וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לטייל בלי פקקים: מקומות שלא תמצאו בהם כמעט ישראלים

22.4.2016 / 2:05

הרייטינג קובע? לא תמיד. מסתבר שגם ב"חג הטיולים" אפשר למצוא מסלולי טיול משפחתיים שבהם לא תהיו מוקפים בהמוני מטיילים. קבלו 6 הצעות למסלולים נהדרים - וקצת פחות מוכרים

צלמים זמניים מורשים

בווידאו: הצעות לאטרקציות חינם בפסח ברחבי הארץ

** מחפשים מה לעשות בחג? היכנסו לעמוד פסח המיוחד של וואלה! תיירות **


רייטינג, הכל בגלל הרייטינג. יער בן שמן, הבניאס, פארק קנדה, נחל דוד... כל המקומות היפים הללו, ועוד הרבה אחרים, נהפכים בפסח לעתירי רייטינג. מה זה אומר? הרבה מטיילים. הרבה מדי מטיילים.

אבל כמו שיש בטלוויזיה סדרות איכות קטנות וטובות, כך גם בטבע - ישנם מסלולים נהדרים, מרתקים, יפים - אך נטולי רייטינג. כמעט.

אז נכון, בפסח לא תהיו לבד בשום מקום, אבל ישנם מקומות שבהם יש סיכוי שלא תזכרו שאתם מצויים בעיצומו של "חג הטיולים". ואם גם תקומו ממש מוקדם בבוקר או תתזמנו את הטיול לשעות בין ערביים עם סיום בשקיעה - אז אתם בכלל מסודרים.

הנחלים תלכיד ופיראן: אתגר בבקעה

נתחיל בתיאום ציפיות: המסלול הזה, שאורכו בסך הכל כ-3 ק"מ, בהחלט אינו קל. ככזה, הוא מיועד למשפחות מיטיבות לכת, עם ילדים מגיל 8 ומעלה. ועוד הערה: פסח הוא המועד האחרון בו מומלץ לטייל כאן, מאחר שבקרוב, החום יהיה בלתי נסבל. אזור הבקעה, אתם יודעים.

כאן, במקום שבו הרי שומרון מרכינים ראש ומתכופפים, לפני שהם משתטחים בפני השבר הסורי-אפריקאי, נוצר מסלול נהדר שידרוש מכם כישורי לוליינות קלים.

תחילת הטיול בחניון שלצד נחל תלכיד. מכאן צועדים לצד הכביש דרומה, ובתוך דקות ספורות מגיעים לנחל פיראן. סימון שבילים אדום ייקח אתכם במעלה הנחל, שערוצו נעשה צר ככל שמתקדמים. מפלי סלע קטנים, אך מעט זדוניים, יעכבו אתכם - במובן החיובי של המילה. צועדים מערבה, יוצאים מהקניון ופונים ימינה (צפונה) עם סימון שבילים ירוק, אל מצוק המפריד בין שני הנחלים. מכאן יש גישה לנקודת תצפית שלא תשכחו - הישר אל הממלכה הירדנית. פשוט נהדר.

חוזרים מהתצפית לשביל המסומן, ומתחילים לרדת בנחל תלכיד, שבו המפלים גבוהים ומפחידים אף יותר (אל דאגה, הותקנו כאן יתדות ברזל לטובת המטיילים). בקצה הנחל מגיעים אל הרכב, גדושי אדרנלין.

הגעה: הטיול מתחיל ברחבת החניה בפתח נחל תלכיד, על כביש 90, ליד סימן ק"מ 350, דרומית למחולה. המסלול נמצא מעבר לקו הירוק. יש להצטייד במפה.

נווטו ישירות לנקודה

עוד באותו נושא

בלי עם ישראל ופקקים: קמפינג ומסלולי טיול פחות מוכרים

לכתבה המלאה
נחל תלכיד פיראן בקעת הירדן. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
מסלול נהדר שידרוש מכם כישורי לוליינות קלים. נחל תלכיד-פיראן בבקעת הירדן/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

נחל נעמן: פסטורליות בקריות

כן, אנחנו שולחים אתכם לקריית ביאליק. מפתיע? ובכן, בפאתי הקרייה המנומנמת מסתתרת שמורת טבע נהדרת - עין אפק. אם הגעתם והיא מלאה עד אפס מקום, מומלץ מאוד ללכת על תוכנית ב': נחל נעמן. זהו מסלול קליל, שאורכו כ-2.5 ק"מ בלבד, מישוריים, גדושי בריזה ונעימים להפליא.

נחל זה, שעושה את דרכו אל הים ליד עכו תוך שהוא חותך בדרכו את עמק זבולון, היה לפני פחות מ-100 שנים עטוף בביצות רחבות ידיים, רוחשות מלריה ושאר מרעין בישין.
כיום מלריה לא תמצאו פה, אלא בעיקר נוף פסטורלי, וגם שבילי טיול נוחים (אחד בכל גדה), שנחנכו לפני מספר שנים. אלו עושים את דרכם לצד פינות פיקניק, חורשת אקליפטוסים וגם גשרים יפים שיאפשרו לכם לדלג מגדה לגדה. למה? כי זה מה שילדים אוהבים לעשות - לצעוד על גשרים.

תגלו פה גם שלטי הסבר מעניינים על עולם החי והצומח המקומי, ואם יהיה לכם מזל, אולי אפילו תוכלו להבחין בצבים רכים המגיחים מהמים.

ובאשר לכיווני הליכה: פשוט צעדו לכל אורכם של השבילים הסלולים, וחזרו באותה הדרך.

הגעה: ניתן לחנות ברחבת החנייה באזור השוק (קצה שדרות ח"ן בקריית ביאליק) או בחנייה צפונית יותר (הגעה מכביש 4, דרך תחנת הדלק "טן").

נווטו ישירות לנקודה

: נחל נעמן. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
גשרים יאפשרו לכם לדלג מגדה לגדה. נחל נעמן/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

גבעות נס ציונה: שעשועים בין הגבעות

מסתבר שנס ציונה היא הרבה יותר מ... נס ציונה. יש בה אזור שאפילו חלק מהנס ציוניים הכי מושבעים לא מכירים. מדובר ב"גבעות נס ציונה", שיום אחד אף יהפכו לגן לאומי מוכרז.

למה אנחנו שולחים אתכם לכאן? כי אם בא לכם על רבע או חצי יום של סתלבט, עם שיטוטים לא מחייבים בין גבעות עטורות צמחייה (כעת החרציות נותנות פה שואו המוני) ונקודות תצפית גבוהות - זה המקום בשבילכם. יש פה המון שבילים שמשתרגים אלו באלו וייקחו אתכם אל נקודות מחבוא מהעולם - בלי מפה, בלי סימונים, בלי לתכנן מראש - רק ללכת וללכת. רק אל תשכחו להביא צידה לארוחת שטח מושקעת. חובבי בוטניקה מוזמנים אף להצטייד במגדירי צמחים – מאחר במרחב הזה משגשגים מאות מיני צמחים.

הגעה: מחנים ברחוב השריון, לצד דרך גבעות הכורכר בנס ציונה וצועדים מערבה.

נווטו ישירות לנקודה

גבעות נס ציונה. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
שיטוטים לא מחייבים בין גבעות עטורות צמחייה. גבעות נס ציונה/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

נחל שעל: היכן מסתתר "מעיין הדם"?

נחל כזיב הוא אחד הנחלים היפים והפופולריים במערב הגליל. ככזה, יש סיכוי רב שבפסח לא ניתן יהיה להכניס אפילו סיכה בין פלגי, מפלוני ובריכות המים שבו. אז מה עושים? מגלים את הקולגה שלו. נכון, טבילות אין פה, אבל מצד שני, הוא מציע תצפיות נוף גבוהות ומרשימות, הליכה בחורש צפוף וגם מפגש עם מעיין קטן ומערת נטיפים זעירה וקסומה.

אם יש לכם רכב אחד, מומלץ לבצע גרסת הלוך ושוב קצרה - עד המעיין וחזרה. המסלול, שאורכו כ-3 קילומטרים, מתחיל במפגש שבילים כחול ירוק על כביש הצר שמחבר בין מנות למצפה הילה .ירידה קצרה בשביל הירוק תביא אותנו אל שביל כחול שאיתו נרד לערוץ הנחל . אחרי הליכה בחורש טבעי היורד לנחל שעל מגיעים אל מקבץ שיחי פטל. עצרו כאן וחפשו את המעיין הקטן, שמסתתר בתוך מערת נטיפים קטנה ונהדרת. זהו עין שעל, המכונה גם "מעיין הדם", בשל העלוקות שבמימיו.

ממשיכים ומגיעים לחורבת בילטון זהו מבנה צלבני שמשמש לעיתים כמכלאת עזים, ויש סיכוי טוב שמהחלונות יציצו אליכם עזים. זה מוזר ומצחיק באותה מידה.

מכאן אפשר לחזור לרכב, או - אם הגעתם בשני רכבים, להמשיך למעלה, בשביל השחור עד לנקודת הסיום בחניון הסמוך למצפה הילה.

הגעה: מעט לפני חניון מצפה הילה פונים לכביש משובש המסומן בכחול ומחבר את מצפה הילה ומנות, אחרי שלושה ק"מ פוגשים צומת שבילים כחול וירוק, מחנים את האוטו ויוצאים לדרך.

נוקדות איסוף במסלול המלא: מתחילים בחניון שמול הכניסה מצפה הילה (הגעה מכביש 89).

נווטו ישירות לנקודה

נחל שעל. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
מעיין קטן ומערת נטיפים זעירה וקסומה. מטיילת יפהפייה בנחל שעל/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

מערות כפר שמריהו: לגלות פינה נסתרת

יש משהו מעט סוריאליסטי בצירוף המילים "מערות כפר שמריהו", אך מסתבר שיש דבר כזה, והוא בהחלט לא מוכר לרבים. כאן, ביישוב היוקרתי, מרחק נגיעה מכביש החוף, מפתיע לגלות מרחב פתוח שבו עצי אורן תמירים. ובין לבין, חבויות פה עשרות (!) מערות חצובות בסלע הכורכר, ששימשו כמערות קבורה שומרוניות לפני כ-2,500 שנים. ואת הכל מקיפים הרחובות המטופחים של כפר שמריהו. סוריאליסטי? בהחלט.

לא מדובר במסלול טיול מוסדר, אלא בשיטוט במרחב מוגבל בשטחו, אך כזה שאפשר לבלות בו שעה ארוכה, עם ערכת קפה, ולתת לילדים לגלות עוד ועוד מערות. הם ייהנו להיכנס לתוכן, ואפילו למצוא אוצרות, בדמות רצפת פסיפס קדומה ומעט דהויה. רק שימו לב: עם כל הכבוד לחדוות הגילוי, יש להיזהר מנפילה לבורות פתוחים, ולנוע רק בשבילים.

קינוח אמנותי חביב מצוי במרחק צעדים ספורים מכם: מול הכניסה ל"בית סניור" יש גן פסלים קטן שבו דמויות מתכת מעוררות השראה, שיצרה הפסלת קטה מרכוס.

הגעה: מתחם המערות ממוקם מול חזיתו האחורית של "בית סניור" (רחוב הנוטע, כפר שמריהו).

נווטו ישירות לנקודה

מערות כפר שמריהו. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
רק מרחק נגיעה מכביש החוף. מערות כפר שמריהו/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

נחל רחף עילי: חדש במדבר יהודה

סיימתם כבר את כל מסלולי הטיול האפשריים בארץ? יופי, כי כל הזמן נולדים עוד. דוגמה מצוינת לכך היא "נחל רחף עילי" שבמדבר יהודה, שסומן בשנה שעברה ועדיין לא חדר לתודעה. אז הנה, יש לכם הזדמנות להיות מגלי ארצות. בקטנה.

תחילת המסלול במצפה עומר, לצד הכביש שמחבר את ערד עם מצדה-מערב. מכאן נפרש המדבר במלוא יופיו, כאשר ברקע ניצבים הרי מואב. מכאן יורדים לחניון הרכב, עוברים את הכביש לצדו הדרומי ומחפשים סימון שבילים ירוק, שייקח אתכם דרומה. בתוך זמן קצר הוא הופך להיות צר ומרחיק אתכם מהכביש, אל לב הטבע. הדרך תיקח אתכם אל הקניון הצנוע של נחל רחף (באזור ים המלח, מזרחית לכם, הקניון הזה הופך למפלצתי. אבל זה כבר טיול אחר).

הסימון כעת הוא שחור, והוא יוביל אתכם בין מפלוני סלע קטנים ומערות נסתרות, ששימשו בעבר רועים בדואים מקומיים. כאשר הקניון משתטח ואתם יוצאים למישור, המשיכו צפונה, לכיוון כפר הנוקדים, שם מסתיים המסלול, שאורכו כ-4 קילומטרים.

הגעה: מכביש 3199 מגיעים ומחנים ליד מצפה עומר. נקודת הסיום בכפר הנוקדים שבהמשך הכביש. המסלול דורש הקפצת רכבים או ארגון טרמפ מכפר הנוקדים.

נווטו ישירות לנקודה

נחל רחף עילי מדבר יהודה. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
בשורה חדשה ממדבר יהודה. נחל רחף עילי/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully