וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אביב הגיע - קמפינג בא: 8 הצעות לקמפינג מדברי שיש בו הכל

25.4.2016 / 7:51

רגע לפני שהקיץ פורץ במלוא הכוח - זה הזמן לרדת למדבר עם אוהל ולחזור עם שלל חוויות. אז איפה עושים את זה? הנה הצעות למקומות שבהם תוכלו ללון באוהל משלכם או לקבל את הכל מוכן

צלמים זמניים מורשים

בווידאו: קבלו מסלולי קמפינג בארץ והצעה למסלולי טיול באזור

כל עונה טובה לטיולים, אבל האביב הוא הזמן הטוב ביותר לקמפינג. את זה כמעט כולם יודעים, אבל אם כבר החלתם להתמסר לאוהל באביב, אז עשו זאת כמובן - במדבר. למה? כי גם לכם מגיע לברוח קצת מהעולם, להתחבר לעצמכם, וגם לטבע הבראשיתי.

צאו ממש עכשיו, לפני שהקיץ יתפוס לעצמו את הבמה כולה.

חאן השיירות: בין עצי הדקל

חאן השיירות שבהר הנגב מתהדר באווירה פסטורלית, כזו שקוראת לך לצאת מהאוהל ופשוט לשוטט ברגל ברחבי המדבר שמקיף את הכל, או להבעיר קומזיץ קטן לעת לילה עם חברים טובים. ניתן לבחור מבין כמה אפשרויות לינה: אוהלים בדואים אותנטיים גדולים (מתאימים בעיקר לקבוצות), אוהלים למשפחות וכמובן - מתחם קמפינג עם אוהלים משלכם, המעוטר בעצי דקל.

במקום יש שירותים ומקלחות, נקודות תאורה וחשמל, מזרנים ומחצלות, פינות מנגל, ברזיות, נקודות להבערת מדורות, מתחמי אירוח פתוחים, קיוסק ועוד. בתיאום מראש, ניתן להזמין ארוחות. בנוסף, מוצעות פה פעילויות כגון טיולי גמלים, טיולים ברכב ספארי עוד.

לדעת עוד: הגעה מכביש 40, כחמישה קילומטרים מדרום לשדה בוקר, 08-6535777.

לניווט ישיר לנקודה

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
קמפינג חאן השיירות. צילום: חאן השיירות, מערכת וואלה! NEWS
קמפינג חאן השיירות/מערכת וואלה! NEWS, צילום: חאן השיירות

מצדה: לינה למרגלות ההיסטוריה

את מצדה, ההר והמיתוס - אין באמת צורך להציג. אבל אם אתם רוצים ללון למרגלות ההיסטוריה, וגם לטפס אל ראש ההר לפני הזריחה כדי לצפות מראשו בקרני אור ראשונות - זה המקום בשבילכם.

בחניון הלילה "מצדה מערב", המהווה נקודת יציאה לטיולים נוספים באזור, מציעים כמה אפשרויות לינה: אוהל פרטי שלכם, אוהל בדואי אותנטי, או אוהלים משפחתיים שאותם ניתן לשכור פה, יחד עם מזרנים. במקום אף ניתן לשכור מנגל, עצים למדורה ואפילו פויקה - אם אתם בעניין של בישול איטי אל תוך הלילה. באתר יש מטבח שדה מאובזר (כולל מקררים ונקודות בישול בגז), מקלחות ושירותים, נקודות קומזיץ, שולחנות, נקודות חשמל ותאורה ועוד.

לדעת עוד: ההגעה לאתר הקמפינג אפשרית מכיוון ערד בלבד (כביש 3199).

לניווט ישיר לנקודה

חניון מצדה. דני ברייר, רשות הטבע והגנים
לישון בכל דרך: באוהל פרטי, באוהל בדואי, או באוהלים משפחתיים. חניון מצדה/רשות הטבע והגנים, דני ברייר

חץ בשקט: זולה במדבר

בלי חשמל, תחת שמים זרועי כוכבים. ככה בדיוק צריך להיראות קמפינג מדברי. ואכן, "חץ בשקט", המצוי במרחק הליכה קצרה יחסית משפת מכתש רמון, מהווה זולה מדברית שתחבר אתכם אל הטבע הגדול שמסביב. במתחם ניתן ללון באוהלי אירוח או באוהלים שתביאו מהבית. במקום יש נרות לתאורה, שירותים ומקלחות ומטבח חיצוני. כאן גם מציעים לעיתים פעילויות וסדנאות, כגון תצפיות כוכבים מודרכות, טיולי שטח (כולל סנפלינג), יוגה וטאי-צ'י, טיולי גמלים ועוד.

לדעת עוד: דרך מצפה הכוכבים, מצפה רמון, 052-6611561.

לניווט ישיר לנקודה

קמפינג חץ בשקט. צילום: חץ בשקט, מערכת וואלה!
קמפינג חץ בשקט/מערכת וואלה!, צילום: חץ בשקט

מצוקי דרגות: גבוה מעל ים המלח

כפר האירוח מצוקי דרגות מצוי במיקום מנצח: גבוה מעל חלקו הצפוני של ים המלח, בראש מצוק ההעתקים, וקרוב למסלולי טיול פופולריים. כאן אף מציעים פעילויות כגון התנסות בסנפלינג ממצוק ואדי משאש וחוויות מדבריות נוספות.

מעבר לעשרות חדרי האירוח המאכלסים את המקום, יש פה אוהלי בדואים, חושות מדבריות בכל מיני גדלים וגם משטחים תחת כיפת השמים להקמת אוהל משלכם. מתחם האוהלים הפרטיים כולל גישה לשירותים, מקלחות ומטבחון מאובזר. עוד במקום: שולחנות פיקניק, תאורה ואפשרות לארוחות בוקר מושקעות.

לדעת עוד: הגעה מכביש 90, צפונית למצפה שלם, 1700-70-71-80.

לניווט ישיר לנקודה

קמפינג מצוקי דרגות. צילום: מצוקי דרגות, מערכת וואלה! NEWS
קמפינג מצוקי דרגות/מערכת וואלה! NEWS, צילום: מצוקי דרגות

חאן בארות: בטבור של מכתש רמון

יפה לראות את המכתש מגבוה. יפה גם לטייל בו ולראות אותו מבפנים, אבלך לישון בליבו? זהו כנראה החיבור הטוב מכולם. חאן בארות נועד בדיוק למטרה זו. הוא מצוי בטבורו של המכתש, וחוויית הצפייה בכוכבים בשעת לילה מאוחרת תהיה בלתי נשכחת. תזכרו את המשפט הזה כאשר תביטו לשמים. למעשה, אפילו תאורת הלילה במקום תוכננה באופן שלא יפגום בלוק המדהים של מרבד הכוכבים.

באתר רחב הידיים ישנם משטחי לינה תחת סככות צל, המיועדים לאוהלים שלכם, וכן אפשרות ללון באוהל בדואי גדול (מתאים בעיקר לקבוצות). במקום מקלחות ושירותים, שולחנות, נקודות חשמל ותאורה, מנגלים ונקודות הבערת מדורות. ניתן לשכור מזרנים ואפילו שקי שינה, כמו גם לקנות ציוד מחנאות בסיסי. והיתרון הכי גדול: אתם מוזמנים להתעורר בבוקר ומיד לצאת לטיול באחד מהמסלולים של מכתש רמון.

לדעת עוד: יורדים ממצפה רמון בכביש 40 אל המכתש, ופונים צפונה לפי השילוט לדרך עפר, 08-6280404 (שלוחה 1).

לניווט ישיר לנקודה

טיול אופניים בשביל ישראל מכתש רמון נחל נקרות. צילום: זיו ריינשטיין,
שביל ישראל באופניים הסמוך לחניון בארות במכתש רמון/צילום: זיו ריינשטיין

חאן דרך הבשמים: בסטייל בדואי

למרות שזהו האתר היחידי ברשימה זו שאינו מציע אפשרות ללון באוהלים משלכם, הרי שמדובר באחד ממתחמי הקמפינג הפופולריים בערבה. כאן, לצד מושב צופר, מצוי החאן רחב הידיים (כ-30 דונמים), שבו חושות מדבריות וגם אוהלי אירוח גדולים עם מחצלות ומזרנים.

החושות מחוברות לרשת החשמל והתאורה. ובין לבין - המון פינות סתלבט נעימות, כולל סככה גדולה המיועדת לארוחות. ואגב ארוחות, במקום מוצעות ארוחות בוקר, כמו גם סעודות עשירות בסגנון בדואי. בתיאום מראש, יש גם אפשרות לצאת לטיולי גמלים וחמורים בסביבה. עוד במקום: מטבח שדה, מנגלים, מקרר, כיורי שטיפת כלים ועוד.

ואם אתם כבר כאן, טבלו בבריכות מים תרמו-מינרליים שנובעות בתחומי באתר. כיף גדול!

לדעת עוד: מושב צופר, על כביש 90, 052-3666476.

לניווט ישיר לנקודה

חאן דרך הבשמים. מקס מרון,
אחד ממתחמי הקמפינג הפופולריים בערבה. חאן דרך הבשמים/מקס מרון

חניון הבשור: ירוק וכחול במדבר

חניון הבשור הוא נווה מדבר אמיתי. כאן, במערב הנגב, ממתין לכם פארק ענקי שבו מדשאות לרוב, אתרי פיקניק, אגם יפהפה וגם בריכות שכשוך קטנות וחמודות המיועדות לילדים. בקיצור, לא תשמעו את המילים "משעמם לי".

המקום, ששמו הרשמי "גן לאומי פארק הבשור (אשכול)", מהווה יופי של נקודת יציאה לטיול ברכב או באופניים בדרך הנוף היפה של נחל בשור הסמוך. חניון הלילה כולל מקלחות ושירותים, מטבח שדה מצויד, מקררים, ברזיות, שולחנות פיקניק, אתרי קומזיץ, נקודת חשמל ותאורה, אפשרות לשכור מזרנים ועוד.

לדעת עוד: מצומת גילת מערבה על כביש 241 ולפי השילוט, 08-9985110, 08-9985120.

לניווט ישיר לנקודה

גשר, גן לאומי פארק הבשור (אשכול). רשות הטבע והגנים
יופי של נקודת יציאה לטיול. פארק הבשור/רשות הטבע והגנים

כפר הנוקדים

בלב בקעת קנאים שבמדבר יהודה, במקום שמתהדר בשם מעורר השראה, ממתין לכם אי של פסטורליות העונה לשם "כפר הנוקדים". כאן, בין ערד למצדה, מצוי מרחב גדול עם שפע של פינות רביצה כיפיות.

האתר, שסביבו כמה מסלולי טיול מומלצים בהחלט (נסו את ברכת צפירה בנחל צאלים ואת נחל רחף עילי), מציע עבור לני הקמפינג פינות בישול מאובזרות, נקודות חשמל, שולחנות פיקניק, תאורה היקפית, נקודות מנגל, מקלחות ושירותים, פינות להבערת מדורה ועוד. אם לא הבאתם אוהל פרטי, תוכלו לשכור כאן אוהל משפחתי, ללון באוהל בדואי, בסוכת אירוח וגם בחדרי אירוח. במקום חדר אוכל גדול.

לדעת עוד: בקעת הקנאים, בין ערד למצדה-מערב (כביש 3199), 08-9950097.

לניווט ישיר לנקודה

כפר הנוקדים. יוני גריצנר,
מרחב גדול עם שפע של פינות רביצה כיפיות. כפר הנוקדים/יוני גריצנר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully