וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ושום מילה על אמסטרדם: חופשה בכפרי הנופש של הולנד

17.5.2016 / 21:18

נוף פסטורלי, שקט ושלווה, תעסוקה אינסופית לילדים ואפילו חזרה לילדות למבוגרים שצעירים בנפשם - שבוע אחד בכפר נופש הולנדי יהפוך גם את המשפחה שלכם למגובשת ומאוחדת. ואמסטרדם? רק בסוף, אם אתם ממש חייבים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד הבתים בכפר הנופש Hof van Saksen/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אין עצירות בדרך ואל תתמהמהו, אם לא נגיע בשעה שנקבעה לארוחת הערב יש מצב מאוד גדול שנלך לישון על בטן ריקה, כי ארוחת הערב אצל ההולנדים מוגשת בשעה 6 על השעון, 7 זה איחור רציני, 8 כבר מדובר על היסטריה ואחר כך חוצפה ותסריט מדע בדיוני במושגים הולנדיים".

המירוץ להגעה בזמן לארוחת הערב שלנו היה בסגנון תוכניות הריאליטי בטלוויזיה - מספר רכבים בהם ארבעה אנשים במקסימום נפגשים במסלולים לא מוכרים, בכבישים הזרים מחוץ לאמסטרדם, עם מערכת ניווט זרה ומנוכרת (את האות G הוגים ח, ובהצלחה עם זה), שלטים בשפה זרה, כשהסכנה האמיתית היא להתפתות לבהות בנופים שבצידי הדרך. מי צריך אוכל כשאפשר לגמוע אינספור קילומטרים של שדות ירוקים ורוגע אינסופי (תתחילו לשנן את המילה "רוגע" כשאתם נוחתים בהולנד - זה בעצם המפתח להכל).

אחרי שלוש שעות בדרכים עם רכב השכור ומהודר, הגענו כבר בעלטה למסעדה (אחת מתוך חמש) בתוך כפר הנופש Hof van Saksen שבמזרח הולנד. למרות החשש שבגלל האיחור נקבל למנה ראשונה עין ביקורתית ולמנה עיקרית שירות לוחץ ומהיר (ספוילר: ההולנדים הם לא ישראלים), קיבלנו אירוח למופת.

חמש שעות טיסה מתל אביב בחברת Transavia, והנסיעה הארוכה נעלמה תודות ליין משובח ומנות אוכל שלא הייתם מצפים לטעום בכפר נופש, אבל כפי שהבנו מהר מאוד - ההולנדים באו לשבור לנו כל סטיגמה שהייתה עליהם, ובעיקר עלינו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הילדים ייהנו וגם ייקבלו חינוך. לנדל ראביט היל/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בימים חמים תוכלו גם להתרענן. בריכה ב-Van Saksen/מערכת וואלה!, צילום מסך

חופשה לצד חינוך הילדים

מה עולה לכם בראש שאתם חושבים על הולנד? גבינות משובחות, טחנות רוח, סמים קלים, רובע החלונות האדומים וקבקבי עץ? אתם צודקים, אבל כבר שנים שהמדינה האירופית הקסומה היא רק לא יעד נבחר של צעירים שרוצים כמה ימי חופש לבלות ולפרוק כל עול, אלא יעד למשפחות ישראליות שבאות ליהנות מכפרי הנופש הרבים הפזורים במדינה הצפופה. כן, יש סיכוי גדול שהולנד זה בדיוק מה המשפחה הישראלית צריכה לעצמה.

ייתכן והולנד היא המדינה הרגועה ביותר באירופה. ההולנדים מסבירי פנים, מחייכים ורגועים. אלוהים, כמה שהם רגועים. אז נכון תגידו שכמה שאיפות ביום יהפכו כל זקן נרגן לילדת פרחים משחררת מנטרות בשקל וחצי, אבל מלבד הפתרון המעושן ההולנדים מעריכים את החיים. הם חיים את החיים.

מה שמחזיר אותנו לנקודת ההתחלה. לא סתם ארוחת הערב היא קודש למשפחה ההולנדית. השעה שנקבעה חרוטה באבן, הזמן המשפחתי הוא קדוש ומהוגן וההפרדה בין החיים הפרטיים לחיי העבודה אצל ההולנדי הממוצע היא הכרחית ונראה אתכם מעיזים להפר אותה. תנסו להתקשר להולנדי בסוף השבוע שלו, או בחופשת החג. אולי זו הסיבה, לדוגמא, למה ההולנדי הממוצע עובד 1,381 שעות בשנה לעומת ה-1,910 של עמיתו הישראלי, ועדיין הולנד מדורגת חמישית ברמת הפריון במדינות ה-OECD. אז ההולנדים חרוצים, רגועים ונעימים, אבל אל תעזו לאחר או להפריע להם בזמן ארוחת הערב, כן?

אולי זו גם הסיבה למה חופשה משפחתית בהולנד יכולה להוות פתרון מעולה למשפחה הישראלית. מלבד הנאה וגיבוש משפחתי, אפשר גם לסמוך על קצת חינוך לילדים ומשמעת שתתווסף לחוקי המשפחה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנוף עוצר הנשימה ב-Landgoed't Loo/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרבה ירוק. לא מהסוג שאתם חושבים. שוק הפרחים/מערכת וואלה!, צילום מסך

10 נקודות על כפר הנופש ההולנדי

בחזרה לכפר הנופש הראשון. אחרי שינה מפנקת ביחידות הנופש שמעוצבות כבתים פרטיים עם גגות אותנטיים העשויים קש או עץ בסגנון חווה קולוניאלית, השמש זורחת על המקום וסוף סוף אפשר לחזות בתפאורה המדהימה מחוץ לחדרים ובכפר רחב הידיים.

קצרה היריעה מלספר על המתקנים המפנקים של רשת לנדל, לכן כמה טיפים והערות כדי לשרוד את המקום.

1. כפר הנופש הנוכחי נחשב לאחד היוקרתיים במדינה. מלבד יחידות הדיור המפנקות והגדולות (אל תבהלו מגרמי המדרגות הצרים) הוא מספק אינספור פעיליות ואפשרויות לבידור עם המשפחה.

2. במקום חמש מסעדות ברמת אירוח שונות, מגורמה ועד מסעדה איטלקית לילדים - שם הם יכולים להתנסות בהכנת פסטות ופיצות ולהשוויץ למשפחה ביצירתם האכילה.

3. כפר הנופש דואג גם לחינוך הילדים. במרכז הכפר מתחם ענק הנקרא "האקדמיה לילדים", המכילה מספר חדרי לימוד המספקים מסע חינוכי וחוויתי כמו אקדמיה לבישול, אופנה, טבע, מכונאות ועוד. היתרון הוא, שלרוב ההורה מדריך את הילד ככה שהשניים נהנים גם מזמן איכות יחד. התוצאה לרוב, היא הורים רבים שמאכלסים את חדרי האקדמיה וחוזרים לתקופה ילדותם באינספור משחקים וחדרים מלאי דמיון .

4. מלבד האקדמיה לילדים, המקום מציע אינספור מתקני משחקים והפעלות לילדים כמו קיר טיפוס, טרמפולינה, מגלשות, מתקנים לפעוטות ואף אגם מלאכותי גדול.

5. ההורים, כמובן, גם נהנים ממרכז ספא ענקי ומפנק, בריכות שחייה, מגלשות ענק, ג'קוזי, מפלים וחדר כושר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נוף טיפוסי בסביבה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ארוחת צהריים: פנקייקים בשלל טעמים/מערכת וואלה!, צילום מסך

6. המיקום של הכפר מאפשר גם ליהנות מאטרקציות שונות באזור, ממסלולי רכיבת אופניים (שניתן לשכור), מתקני גולף, טיולים רגליים, ביקור במוזיאון דרנתה (Drenthe) ועוד.

7. יחידות הנופש מגיעות באינספור גדלים ורמות אכלוס שונות, מזוגות צעירים, משפחה בעלת ארבע נפשות ועד בקתות ענק היכולות לאכלס מספר משפחות.

8. יחידות הדיור מעוצבות כבית לכל דבר, כולל סלון ומטבח מאובזר, כאשר במרכז הכפר סופרמרקט גדול, וזאת כחלק מהמוטו של רשת לנדל - לתת לכם להרגיש בבית גם כשאתם לא בבית, לבשל מה שאתם רוצים, לבלות יחד עם בני המשפחה ולהרגיש הכי קרובים שאפשר לאלו היקרים לכם.

9. אופציית הבישול הביתית היא פתרון נהדר וחכם גם למשפחות המגיעות מרקע דתי ושומרות על כשרות, שיכולות לקבוע מה ייכנס לביתם וינוח על צלחתם.

10. קחו בחשבון שהרבה מתקנים ושירותים במקום הם בתמורה כספית נוספת, כמו מגבות, שימוש במתקנים ואפילו אקסטרה נייר טואלט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כפר הולנדי טיפוסי/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחרי סיור מהיר במקום אנחנו יצאנו אל עבר אחת מהאטרקציות הפזורות בסביבה, ולא פארק שעשועים או ספורט אקסטרים. נסיעה של 15 דקות בסך הכל תחזיר אתכם מאה שנה אחורה, הפעם תודות לכפר אורבלט (Orvelte) שבו ניתן לחוות חיים כמו פעם, לטפל ולצפות בחיות משק ידידותיות (אולי מדי, תעיד העזה החמודה שהשאירה אותי שבור לב אחרי סשן נשיקות), סוסים, גן חיות קטן וקסום, מסעדת פנקייקים מסורתית (אננסים, בייקון וג'ינג'ר הם המנות הפופולריות במקום), טיול על קורקינט ברחבי המקום, מוזיאון היסטורי וזקן בשם דולף שידגים איך מכינים קבקבי עץ בלי מילה אחת באנגלית.

לנדל (שמיוצגת בישראל בלעדית על ידי חברת הנסיעות נויה הולדייז) מציעה אינספור כפרי נופש בדרגות שונות של אירוח ותנאים. הפעם הגענו לכפר הנופש "ראביט היל" (649 אירו לאדם לשבוע כולל טיסות לאמסטרדם והשכרת רכב),
שנחשב לפופולרי ביותר בקרב המטיילים הישראלים ולא בכדי. המארחים החביבים אף קידמו את פנינו בהצבת שלט מברך עם דגל ישראל שהוצב בכניסה למקום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תהנו מהנוף המפעים באזור/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא רק החיבה לישראלים מביאה לכאן משפחות רבות, אלא גם המיקום הנהדר שלו שנמצא ממש בלב שמורת טבע ירוקה ושלווה, ככה שאם יתמזל מזלכם תוכלו תוכלו לצפות בסנאים וארנבים מטיילים לידכם כשאתם שותים את כוס הקפה של הבוקר - רק חסר שיר של אלטון ג'ון ואתם נמצאים במחזמר של דיסני.

במקום יש קרוב ל-300 יחידות אירוח שמאובזרות כבתים לכל דבר, וגם פה אפשר ליהנות בין הטיולים בשמורה וטיולי אופניים, מספא, בריכות שחייה, מספר מתקנים לילדים כמו טניס ובאולינג ואף מסעדות ובתי קפה. באזור אפשר גם למצוא גן הקופים, דולפינריום, גן חיות ומספר מוזיאונים.

אם בא לכם לחוות קצת מהולנד האותנטית והאמיתית, מומלץ לקחת את הרכב לעיירת הדייגים Spakenburg (על המפה היא תופיע לעיתים כ-Bunschoten Spakenburg), שם תוכלו לצפות בדייגים מוצאים את השלל היומי למסעדות במקום, מהיוקרתיות ליותר נוחות כספית. הדגים טריים, הצ'יפס בדיוק כמו שמספרת האגדה זהוב ועבה והרוטב חלומי - מה שמשתלב באופן מושלם עם הנוף המקומי. בנוסף, במקום מספר חנויות מקומיות ואף מוזיאון קטן המספר את תולדות הכפר הקט, שטבע לפני מאה שנה וגבה קורבנות רבים.

כמו, כן באזור נמצא מרכז קניות (אאוטלט) שבטח יהוה מוקד עלייה לרגל למשפחות הישראליות (טיפ: במקום נמצאת חנות שוקולד שטוענת שהיא מצאה את הנוסחה לברואניז הכי טוב בעולם. הם צודקים).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עיירת הדייגים Spakenburg/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אפילו הכבשים רגועות/מערכת וואלה!, צילום מסך

הכותב היה אורח חברת נויה הולידייז, חברת השכרת הרכב avis וחברת התעופה Transavia

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully