיבה שלא לעלות למטוס בטרנינג החביב עליכם, שיגרום לכם להרגיש נעים גם בלי שתשימו לב. או זה, או שתארזו את הפיג'מה בתיק הגב ותחליפו לפני ההמראה.

14. רכשו כרית צוואר

נכון, זה מבטיח שתיראו כמו מישהו ששבר את הגב במקרה הטוב או כמו גופה במקרה הרע. אבל למי אכפת? הכריות האלה תומכות בצוואר בזמן השינה בישיבה ומבטיחות להימנע משרירים תפוסים וכאבים מיותרים, שהם הדבר האחרון שאתם רוצים להתחיל איתו את החופשה. אז כן, הן מגוכחות להפליא, אבל יחד עם זאת הן נהדרות.

15. כלום לא עוזר? תעמיסו אלכוהול

אתם יכולים להעלות למטוס כמה אלכוהול שרק תרצו על עוד מדובר בבקבוקים קטנים מ-100 מ"ל. גשו לפיצוציה הקרובה או תעברו במחלקה הייעודית בדיוטי - ותעמיסו משהו להטביע בו את היגון, לכל מקרה שלא יהיה. שינה נעימה!

יש לכם עוד טיפים? זה המקום לכתוב אותם - בטוקבקים.

  • עוד באותו נושא:
  • טיסות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully