וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתם חייבים לראות: 10 האטרקציות הכי יפות בעולם ב-2016

18.5.2016 / 7:17

פסל החירות? ממש לא. החומה הסינית? תחשבו שוב? מגדל אייפל? אז"ש - הנה 10 האטרקציות הטובות בעולם, שאתר TripAdvisor ממליץ לכם לבקר בהן ב-2016. לרשום לקראת חופשת הקיץ שלכם

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

בווידאו: צפו בנסיך וויליאם ואשתו קייט בביקור בטאג' מאהל שבעשירייה הפותחת ל-2016

צרפת היא אמנם המדינה הכי מתוירת בעולם על פי נתוני ארגון התיירות העולמי של האו"ם (UNWTO), אבל ראו איזו הפתעה - לא מגדל אייפל - או כל אתר צרפתי אחר - נכנס לאחד מעשרת המקומות הראשונים ברשימה החדשה של "TripAdvisor", בה דירג אתר התיירות את האטרקציות האהובות ביותר על תיירים בעולם לשנת 2016 בהתבסס על דירוגי הגולשים.

לא תמצאו בעשרת האהובים לא את פסל החירות, לא את החומה הגדולה של סין ולא את בית האופרה של סידני. אז מה הם האתרים שתיירי העולם הכי אהבו לבקר בהם בשנה החולפת? שימו לב.

1. מאצ'ו פיצ'ו, פרו

העיר הקדם-קולומביאנית של תרבות האינקה, מאצ'ו פיצ'ו השוכנת במרומי הרי האנדים, היא האטרקציה הפופולרית ביותר בקרב מדרגי "TripAdvisor" ולפיהם אסור לאף תייר לפספס אותה - והיא דורגה במקום הראשון של הרשימה לשנת 2016. העיר ידועה ברחבי העולם בשל מבני האבן שלה אשר סותתו בדיוק רב והוקמו ללא שימוש בטיט, והם מדהימים, מהפנטים ומסתוריים. בקהילת מדרגי האתר שוררת הסכמה כי המבנים יוצאי הדופן, אשר הם כמובן אתר מורשת עולמית, הם מקום שחובה לבקר בו לפחות פעם אחת בחיים.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
מאצ'ו פיצ'ו. צילום: איתי אמוזה,
אסור לאף תייר לפספס אותו. המאצ'ו פיצ'ו/צילום: איתי אמוזה

2. מרכז המסגד הגדול שייח' זיאד, דובאי

כשהוא מהווה דוגמה מדהימה ביופיה לאדריכלות המוגולית, המסגד הענק של שייח זאייד נחשב לאחד מקומות הפולחן המרכזיים באבו דאבי ובאיחוד האמירויות הערביות כולה והוא יכול לשכן בתוכו יותר מ-40 אלף מתפללים. מעל מעשור נדרש כדי להשלים את הפרויקט הענק, המשתרע על שטח של יותר משלושים דונם והוא נכון להיום המסגד הגדול ביותר במדינה המוסלמית. המסגד עוצב בהשראת הרעיון "אחדות העולם" - ואכן מטיילים מכל רחבי העולם היו אחידים בביקורות שלהם באתר שכללו בעיקר מילים כמו "מרהיב", "נפלא" ו"עוצר נשימה".

המסגד הגדול שייח' זיאד בדובאי. ShutterStock
מעל מעשור נדרש כדי להשלים את הפרויקט הענק. המסגד הגדול שייח' זיאד בדובאי/ShutterStock

3. מקדשי אנגקור ואט, קמבודיה

הגן הארכיאולוגי אנגקור הוא אחד האתרים הדתיים החשובים ביותר לא רק בדרום מזרח אסיה, אלא בעולם כולו. נמצאים בו שרידי הבירות של האימפריה הקמרית ועיר המקדשים העתיקה בסיאם ריפ. שם, על אי מלאכותי מרהיב, נמצא המקדש המפורסם אנגקור ואט שעומד על תילו מאז המאה ה-12 ומשמש כמקדש בודהיסטי עד היום. לא מפתיע אם כך שהאתר העתיק זכה לממוצע של חמישה כוכבים ממדרגי "TripAdvisor" עם שפע של ביקורות והמלצות נוצצות. אחד המדרגים אף הוסיף המלצה: להגיע לפנות עלות השחר, ולהמתין ליד המים לזריחה שלא מן העולם הזה.

מקדש אנגקור, קמבודיה. ShutterStock
אחד האתרים הדתיים החשובים ביותר בעולם. מקדשי אנגקור ואט/ShutterStock

4. קתדרלת פטרוס הקדוש, הוותיקן

לכל מי שמבקר ברומא, ביקור בבזיליקת פטרוס הקדוש, הכנסייה החשובה ביותר בעולם הקתולי והמבנה המרכזי של קרית הוותיקן, היא חובה אמיתית. הודות לכיכר פטרוס הקדוש מולה היא ממוקמת ולעיצוב הרנסנס המרשים שלה עליו חתומים בעיקר מיכלאנג'לו ודונטו ברמנטה, מושכת אליה הבזיליקה יותר מארבעה מיליון מבקרים מדי שנה. מהפסיפסים החיצוניים שנועדו להשרות על הצופה תחושה של יראה ודרך הארכיטקטורה עוצרת הנשימה בפנים שתוככנה לשוות תחושה של גן עדן, לא לחינם התאהבו מדרגי "TripAdvisor" בבניין החשוב הזה והכניסו אותו לחמישיה הפותחת של האטרקציות האהובות ביותר.

תפילת הפסחא בכיכר פטרוס הקדוש בוותיקן. אפריל 2015. רויטרס
חובה אמיתית. קתדרלת פטרוס הקדוש/רויטרס

5. הטאג' מאהל, הודו

אחד מהמדרגים תאר את הטאג' מאהל כ"ההישג האדריכלי הגדול ביותר עלי אדמות", ואפשר להבין אותו. הטאג' מהאל באגרה הוא אחד המבנים המפורסמים והמרשימים ביותר שהקים האדם בעולם - ולא לחינם הוא נוסף לאחרונה לרשימת פלאי התבל. כשהוא מוכר כאתר מורשת עולמית של אונסק"ו עוד מאז שנת 1983, מאוזוליאום השיש הלבן מושך אליו למעלה משלושה מיליון מבקרים מדי שנה. הוא מתפרש על כ-700 דונם ובנוי בצורה סימטרית עם גן המחולק לארבעה רבעים על ידי תעלות מים, אזור מרפסת מרוצפת עם מסגד פתוח כאשר במרכזה ניצב מבנה המאוזוליאום הענק.

הנסיך וויליאם והנסיכה קייט בביקור בטאג' מאהל בניו דלהי, הודו. 16 באפריל 2016.. GettyImages
גם הנסיך והנסיכה הבריטים כבר ביקרו שם. הטהג' מאהל/GettyImages

6. המסגד-קתדרלה של קורדובה, ספרד

המסגד העתיק והמפואר, שבמרכזו ניצבת קתדרלה, הוא המסגד הגדול ביותר באירופה, והוא לכשעצמו נחשב ליצירה בעלת חשיבות עליונה באמנות המוסלמית. בנייתו נמשכה יותר מ-300 שנה כאשר כל שליט הוסיף בתורו לפאר וההדר של המבנה. הוא הוקם בין המאות השמינית והעשירית על אתר של כנסייה ובהמשך הוא הוקדש לדת הקתולית ובמאה ה-16 הנוצרים בנו בתוכו קתדרלה גותית. הצמידות של מבנה אחד עם השני יצר את אחד מהמבנים המקוריים ביותר בעולם, הניצב לצד בוסתן עצי הדר ובינות תעלות מים מפכפכות.

המסגד קתדרלה של קורדובה. ShutterStock
יצירה בעלת חשיבות עליונה באמנות המוסלמית. המסגד קתדרלה של קורדובה/ShutterStock

7. כנסיית הגואל שעל הדם, סנט פטרסבורג, רוסיה

הכנסייה המרשימה הזו, נקראת גם כנסיית "הדם השפוך",
ידועה בזכות הכיפות הצבעוניות שלה והפסיפסים המעטרים את קירות פנים המבנה. הכנסייה ידועה בסגנונה הרוסי-ביזנטי, והיא נבנתה על האתר שבו נרצח הקיסר אלכסנדר השני על ידי מתנקש. הארכיטקטורה המדהימה שלה הפכה אותה לאחת האטרקציות התיירותיות העיקריות בסנט פטרסבורג ולמוקד משיכה של תיירים מכל רחבי העולם, ואלה באים כל מנת להתפעל מלמעלה מ-7,500 מטרים רבועים של הפסיפסים המתארים אישים ואירועים מהתנ"ך ומהברית החדשה.

אחת מהאטרקציות הנודעות בסנט פטרסבורג, כנסיית הדם השפוך. ShutterStock
נבנתה על האתר שבו נרצח הקיסר אלכסנדר השני. כנסיית הגואל שעל הדם/ShutterStock

8. ארמון אלהמברה, גרנדה, ספרד

מתחם הארמונות והמבצרים הקדום הזה הוכרז גם הוא כאתר לשימור מורשת עולמית, נבנה במקור למטרות צבאיות, אבל בהמשך שימש כאתר הפאר של המלכים במאה ה-13 וה- 14 ויש המחשיבים אותו לאחד הבניינים היפים ביותר באירופה. המבקרים מתפעלים מהתכנון המוסלמי הקלאסי של הגנים הסימטריים והירוקים שמוליכים אל מרכז שופע מים וצל, אכסדראות וחצרות סגורות. הסופר האמריקאי וושינגטון אירווינג שהתגורר בארמון, כתב כי "קסמו הייחודי של ארמון עתיק וחלומי זה הוא בכוחו להעלות בזיכרון פאר מן העבר, ולייפות את המציאות העירומה באשליות הזיכרון והדמיון".

אלהמברה גרנדה. ShutterStock
הוכרז כאתר לשימור מורשת עולמית. ארמון אלהמברה בגרנדה/ShutterStock

9. בריכת ההשתקפות של אנדרטת לינקולן, וושינגטון, ארה"ב

כאשר במקור היא נבנתה בשנת 1922 על קרקע ביצתית, ברכת השתקפות ואנדרטת לינקולן היא כיום מקום בעל משמעות לאומית לזכרון אחד הנשיאים הגדולים ביותר של ארצות הברית. הברכה ידועה גם בשל אירועים היסטוריים שהתרחשו בה כמו נאומו של מרטין לותר קינג, ובשל הופעתה באינספור דימויים מהתרבות הפופולארית כמו בסצנת האיחוד בסרט פורסט גאמפ. מעל 3.5 מיליון איש מבקרים מדי שנה בבריכה, אשר עומקה הוא כ-30 ס"מ ואורכה כ-690 מטרים.

בריכת ההשתקפות של אנדרטת לינקולן וושינגטון. ShutterStock
מקום בעל משמעות לאומית. בריכת ההשתקפות של אנדרטת לינקולן בוושינגטון/ShutterStock

10. הקתדרלה של מילאנו (הדואומו), מילאנו, איטליה

אחד המבנים הגותיים הבולטים ביותר באיטליה תואר על ידי כמה משתמשי TripAdvisor בתור "הכנסייה היפה ביותר בעולם". נקודת התצפית הטובה ביותר שממנה ניתן לחוות את הארכיטקטורה היא כמובן גג המבנה, הפתוח כיום לתיירים. לקח לא פחות מ-600 שנה להשלים את המבנה יוצא הדופן, עליו כתב הסופר מארק טווין: "איזה פלא! כה גדולה, כה חגיגית, כה עצומה ועדיין כה עדינה, כה אוורירית וכה חיננית. עולם מלא של משקל מוצק, ועדיין נראה כמו הזייה של קרח שיכולה להיעלם בנשימה!".

קתדרלת מילאנו הדומו דומו הדואומו. ShutterStock
"הכנסייה היפה ביותר בעולם". ה"דאומו", הקתדרלה של מילאנו/ShutterStock

25 האטקרציות המומלצות של TripAdvisor לשנת 2016, הרשימה המלאה

1. מאצ'ו פיצ'ו, פרו
2. מסגד שייח זיאד, אבו דאבי, איחוד האמירויות הערביות
3. אנגקור ואט, סיאם ריפ, קמבודיה
4. בזיליקת פטרוס הקדוש, הוותיקן, איטליה
5. הטאג' מאהל, אגרה, הודו
6. המסגד-קתדרלה של קורדובה, קורדובה, ספרד
7. כנסיית הגואל שעל הדם, סנט פטרסבורג, רוסיה
8. ארמון אלהמברה, גרנדה, ספרד
9. בריכת השתקפות של לינקולן, וושינגטון, ארה"ב
10. קתדרלת מילאנו, מילאנו, איטליה
11. גשר שער הזהב, סן פרנסיסקו, ארצות הברית
12. איה סופיה, איסטנבול, טורקיה
13. הכיכר הגדולה בבריסל, בריסל, בלגיה
14. מגדל אייפל, פריז, צרפת
15. קתדרלת נוטרדאם, פריז, צרפת
16. החומה הגדולה של סין, בייג'ינג, סין
17. האקרופוליס, אתונה, יוון
18. פסל ישו הגואל, ריו דה ז'ניירו, ברזיל
19. ביג בן, לונדון, בריטניה
20. צ'יצ'ן איצה, יוקטן, מקסיקו
21. מקדש הבודהה השוכב, בנגקוק, תאילנד
22. בורג' ח'ליפה, דובאי, איחוד האמירויות הערביות
23. אנדרטת המלחמה של אוסטרליה, קנברה, אוסטרליה
24. בית האופרה של סידני, סידני, אוסטרליה
25. פאשימי ינארי טאישה, קיוטו, יפן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully