וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שביל הבנים הדרוזים: טיול בעקבות נופלים בני העדה

תמר דגן

11.5.2016 / 7:42

בשנה שעברה נחנך "שביל הבנים הדרוזים", המנציח 410 חללים בני העדה הדרוזית ועובר לאורך 226 ק"מ ו-18 כפרים דרוזים, מהכרמל ועד הגליל העליון. הצעה לטיול הנצחה קל, שטוב ליום הזיכרון ולכל יום אחר בשנה

מערכת וואלה!

בווידאו: צפו בראיון עם אמל אסעד, מיוזמי שביל הדרוזים, בראיון באולפן וואלה!NEWS

מדינת ישראל ידעה מלחמות רבות ושילמה מחיר דמים כבד לאורך השנים. נושא ההנצחה והזיכרון של הנופלים במערכות ישראל, הפך לחלק מרכזי מהאתוס, התרבות וההוויה הישראלית, המעצבים יחדיו את הזיכרון הקולקטיבי.


עוד טיולי זכרון בוואלה! תיירות:
בדרך לי-ם: טיול בין אתרים על כביש מספר 1
היי דרומה: טיול בעקבות החץ השחור
דרום אדום: בעקבות קרבות העצמאות בשפלה


מעבר ליום הזיכרון הממלכתי להנצחת הנופלים, ההנצחה מתבצעת הן על ידי גופים ממשלתיים וצבאיים והן על ידי יוזמות פרטיות. להנצחה פנים רבות. שדות קרב שהיו למיתוס שאליהם מגיעים לצפות ולשמוע על סיפורי גבורה, מצבות ואנדרטאות רבות, שמות של רחובות, מוזאונים, מפעלי תרבות ועוד - ההנצחה שנעה בין הציר הקולקטיבי לאישי.

תא"ל (במיל) אמל אסעד, ששירת בתפקידי לחימה ופיקוד רבים, בחר להנציח באמצעות שביל טיולים שלו קרא "שביל הבנים הדרוזים", את זכר אחיו וופא אסעד ז"ל, שנהרג לפני 23 שנים בקרב עם מחבלים ברצועת עזה. וופא הותיר אחריו תינוקת, אישה הרה ומשפחה כואבת, שזכר בנה יישאר בליבם לתמיד.

כחלק מהצורך האישי להנציח את זכר אחיו ואת זכרם של 410 החללים הדרוזים, בחר אמל להקים שביל טיולים המשתרע לאורך 226 ק"מ, שעובר דרך 18 כפרים דרוזים: מהכרמל (דליית אל כרמל), דרך הגליל ומסתיים בקבר יתרו - נבי שועייב (הנביא הקדוש ביותר לדרוזים) ליד קרני חיטין.

מסלול זה הוכשר כמסלול טיולים, ריצה ורכיבה על גבי אופניים וסוסים, ונחנך באוקטובר 2015.

במסלול שולבו נקודות תצפית ומצפורים, שמהם ניתן לתצפת על הנופים העוטפים את הכפרים הדרוזיים וללמוד על נקודות ואתרים של ראשית ההתיישבות הדרוזית בישראל, וכמובן גם מונצח זכרם של חללי העדה הדרוזית, בציון פועלם וזיקתם לארץ.

שביל הבנים הדרוזים טיול בכרמל. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
שביל הבנים הדרוזים. מבט מהכרמל לקיבוץ יגור/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין
שביל הבנים הדרוזים טיול בכרמל. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
השביל נמתח לאורך 226 ק"מ. המסלול השחור שיורד מהכרמל/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין

מפאת קוצר היריעה, לא נפרט כאן את השביל שעובר בכל 226 הק"מ, אולם הנה הצעה לטיול באחד המקטעים היפים של שביל הבנים הדרוזים, שניתן לעשות במיוחד ביום הזיכרון וגם בכל שאר ימות השנה.

המסלול מתחיל בחניון היערנים שבכרמל ומסתיים סמוך לרחבת החנייה של פארק השעשועים "בלגאן" שבקיבוץ יגור (לשם יש להקפיץ את הרכב הנוסף). המסלול מחולק לשני חלקים.

החלק הראשון: רוב המסלול נכלל בקטע זה ועובר על שלוחה ממזרח לנחל יגור, כשסימון נתיב ההליכה בסימון שבילים שחור והוא מוצל בחלקו. לאורך המסלול ישנם מספר מקומות עצירה למנוחה. בחורף ובאביב הדרך שופעת פריחה, כולל פרחים מיוחדים כגון, דבורניות וסחלבים. הקטע הראשון נגמר עם הגעתכם לשער קטן בגדר קיבוץ יגור.

החלק השני: המשך הליכה לפי הסימון האדום העולה לאורך גדר הקיבוץ. בתחילה בעלייה קטנה ולאחר מכן ירידה לשטח הקיבוץ, עד ל"בלגאן" ופינת החי - מקום המתנת הרכבים.

הערות טכניות למסלול:
מפה נדרשת: מפת סימון שבילים מספר 4 - הכרמל
ציוד: נעליים סגורות להליכה, כובע, מים (לפחות 2 ליטר מים), שקית לאיסוף האשפה.
דרגת קושי: בינונית
הערות: מומלץ לבצע את המסלול באביב ובחורף, אך לא אחר הגשם. המסלול הינו קווי ויש להשאיר רכב בסיומו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully