וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאים להכריז: אלו 10 הערים הכי גיי-פרנדליות בישראל

26.5.2016 / 8:00

לקראת חודש הגאווה, ערך אתר מדלן בשיתוף איגי (ארגון הנוער הגאה) מחקר ובדק באילו ערים הכי מקבלים בברכה את אוכלוסיית הלהט"ב בישראל. אז נכון שתל אביב נמצאת בראש, אבל מי אחריה ואיפה דורגה כפר סבא?

ShutterStock

בווידאו: צפו באיש שהפך את תל אביב לבירת גייז עולמית

לרגל חודש הגאווה, אתר מדלן, המנגיש לציבור את כל המידע הדרוש כדי לעזור לו בבחירת סביבת המגורים המתאימה ביותר, בדק אילו ערים הן הכי גיי-פרנדליות בישראל. לצורך ביצועו, איתר צוות המחקר במדלן את השכונות בהן פועלים בתי-הספר בערים השונות, למען הסברה שמעודדת סובלנות וקבלת האחר. מעבר לכך, נבדק באילו ערים הפעילויות הבלתי-פורמאליות שמתקיימות עבור נוער גאה בולטות בהיקפן.

המחקר נערך בשיתוף איגי (ארגון הנוער הגאה), המפעיל קבוצות חברתיות ומועדוני נוער בכל הארץ עבור נוער גאה.

מהבדיקה עולה, כי העיר הגאה ביותר היא תל אביב, שבה פועלות סך הכל 28 קבוצות של איגי ומערכים של חוש"ן; תל אביב ידועה בפתיחותה הרבה לקהילה הגאה, וזה כבר שנים שהעיר פותחת את אירועי הגאווה עם מצעד הגאווה הגדול ביותר בארץ, המושך אליו גם תיירים מכל העולם.

למקום השני מגיעה העיר חיפה, עם 16 קבוצות ומערכים. בשנים האחרונות העיר הצפונית מגלה פתיחות יותר ויותר לקהילה ואף הכריזה בחודש נובמבר האחרון כי תקים בית גאה ראשון בעיר. הערים הרצליה ובאר שבע חולקות את המקום השלישי והרביעי עם 14 קבוצות ומערכים של הארגונים החינוכיים. הרצליה ידועה כעיר גיי-פרנדלי במקומות הבילוי שלה. גם סנימטק הרצליה מפעיל הקרנות מיוחדות של סרטים גאים ואסור לשכוח את ח"כ יעל גרמן שכיהנה כראשת העיר וכידידה קרובה מאד של הקהילה.

את המקום החמישי והשישי תופסות רעננה ומודיעין שבהן פועלות סך הכל 11 קבוצות של איגי ומפגשים של חוש"ן; בשתי הערים אמנם לא תמצאו חיי קהילה ענפים כמו בערים הקודמות, וניתן יהיה לספור על יד אחת את מספר אירועי הגאווה שהתקיימו בהן בחודש הגאווה, אולם התושבים כן יגלו פתיחות וליברליות כלפי הקהילה. כפר סבא מגיעה לא רחוק אחרי רעננה שכנתה, עם 10 מפגשים ופעילויות. בכפר סבא, אגב, הוקמה הקבוצה הראשונה של איגי לפני כ-14 שנים, יש בה מועדון נוער גאה ובעיר תמצאו אפילו בר גיי-פרנדלי.

ירושלים מגיעה למקום השמיני עם 9 פעילויות. עיר הבירה, שבה מתקיים כבר שנים מצעד הגאווה שהוא אולי הרגיש ביותר, מפעילה גם בית פתוח וליינים שכונתיים גאים. שני פיגועי הדקירה על-ידי הרוצח שליסל רק הוכיחו את חשיבות הצעידה והנראות בעיר שחוברה לה יחדיו .

את הרשימה סוגרות נתניה וראשון לציון עם 8 ו-7 פעילויות בהתאמה. בנתניה היה ניסיון לקיים לפני שנתיים מצעד גאווה ראשון לאחר מאבק בגורמים קיצוניים בעיר, אולם בשל מבצע צוק איתן המצעד בוטל. עם זאת, פעילים בעיר מבטיחים לצבוע את העיר ולהראות שיש פעילות גאה ובועטת גם שם. בראשון לציון תמצאו מועדון נוער גאה, אירוע הפנינג גדול ואפילו חבר מועצה גאה שעוזר לקדם פעילות חשובה בעיר.

גייז מצעד הגאווה. ShutterStock
"הבדיקה משקפת מגמה חיובית בנוף הישראלי להכרת השונה"/ShutterStock

חל שיפור ברמת הסובלנות כלפי נוער להט"ב

ויטלי דובוב דותן, חוקר שכונות באתר מדלן וחבר בקהילה הגאה, אמר: "במסגרת בדיקה שביצענו לרגל חודש הגאווה 2016, גילינו כי אין מקור מידע מקיף ואובייקטיבי על שכונות בהן קהילת הלהטב"קים ירגישו בנוח לחיות, בביטחון וללא שיפוטיות. בעקבות זאת, השתמשנו בכלים הטכנולוגיים שעומדים לרשותנו ובמאגרי המידע כדי להרים את הכפפה ולמפות לראשונה בארץ את הערים הידידותיות והליברליות ביותר בישראל".

מנדי מיכאלי, מנכ"לית-שותפה באיגי: "הבדיקה משקפת מגמה חיובית בנוף הישראלי של רצון לקבל ולהכיר את השונה, כזה שמגיע לרוב מהנוער עצמו הדורש יותר מערכים ושיעורים הנוגעים לשאלות בזהות מינית ומגדרית. אמנם תל אביב ממוקמת במקום הראשון בפער גדול מהערים האחרות, אבל אנחנו בהחלט שמחות לראות שהעבודה הקשה בשטח מייצרת שינוי אמיתי.

בין יתר התכניות שמקדם ארגון איגי ניתן למנות את 'תכנית ניר', הפועלת במספר בתי ספר ברחבי הארץ ומעלה לדיון סוגיות מעניינות בנושאי סקסיזם, שוביניזם, גזענות והומופוביה, תוך חינוך ליצירת שיח של קבלה, שיוויון וסובלנות. כמו כן, לצרכי המחקר נבדקו בתי ספר המארחים את ארגון חוש"ן, שפועל גם הוא למתן הסברה, וקבוצות של ארגון תהל"ה הנותן תמיכה להורים לנוער להט"ב.

המחקר מתבסס, בין השאר, על תוצאות סקר רחב היקף שנערך על-ידי איגי בבתי ספר בהם פועלת 'תכנית ניר', שנועד לבדוק את השפעותיה על האווירה בבית הספר. הסקר הוכיח, כי חל שיפור ברמת הסובלנות כלפי נוער להט"ב וכלל בנות ובני נוער בית הספר. בסקר נמצא, כי בבתי ספר בהם פעלה התכנית ירדה רמת האלימות בצורה ניכרת, וכן נרשמה ירידה משמעותית בשימוש בקללות הקשורות לסקסיזם, להט"בפוביה וגזענות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully