וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילדים משגעים אתכם? 10 הצעות לעצירת ביניים בדרך לטיול

8.2.2018 / 7:41

הדרך לטיול לא נגמרת? הפקקים משגעים אתכם? הילדים צווחים מהמושב האחורי? אז הכינו את ערכת הקפה וקבלו 10 רעיונות לעצירות ביניים מפתיעות בדרך אל היעד

צלמים זמניים מורשים

בווידאו: קבלו הצעות לאטרקציות פסח ללא תשלום

** מחפשים אטרקציות לחג? היכנסו לעמוד פסח של וואלה! תיירות **


אתם כבר יודעים לזהות מתי זה מגיע, הרגע המצמית הזה, נקודת האל-חזור, השנייה שבה פורצת מלחמת העולם השלישית. לא באירופה, אלא אצלכם - במושב האחורי של הרכב.

כי גם הילדים הכי ניזוני-טאבלטים מגיעים אל נקודת הרתיחה שלהם, כאשר הדרך מתארכת יתר על המידה. ואתם? מה בסך הכל רציתם? לנסוע לטיול בצפון או בדרום, כדי לנקות את הראש, בשקט.

אז במיוחד עבורכם, וגם סתם עבור מי שמאמינים שהחוכמה בחיים היא לקחת את הזמן - הכנו רשימה של 10 מקומות מומלצים לעצירת ביניים בדרך לטיול הצפוני / דרומי / מערבי / מזרחי שלכם. זה כמו חניית ביניים בדרך אל היעד, רק שלעיתים החנייה עצמה הופכת ליעד. ראו הוזהרתם.

בדרך צפונה על כביש 6 עוצרים במבצר קאקון

מחלף ניצני עוז שעל כביש 6 הוא עוד מחלף אספלט שגרתי. אבל המחלף הזה יוביל אתכם אל הפתעה נהדרת שחבויה בחלק המזרחי של עמק חפר: מבצר קאקון.

התל היפה מתרומם לגובה של כ-50 מטרים, ומראשו תזכו לתצפית נוף לא שגרתית של מרחבי השומרון ועמק חפר. אבל לא רק בגלל הנוף שווה להגיע לכאן, אלא גם בזכות שרידי המבצר הצלבני, שמאוחר יותר שוקם על ידי הממלוכים. אם תקראו היטב את שלטי ההסבר, תגלו שאפילו הצבא העירקי ישב פה לא מזמן - בשנת 1948.

השרידים הפוטוגניים של המבצר כוללים קירות עבים וקמרונות אבן, כאשר את המרחב הקרוב מנקדים עצי אורן, אלון ותמר.
הגעה: ממחלף ניצני עוז שעל כביש 6 לכביש 5803, בין היישובים גן יאשיה ואומץ.

לנווט ישיר לנקודה

עוד באותו נושא

אפשר לבלות גם בחינם: אירועי פסח תשע"ו ללא תשלום בארץ

לכתבה המלאה
מבצר קאקון. צילום: זיו ריינשטיין,
לקבל תצפית נוף לא שגרתית של מרחבי השומרון ועמק חפר. מבצר קאקון/צילום: זיו ריינשטיין

בדרך הישנה לחיפה עוצרים בבזלטון

כביש תל אביב-חיפה הישן. מה כבר יכול להפתיע? במערות האדם הקדמון כבר ביקרתם, למערת אצבע כבר טיפסתם ואין דוכן מזון בפורדייס שבו עוד לא אכלתם. ובכן, קבלו את הממתק הבא: "בזלטון". זהו גן פסלים, ששמו מרמז על חומר הגלם שממנו הוא עשוי: סלעי בזלת, ענקיים, מרשימים ומלאי הוד.

הבזלטון מצוי בקיבוץ עין כרמל, והוא מאכלס עשרות דמויות שלא מהעולם הזה, המתנשאות לגובה של שניים, שלושה ואפילו ארבעה מטרים. חלקן קצת מוטרפות, חלקן קצת גרוטסקיות, חלקן קצת מצחיקות. הכל מעשה ידיו של האמן דגן שקלובסקי. בפעם הראשונה שלנו כאן אפילו פגשנו אותו במקרה. "מותר לכם לטפס," הוא הציע לילדים המופתעים. "רק אסור ליפול".

הגעה: על כביש 4, צפונית לצומת פוריידיס.

לנווט ישיר לנקודה

בזלתון. צילום: איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
סלעי בזלת, ענקיים, מרשימים ומלאי הוד. בזלטון/מערכת וואלה! NEWS, צילום: איל שפירא

בדרך לחיפה / תל אביב עוצרים בגלריה הירוקה

אתם חולפים על פני המרחב הזה בכל פעם שאתם עוברים בכביש החוף לצד שפיים, בדרך צפונה או דרומה. משהו קורה לכם בזווית העין. איזה אלמנט קצת מוזר מופיע - ומיד נעלם. ואז אתם מבטיחים לעצמכם שיום אחד תאטו את המוכנית אולי אפילו תעצרו ותנסו לברר במה מדובר.

אנחנו עצרנו - ויש לנו חדשות: זה בהחלט שווה עצירה.
מדובר ב"גלריה הירוקה", מרחב פיסול סביבתי המשתרע בתוך ולצד השדות דרומית לשפיים. עשרות הפסלים, מעשה ידיהם של אמנים מהארץ ובחו"ל, מעוררי השראה. מומלץ להתקרב אל כולם, לבחון אותם בקפידה. המקום מוקדש לזכרה של דינה מנהיים (1951-2006), ולצד פסלי האבן והעץ, תגלו יופי של מקומות סמויים מן העין.

הגעה: לבאים מדרום בכביש החוף - נכנסים לשפיים מתחת לגשר, פונים שמאלה בכיכר הראשונה, ובכיכר הבא פונים ימינה ושמאלה, לדרך עפר.

לנווט ישיר לנקודה

גלריה ירוקה. צילום: איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
מרחב פיסול סביבתי המשתרע דרומית לשפיים. גלריה ירוקה/מערכת וואלה! NEWS, צילום: איל שפירא

בדרך לגליל עוצרים באנדרטת אלכסנדר זייד

רוכב הברזל, המשקיף את העמק בעודו רוכב על סוסתו, תמיד נראה מרוחק מדי מהכביש שבו אתם נוסעים צפונה. עמק יזרעאל, למה בכלל לעצור? ובכן, העמק הזה משופע בדברים טובים, והאנדרטה הזו היא אחת מהן. אלכסנדר זייד, השומר האגדי שנרצח ב-1938, הונצח בגודל טבעי על ידי האמן דוד פולוס, יחד עם סוסתו "דומיה". הפסל עצמו שובה לב, אבל הנוף שנשקף מכאן מאפיל על הכל, במיוחד באביב, כאשר הכל צבוע בירוק.

אגב, זנב הסוסה נגנב על ידי גנבי ברזל לפני מספר שנים, ומה שאתם רואים כיום הוא זנב ברזל משוחזר...

הגעה: בצומת השומרים דרומה בכביש 722, נוסעים לכיוון גן לאומי בית שערים, אך מחנים כמה מאות מטרים לפני שערי הגן, לצד הפיתול בכביש, ומטפסים ברגל מספר דקות.

לנווט ישיר לנקודה

פסל אלכסנדר זייד. צילום: איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
נוף נהדר על מרחבי עמק יזרעאל. אנדרטת אלכסנדר זייד/מערכת וואלה! NEWS, צילום: איל שפירא

בדרך לירושלים / תל אביב עוצרים בעינות תלם

גן לאומי עינות תלם, החבוי לצד הדרך בין תל אביב וירושלים, הוא מקום נהדר לקפה ונשנוש, למרגלות טרסות קדומות ומעיינות מרומזים. אבל כעת יש סיבה נוספת להגיע לכאן: גן משחקים מן הטבע, שנחנך בצמוד אליו לפני כשנה. מדובר בגן פסלי משחק, המהווה רמז ומחווה למשחקי הילדות של פעם. והכל לצד הגבעות הרכות, ואדי חלילים הציורי וכרמי ענבים המעטרים את האתר.

איך משחקים כאן? בעזרת אבנים שמוצאים בשטח. שלל המשחקים כוללים שולחנות דמקה ושש בש, לוחות ענק, פסלים ושאר אלמנטים מסקרנים, ששלטי ההסבר לצדם מבארים כיצד לשחק בהם.

הגעה: לבאים מתל אביב - מכביש 1 יורדים לכביש הגישה לבית זית, אך לא מתקרבים למושב אלא ממשיכים לצד הכביש המהיר, במקביל אליו. פונים שמאלה, חולפים מתחת לגשר ואחריו ימינה לדרך עפר משולטת. במקום נמתח שביל נגיש לאורך כמה מאות מטרים.

לנווט ישיר לנקודה

עינות תלם. צילום: איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
מקום נהדר לקפה ונשנוש. עינות תלם/מערכת וואלה! NEWS, צילום: איל שפירא

בדרך לצפון הגולן עוצרים בתל סאקי

נסיעה לגולן דורשת לעיתים לא מעט עצירות בדרך, אבל הפעם - ההמלצה שלנו היא לעצור דווקא אחרי שכבר מגיעים לגולן, אבל לפני היעד הסופי. היכן בדיוק? בתל שנראה מרחוק לא מרשים, אך מבט מקרוב הופך אותו לנחשק יותר. זהו תל סאקי, בדרום הרמה, שבעבר שקק פעילות געשית וכיום הוא רדום (למזלנו).

התל, שעוטה על עצמו סלעי בזלת כבירים ומראה קשוח, אף העניק לקרב תל סאקי את שמו, בימי מלחמת יום הכיפורים. אז כן, ביום טוב, וגם ביום פחות טוב - השכנה הסורית נראית מכאן היטב. היא, וגם מישורים עצומים ויפים הנראים ממזרח לתל.

אתר מורשת קרב זה כולל לוחות הסבר, כלי רכב משוריינים, עמדות מקלעים ושוחות שילדים ישמחו לדלג ביניהם ולדמיין שהם גיבורי-על.

הגעה: על כביש 98, כשלושה קילומטרים צפונית לרמת מגשימים.

לנווט ישיר לנקודה

תל סאקי. צילום: איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
לא מרשים, אך מבט מקרוב הופך לנחשק. תל סאקי/מערכת וואלה! NEWS, צילום: איל שפירא

בדרך מהגליל המערבי לגליל העליון עוצרים במערת פער

אם בחרתם לנוע בין הגליל המערבי לגליל העליון באמצעות כביש 899 ("כביש הצפון"), כדאי לדעת כי בגדותיו המפותלות ממתינות לכם לא מעט הפתעות. אחת המעניינות שבהן היא מערת פער - בולען פסטורלי להפליא.

גם בולען וגם פסטורלי? כן, בהחלט. עצי עוזרר ואלון מקיפים את העמק הזעיר והמסתורי הזה, שמתנקז אל תוך מערה אפלולית (הכניסה פנימה אסורה), ויוצר סצנה רומנטית לעילא, חבויה מהעולם. פשוט שבו ליד המערה שעה קלה, והרגישו איך הכל הופך להיות רגוע יותר.

הגעה: כשני קילומטרים מערבית לצומת סאסא, מחנים בצד הצפוני של כביש 899, חוצים אותו וצועדים בהתאם לשילוט. שלוש דקות - והגעתם.

לנווט ישיר לנקודה

מערת פער. צילום: איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
בולען פסטורלי להפליא. מערת פער/מערכת וואלה! NEWS, צילום: איל שפירא

בדרך לים המלח עוצרים בדיר חג'לה

עבור מי שמגיעים לים המלח מכיוון ירושלים, כדאי מעת לעת לתבל את הדרך במפגשים עם מקומות לא מוכרים: מאתר הטבילה קאסר אל-יהוד ועד שרידי מלון קליה ההיסטורי. ההמלצה שלנו הפעם: מנזר דיר חג'לה, מצפון לים המלח. מדובר במנזר יווני-אורתודוכסי, המנציח את גרסימוס הקדוש, בן התקופה הביזנטית.

המנזר עצמו מהווה מעין נווה מדבר קטן ומפתיע. יש בו חצר פנימית שבה כלובי תוכים וחנות מזכרות הגדושה באיקונות נוצריות, וגם קירות מעוטרים בציורי קדושים וכנסייה שבה תגלו ויטרינה לא שגרתית, שבתוכה מונחות עצמות של נזירים ששכנו כאן בעבר. והכל כה ציורי, כאילו לקוח מזמנים אחרים, ממקומות אחרים.

הגעה: בצומת בית הערבה שעל כביש 1, סמוך לצפון ים המלח, פונים צפונה לכביש 90 ונוסעים כשלושה קילומטרים לפי השילוט. שימו לב: האתר מצוי בקרבת יריחו.

לנווט ישיר לנקודה

מנזר דיר חג'לה. צילום: איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
מעין נווה מדבר קטן ומפתיע. מנזר דיר חג'לה/מערכת וואלה! NEWS, צילום: איל שפירא

בדרך לגליל העליון עוצרים בעין כובס

המעיין הקטן והצנוע הזה אינו מפואר, שוקק, נקי או עמוק כמו קולגות אחרים שלו, אבל דווקא בשל העובדה שהוא כה נחבא אל הכלים, יש בו משהו מיוחד. אז אם אתם נוסעים לגליל העליון ועוברים לצד העיר צפת, עצרו כאן לכמה דקות, טבלו במים הקרירים, שתו קפה קטן והמשיכו הלאה.

יש פה מבנה אבן שתעלת מים חולפת לצדו ונשפכת אל בריכה קטנה. המעיין, המשמש גם כמקווה בימי שישי, מציע שכשוך קל ורדוד. אל תצפו לצלילות עומק, אלא להתרעננות קצת שונה בדרך צפונה.

הגעה: מהכניסה הדרומית לצפת עוברים בכיכר שממנה יורדים בחזרה לאזור תעשייתי. בפנייה הראשונה שמאלה, ולאחר כ1.5 קילומטרים עוצרים לצד מבנה האבן.

לנווט ישיר לנקודה

מעיין עין כובס. צילום: איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
טבלו במים הקרירים, שתו קפה קטן והמשיכו הלאה. עין כובס/מערכת וואלה! NEWS, צילום: איל שפירא

בדרך לאילת עוצרים בחולות סמר

רגע לפני שאתם מסיימים את הדרך המתישה לאילת, רגע לפני הים הכחול (האדום?), בתי המלון והבילויים הליליים, עצרו לשעה קלה במקום שבו רובצות דיונות החול האחרונות שנשארו בחלקה הדרומי של הערבה. זהו טבע פראי, בראשיתי, נהדר, שידרוש מכם לחלוץ נעליים ולרוץ יחפים על גבעות החול. ככה סתם, בלי סיבה. ו"בלי סיבה" היא ככל הנראה הסיבה הטובה ביותר.

הגעה: הדיונות נמצאות ליד מטעי תמרים, כקילומטר וחצי צפונית-מזרחית לקיבוץ אליפז (בצדו המזרחי של כביש 90). יש להגיע דרך כביש הערבה הישן.

לנווט ישיר לנקודה

חולות סמר הערבה. צילום: איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
לחלוץ נעליים ולרוץ יחפים על גבעות החול. חולות סמר בערבה/מערכת וואלה! NEWS, צילום: איל שפירא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully