וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו זה בדוק: למה כולם רוצים נוף לים מחדר המלון שלהם?

כשאתם יוצאים לחופשה אתם לרוב מבקשים חדר עם נוף לים או לבריכה, נכון? אבל עכשיו זה גם מגובה מדעית: מחקר הראה, שאנשים שהביטו על "מרחב כחול", נטו לסבול פחות ממצוקות פסיכולוגיות, ובמילים אחרות - הימצאות הים בטווח ראייה - תורמת לבריאות הנפשית

חדר מלון. ShutterStock
אם תביטו על "מרחב כחול" - תסבלו פחות ממצוקות פסיכולוגיות/ShutterStock

אם כאשר אתם חושבים על רוגע ושלווה מיד עולה לכם בראש תמונה של ים כחול מלווה ברחש גלים - כעת יש לזה חיזוק גם מכיוון המחקר המדעי: לנוף אל עבר הים מחלון הבית - או לחילופין מחדר בית המלון שהזמנתם בחופשה - יכולה להיות השפעה משמעותית על הבריאות הנפשית שלכם, כך קובע מחקר חדש המתפרסם באתר "Lonely Planet".

המחקר הראה, כי אנשים שהעבירו בחייהם זמן ממושך כאשר הם מביטים על מה שהחוקרים כינו "מרחב כחול", נטו לסבול פחות מסוגים שונים של מצוקות פסיכולוגיות. או במילים אחרות, הימצאות הים בטווח ראייה - תרם לבריאות הנפשית של ברי המזל שהעבירו את זמנם בהתבוננות אל עבר הים, בלי קשר למשך הזמן שעשו זאת.

המחקר התקיים בעיר וולינגטון שבניו זילנד, והוא מיפה את המשתתפים בו לפי שתי קבוצות. אלה שיכלו לראות את האוקיינוס על בסיס קבוע ואלה שלא. לאחר מכן הוצלבו נתונים אלה עם מסד הנתונים של מוסדות הבריאות במדינה. גם לאחר שנלקחו בחשבון אלמנטים כמו גיל, רמת עושר וגורמי סביבת מגורים אחרים, לנוף אל עבר הים עדיין הייתה השפעה משמעותית על שיפור רווחתם הנפשית של הנבדקים.

ממצא מפתיע למדי שעלה במחקר, הוא שקיימת אבחנה בין טבע לטבע: להשקיף לעבר נוף שהחוקרים כינו "מרחב ירוק" כמו יערות, פארקים, או שדות - לא הייתה את אותה השפעה מרגיעה שהייתה לנוף אל עבר "מרחב כחול".

אחת מעורכי המחקר, אמבר פירסון, אמרה שלא ניתן לקבוע בוודאות כי לנוף זמני אל עבר הים, כזה שאנחנו עשויים לזכות בו במהלך חופשה, תהיה אותה השפעה כמו נוף ארוך טווח - אולם זה בהחלט אפשרי. "במחקר לא נערכה מדידה של משך הזמן שבו המשתתפים גרו באותו הבית או השכונה, ולכן לא ידוע לנו כמה זמן הם היו חשופים אל 'המרחב הכחול'. לכן אין באפשרותנו לומר כמה זמן צריך להיות חשופים לים כדי לקבל את ההשפעה המנטלית החיובית - ייתכן וזו מתחילה באופן מיידי מיד עם רגע החשיפה".

אחת התיאוריות העיקריות שהועלו על ידי החוקרים כדי להסביר את ההשפעה המרגיעה של הנוף לים או לאוקיינוס, היא שהוא מקל על המוח לבצע עיבוד יעיל יותר של מידע מאזור התת-מודע. "זה מפחית גירויים חושיים ומקדם רגיעה נפשית, ואין ספק שרגיעה נפשית היא חלק מהמטרה שלנו בחופשה", אומרת פירסון. אין אמנם ערובה לכך שלהזמנה של חופשה עם חדר שיש לו נוף אל הים תהיה בהכרח ההשפעה הרצויה, אולם רוב המטיילים יעידו לבטח בחיוב, גם בלי המחקר, על ההשפעות המרגיעות המופלאות שיש לרחש הגלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully