וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלית שמטיילת בעולם וגם עושה מזה כסף

5.5.2016 / 19:00

שירלי דואק, בת 33, היא אמנית שהיה לה קשה להתפרנס ממקצועה. אבל אז חברה המליצה לה על חברה שבה ניתן גם להרוויח וגם לראות עולם. ב-6 השנים האחרונות היא כבר יצאה ל-34 טיולים שונים ולא מתכוונת להפסיק. אז איך היא עושה את זה והאם מדובר בתרמית פירמידה?

The Blonde Abroad

בווידאו: צפו בבלונדינית היפהפייה שמטיילת בעולם לבדה

לראות עולם וגם להתפרנס מזה - נדמה שזה החלום האידיאלי של כולנו, אבל אז מגיעה השאלה: איך עושים זאת בדיוק? נראה ששירלי דואק, בת 33 מהוד השרון, מצאה את הפיתרון הכי טוב, מבחינתה, להגשים את החלום.


עוד נשים שרואות עולם בדרכן המיוחדת:
החיים בבלונד: היפהפייה שעזבה הכל ויצאה לטייל בעולם
האשה שמטיילת בעולם בחינם והדייטים שלה משלמים על הכל
בת 25 עזבה את העבודה כדי לטייל בעולם ומרוויחה הון מזה


"עד גיל 20 הייתי במעל ל-20 מדינות, תודות להוריי המדהימים שלימדו אותי שחוויות תמיד חשובות יותר מחומר", היא מספרת כיצד נדבקה בחיידק הטיולים. "לכן בילדותי גדלתי בצניעות בירושלים, אך הבית היה מלא באלבומים, סיפורים וחוויות מכל העולם. הוריי הם תיירים מקצועיים ומהם למדתי הכל. הם עלו לארץ מארגנטינה מעוני ובנו את עצמם מאפס".

דואק היא אמנית שלמדה תואר בעיצוב פנים ואדריכלות, למדה גם אנימציה ובין היתר השתתפה בפרוייקטים של ציורי גוף. כשהיתה בת 27 נתקלה בקושי של שיווק עצמי של יצירותיה. כאשה עם נפש של אמן, היא הפליגה בדמיונה מחוץ לגבולות הארץ. ההפלגה בדמיון, לצד הרצון להיות חופשיה, דחפו אותה לצאת למסע חובק עולם. "חיפשתי דרך להיות חופשייה", היא אומרת, "קפצתי בין עבודות של שכר מינימום ולא רציתי להתקדם בשום מקום שיכלא אותי לאורך זמן, כי הרגשתי בתוך מערכת של עבדות מודרנית".

המכשול הראשון שעמד בפניה היה מכשול שמוכר כמעט לכולנו - המכשול הכלכלי. שירלי, ששיתפה בחלומה את חברתה אבל גם בשברו, זכתה להפתעה בלתי צפויה בדמות הצעת עבודה בחברה מכובדת, שבה היא תוכל לעזור לאנשים וגם לראות עולם. ההצעה קסמה לה מאוד והיא התקבלה לעבוד בחברת שיווק (שמה שמור במערכת), כמשווקת - תפקיד שמעבר לשכר משלב טיסות רבות ושהות ארוכה בחו"ל. "העבודה בחברת השיווק היתה דרך ליהנות מהרגע ובמקביל לבנות את העתיד הכלכלי שלה", היא אומרת.

אחרי שש שנות עבודה בחברה, ביקרה שירלי כבר ב-34 טיולים שונים, בניהם גרמניה, קפריסין, יוון, ספרד, צרפת ועוד טיול גדול בארצות הברית ודרום אמריקה. בעת כתיבת שורות אלה, היא נמצאת כבר שמונה חודשים בטיול ארוך ביבשת אמריקה, ולצד התפרנסותה משיווק, היא נהנת מאטרקציות ואירועי תרבות שחייבים לחוות, כולל הקרנבל הגדול בברזיל, הן בריו והן בסלבדור, קרוז לקריביים, ביקור ברפובליקה הדומיניקנית, קובה, ג'מייקה והיד עוד נטויה.

שירלי דואק עובדת ומטיילת בעולם. שירלי דואק, מערכת וואלה! NEWS
משווקת חופשות או מגייסת אנשים?.דואק על הר בריו דה ז?ניירו, ברזיל/מערכת וואלה! NEWS, שירלי דואק
שירלי דואק עובדת ומטיילת בעולם. שירלי דואק, מערכת וואלה! NEWS
. הקומה העליונה של הטראמפ טאוור בפנמה/מערכת וואלה! NEWS, שירלי דואק
שירלי דואק עובדת ומטיילת בעולם. שירלי דואק, מערכת וואלה! NEWS
השיווק מתבצע ע"י שלטים כחולים וחיוכים. שירלי בחוף אפואדור בברזיל/מערכת וואלה! NEWS, שירלי דואק

שיווק רשתי או פירמידה?

אבל מה בדיוק היא עושה שהיא מצליחה גם להרוויח וגם לראות עולם? "החברה שלנו בעצם מציעה להיות חבר במועדון טיולים אקסקלוסיבי בהזמנה בלבד", היא מסבירה. "התגמול מגיע על ידי תכנית תגמולים בשיטת השיווק הרשתי". ובעברית, החברה, שפועלת ב-28 מדינות, מציעה להירשם בתשלום של מאות דולרים ולהיות חבר במועדון חופשות, שבו מקבלים הצעות לחופשות הכי זולות (כך לפחות הם טוענים), ובתמורה לדמי הרישום תקבלו מימון של חלק מ"דמי החופשה". החברה טוענת, שאם תמצאו את אותה חופשה באותם תאריכים בפחות כסף - תקבלו מהחברה את החופשה בחינם. החברה גם מציעה שדרוג בחדרי מלון ושאר הטבות, כמו שירותי קונסיירז' אישי במשך 24/7. עם זאת, על ה"עובדים" בחברה לגייס כמה שיותר "עובדים" נוספים שישווקו את אותו מועדון חופשות חלומי.

על כן, יש מי שתופס את שיטת החברות במועדון כ"שיטת פירמידה", שנחשבת שיטה של נוכלויות שמטרתה לעשות כסף על חשבון אחרים, וגם פורסמה על החברה כתבת תחקיר נרחבת לפני כמה חודשים בטלוויזיה, שראיינה כמה נפגעים מהשיטה. שירלי טוענת, שהמיזם שבו היא חברה מציע תכנית תגמולים בשיטת השיווק הרשתי, שהוא שונה לגמרי משיטת הפירמידה. "זה הדבר הכי שפל ודוחה שאפשר לעשות לדעתי", היא אומרת בהתייחסות לנוכלויות שקיימות בתחום. לדבריה, ישנן לא מעט חברות לגיטימיות שמשווקות חופשות ברשת, והיא אף מרצה על הנושא.

אבל שירלי היא לא אחת מהעובדים הזוטרים בחברה, אלא אחת הוותיקות בה שכבר צברה מעמד ומרוויחה כבר שנים כתוצאה מגיוס של אנשים נוספים למועדון, שממשיך לשווק את החלום האולטימטיבי על-ידי שלטים שמחזיקים אנשים במקומות קסומים, סרטונים של החיים הטובים ביוטיוב ושאר אמצעי שיווק. "בזכות המערכת העסקית הזו שגדלה, תוך כדי שאני נהנת לי בטיול, אני יכולה אפילו לחסוך לנכס נדל"ן הראשון שלי", היא אומרת. "במקביל, אני גם מאמנת צוות להצלחה וגישה חיובית, ומעבירה סדנאות נפרדות לנשים, כי אני חושבת שיש צורך רב בחיזוק הנשים כיום, גם בתור עקרון העצמאות הפיננסית, ערך עצמי וגם בתור מנהיגות שצריכות להשמיע את קולן במקומות חשובים לשינוי".

את הכסף שהיא חוסכת מעבודה היא מבזבזת על מה שחשוב, לטענתה, בחופשה. "בחרתי לחסוך על לינה יקרה, ולהשקיע אותו על אוכל טעים ועל החוויות הכי כיפיות שיש, כמו צניחה חופשית בריו, ריחוף בדאון, זיפליין (אומגה), צלילות במקומות מרהיבים ריחוף על המים ועוד". היא קוראת לצורת הטיול שלה "טיול אחרי דרגה" ובאנגלית "My Freedom Trip" - טיול בחופש פיננסי, שבו אתה מרוויח יותר משאתה מוציא, כולל מותרות. "זה מסמל עבורי את החופש האולטימטיבי, כי רוב המטיילים שאני פוגשת פה בטיול לא ממש חווים את המקומות מפאת חוסר כסף, או זמן, כי הכסף נגמר", היא אומרת.

עוד באותו נושא

בת 25 עזבה את העבודה כדי לטייל בעולם ומרוויחה הון מזה

לכתבה המלאה
שירלי דואק, ישראלית שמטיילת בעולם. באדיבות המצולמים
החופש להיות בכל מקום שאתם רוצים? תלוי את מי שואלים. דואק באי סאן בלאס/באדיבות המצולמים
שירלי דואק עובדת ומטיילת בעולם. שירלי דואק, מערכת וואלה! NEWS
מקיימת גם פעילויות התנדבות. דואק עם אחד מציורי הגוף שלה/מערכת וואלה! NEWS, שירלי דואק
שירלי דואק עובדת ומטיילת בעולם. שירלי דואק, מערכת וואלה! NEWS
האמנם אפשר לטייל ולהרוויח מזה? דרימטריפ קרוז לקריביים/מערכת וואלה! NEWS, שירלי דואק

"לחיות את הרגע ובמקביל לבנות את העתיד"

בזכות המקום שבו היא נמצאת כיום, לדבריה, היא יכולה להשתתף בפרוייקטים של אמנות שהיא בוחרת לעשות, חלקם אינם למטרת רווח בכלל. "התערוכה הראשונה שלי, והגאווה הגדולה שלי, הייתה התנדבות עבור עמותת 'ברכה' של נשים אמיצות שעברו כריתה בעקבות סרטן השד", היא מספרת. "ציירתי כחמש שעות על 11 נשים מדהימות ציורים של חיות עוצמתיות, כשכל אשה בחרה את החיה שהיא מתחברת אליה ומכך יצרתי בגד מציורי גוף".

הסרטן גם "פגש" את שירלי דרך חברה טובה שלה. "שירה שרה חיון ז"ל, שהייתה גם מאוהבת בטיולים והיתה עבורי השראה גדולה, נפטרה בשנה שעברה מסרטן לאחר מלחמה קשה של שנה וחצי, והותירה אחריה מסר חזק וחשוב לחיים על חיוביות, מורשת ועל הזמן הקצר שכולנו כאן בעולם הזה. היא המלאך השומר שלי ושל עוד המון אנשים שהיא לימדה בחייה הקצרים והמשמעותיים", היא אומרת.

מעבר לכך, היא וחבריה בעסק מקדמים פעילות של התנדבויות בכל רחבי הארץ והעולם. "אני גאה שיש לי איך לתרום גם חזרה לקהילה, ושאני מוקפת באנשים מדהימים שדוחפים אותי קדימה לשינוי חיובי", היא אומרת ומוסיפה, "זה הסיפור שלי ואשמח לשתף אותו עם מדינת ישראל. שידעו שיש תקווה, שהחיים קצרים והעתיד לא נודע ולכן יש לחיות את הרגע ובמקביל, כל יום לבנות את העתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully