וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמפינג רטוב: 8 הצעות ללינת לילה במרחק נגיעה מהמים

24.4.2016 / 8:08

קבלו נוסחה מנצחת לחוויה משפחתית / חברתית / זוגית (אל תמחקו את המיותר): גם קמפינג מפנק, גם מים במרחק נגיעה וגם טיול קליל ליום שאחרי

צלמים זמניים מורשים

הנה לכם פרדוקס מוזר: כמעט כל מי שמתעורר מלינת שטח עם המשפחה, החברים או בן/בת הזוג, מבטיח לעצמו, בחיוך מתפנק: "וואלה, בשבוע הבא אנחנו עושים את זה שוב. ואם לא בשבוע הבא - אז בעוד שבועיים. סגרנו?" מבטיח, ולא תמיד מקיים.

אז הנה, כבר אין תירוצים, כי האביב כבר כאן, וזוהי כמובן שעתם הגדולה של אתרי הקמפינג, שחלק גדול מהם מתחיל כעת את העונה, הנמשכת עד אוקטובר.

אז קבלו שמונה הצעות לקמפינג עם טוויסט שעושה הבדל גדול. מדובר על לינות לילה במרחק נגיעה מהמים - ים, נחל או פלגי שכשוך. רק תבחרו.

חוף גופרה: כנרת משודרגת

תמיד נדמה שהחוף המזרחי של הכנרת פראי יותר, מבודד יותר, בתולי יותר. ועם תדמיות קשה להתווכח. במקרה זה, למשוואה נכנס גם אלמנט הפינוק: חוף גופרה, הנמתח לאורך של כחצי קילומטר, מציע מספר רמות של לינת שטח מול המים. באופן כללי, יש בו שירותים, מקלחות, שולחנות פיקניק, מתקני משחקים לילדים, נקודות ניפוח אוויר, מקררים להשכרה ותאורה מינימליסטית - לטובת למי שרוצים להתחבר לטבע. לצד אלו תמצאו פה גם חניון קרוואנים ומרכול. זהו, אגב, חוף מוכרז, ובעונה נמצא פה מציל.

מי שרוצים לשדרג, מוזמנים למתחם "חמישה כוכבים", שבו 18 מגרשים מתוחמים, כל אחד בשטח של 40 מ"ר עם אבזור עשיר: מקרר גדול, חיבורי חשמל, תאורה, אזור מנגל, שולחן פיקניק גדול ועוד. ישנם גם מגרשים גדולים יותר, המיועדים לקבוצות של עד 15 איש המעוניינות בפרטיות.

לדעת עוד: על כביש 92, כשני ק"מ מצפון לעין גב, 04-6731942. לנווט לנקודה לחץ כאן.
הטיול שאחרי הרביצה: שביל מקסים, המהווה חלק מ"שביל סובב כנרת", מקיבוץ האון ועד למעגן (5 ק"מ, מעגלי – הולכים לצד החוף וחוזרים דרך המטעים).

קמפינג חוף גופרה בכנרת. אתר חוף גופרה, אתר רשמי
קמפינג חוף גופרה בכנרת/אתר רשמי, אתר חוף גופרה

גן לאומי מעיין חרוד: הכל ברגוע

זהו אחד המקומות הרגועים יותר בעמק בית שאן (או "עמק המעיינות", אם אתם בעניין של מיתוג). לעיתים נדמה שהכל פה מתרחש בהילוך קצת איטי, וזה בהחלט יתרון. את הריצות והתזזית מומלץ להשאיר לאחרי החג.

הגן הלאומי כולל מרחבי דשא מטופחים, מערה אחת עם סיפור מקראי (מערת גדעון, שממנה נובע המעיין) ותעלות מים שחולפות פה, שם ושוב פה. וזה בעצם הכיף הגדול: אתם יוצאים מהאוהל בשעת ערב, משכשכים רגליים, וחוזרים לישון.
כדאי לדעת כי ממש בימים אלו סיימו לערוך פה מתיחת פנים לבריכות השכשוך, כך שאתם מסודרים.

בחניון הלילה יש תאורה, מקלחות, נקודות חשמל, שולחנות פיקניק, מקררים, שירותים, נקודות להדלקת מדורות וכן מתחם חדש שמיועד לקרוואנים.

לדעת עוד: על כביש 71, בין עפולה לבית שאן. 04-6532211. לנווט לנקודה לחץ כאן.
הטיול שאחרי הרביצה: טיול רטוב בפארק המעיינות הסמוך. פשוט בנו לכם מסלול מודולרי שנע בין נחל הקיבוצים, עין שוקק ועין מודע. ללא תשלום להולכי רגל ורוכבי אופניים. ניתן לשכור רכב חשמלי או אופניים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מעיין חרוד/מערכת וואלה!, צילום מסך

חניון דג על הדן: המיטב של החצבאני

היה זה אך טבעי כי מתחם כה פופולרי יציע לא רק מסעדה ושייט קיאקים, אלא גם לינת לילה בלב כל הטוב הזה. וזה בהחלט טוב: נחל שופע, צמחייה עשירה, זולות נסתרות. האם צריך יותר מזה?

חניון הקמפינג סמוך לגדות הנחל, שופע עצי פקאן וגם אווירה פסטורלית. יש בו מקלחות ושירותים, שולחנות פיקניק, תאורה (עד חצות) ונקודות חשמל. החנייה לא צמודה למתחם הלינה, אך ניתן להסתייע בעגלה שעליה תעמיסו את הציוד ועמה תלכו מהמכונית לאתר – עניין של כמה כמאה ומשהו מטרים.

לדעת עוד: הגעה ממחלף הגושרים שעל כביש 99, 04-6950225. לנווט לנקודה לחץ כאן.
הטיול שאחרי הרביצה: מסלולי הטיול בשמורת טבע נחל שניר (כניסה בתשלום). המסלולים הקלילים כוללים הליכה במים ומפגש עם עושר בוטני בדמות יער גדות מפותח. במקום ישנן בריכות שכשוך.

טיול נחל חצבאני. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
נחל החצבאני/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

גן לאומי אכזיב: זולה ליד המפרצון

כמעט בצ'ופצ'יק של המדינה, מצוי מתחם לינת הלילה של גן לאומי אכזיב, מקום המתהדר במפרצון יפהפה, לגונות ציוריות שעוטפות אותו וגם רמזים מן העבר הקדום של המקום – מימי הפניקים והלאה. בקיצור, הצטיידו לא רק באוהל אלא גם במשקפת צלילה, כדי לגלות עולם חי עשיר שממתין רק לכם.
במקום ישנם שני מתחמי קמפינג, ומתחם נוסף המיועד לקרוואנים. מתחם הלינה מצוי במרחק הליכה קצרה מהחוף המוכרז, והוא כולל מקלחות חמות ושירותים, נקודות מים וחשמל, שולחנות פיקניק, אזורי מנגל, מטבח משותף, אפשרות השכרת מזרנים ועוד.

לדעת עוד: מצפון לקיבוץ גשר הזיו, בין נהריה לראש הנקרה. 04-9823263. לנווט לנקודה לחץ כאן.
הטיול שאחרי הרביצה: הכי מתבקש, הכי באיזי - שיטוט נינוח בין אכזיב ל(כמעט) ראש הנקרה. טיול כיפי שכל-כולו חופים יפים, לגונות נסתרות, והמון פינות התבודדות מול הכחול-טורקיז.

חוף אכזיב. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
חוף אכזיב/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

חוף הבונים: מפרץ (כמעט) אישי

במקום שבו כתוב "זמן מקסימלי לשהייה בחניון - 14 יום", יש סיכוי שיש מי שכבר ניסו לעשות זאת. וזה בעצם אומר הכל. זה אומר חוף פראי, ים נהדר ותחושה של חופש מוחלט. כי לישון במרחק נגיעה מהגלים זה הכי קרוב שתגיעו לרובינזון קרוזו (וכמעט כולם רוצים לפעמים להיות רובינזון קרוזו).
חניון הלילה מצוי לצד מפרץ גדול, שהוא רק שלכם. שלכם, ושל שאר הנופשים שמגיעים לכאן. נכון, האתר פופולרי, אך יש מקום לכולם.

במקום יש ברזיות, מקלחות חוף, שירותים, סככות הצללה (עוד תודו להן בבוקר), שולחנות במיקום מרכזי, מיחם לטובת הלנים, מזנון ונקודות הבערת אש במקומות המותרים. במקום ניתן לרכוש עצים.

לדעת עוד: מכביש 4 (ת"א-חיפה הישן) עד צומת הבונים ומשם מערבה למושב הבונים ועל פי השילוט, 04-8252266. לנווט לנקודה לחץ כאן.
הטיול שאחרי הרביצה: בשמורת הטבע הנושקת לחניון הלילה מדרום, תמצאו מסלולים שייקחו אתכם אל חופים מפורצים ואינטימיים, ואל אתרים ידועים כגון מפרץ הצדפים, המערה הכחולה ועוד.

חוף הבונים. דורון ניסים, רשות הטבע והגנים
חוף הבונים/רשות הטבע והגנים, דורון ניסים

חניון ירוק: על גדות הנחל

נחל שניר, מכירים? חסר לכם שלא... הנחל, חצבאני בשבילכם, עושה את דרכו באצבע הגליל, מתעקל, מתפתל ויוצר פינות קסומות שנראות כמו ג'ונגל קטן. יופי של מקום לקמפינג.

כאן, בחלק הצפוני של מושב בית הלל, ממתין לכם חניון לילה המשתרע על פני כ-30 דונמים שבו מרחבי דשא נעימים. יש כאן תאורה (עד חצות), שולחנות פיקניק, מקלחות ושירותים, מנגלים, נקודות הבערת אש, אפשרות לשכור מזרנים ועוד. והחצבאני, כמובן, המצוי במרחק של כמה עשרות מטרים מכם, ולצדו גם שביל טיול חמוד.

לדעת עוד: בית הלל, הגעה מכביש 9888, 054-9506445. לנווט לנקודה לחץ כאן.
הטיול שאחרי הרביצה: שביל הבניאס התחתון מציע יופי של טיול, אך כזה הדורש הקפצת רכבים (אם הגעתם ברכב אחד מומלץ לטייל בתוך שמורת הטבע נחל חרמון - בניאס). שביל הטיול מתפתל לצד הנחל, מה שאומר שמומלץ לבצע מנוחות רבות - לפיקניק או לשכשוך. אורך המסלול: כ-4 ק"מ. מתחילים כמה עשרות מטרים מזרחית לכביש המוביל לשאר יישוב ומסיימים ליד כפר סאלד.

קמפינג חניון ירוק. אתר קמפינג חניון ירוק, אתר רשמי
קמפינג חניון ירוק/אתר רשמי, אתר קמפינג חניון ירוק

גני חוגה: להתעורר בפארק מים

שלושה אגמים, יפים וציוריים, ניזונים ממעיינות חוגה ויוצרים יופי של נוף גלוייתי. כאן, בעמק בית שאן, מצוי פארק גני חוגה שבו אגם גדול וים של מדשאות ואטרקציות שקשורות, איך לא - למים. אל המים אמנם אי אפשר להיכנס אחרי השעה 16:00, אבל מצד שני - תוכלו לעשות זאת בבוקר, מיד אחרי שתקומו. יופי של שיטה להתעורר.

בחניון הלילה יש שירותים, מקלחות, תאורה, מזנון, אפשרות לשכור מקרר קטן, ואפילו אוהל שימתין לכם באתר, שבו מזרנים. בנוסף, יש אפשרות ללון באוהלים ממוזגים גדולים, בסטייל מונגולי ("יורטות").

לדעת עוד: הגעיה מכביש 90, צפונית לבית שאן, 04-6581111. לנווט לנקודה לחץ כאן.
הטיול שאחרי הרביצה: מסלול קליל (1.5 ק"מ לכל כיוון) מתל יזרעאל לעין יזרעאל. בנקודת הסיום יש בריכת מעיין חמודה, החבויה בלב חורשת אקליפטוס. אל תל יזרעאל מגיעים מכביש 675.

גני חוגה. מתוך הפייסבוק של גני חוגה, אתר רשמי
גני חוגה/אתר רשמי, מתוך הפייסבוק של גני חוגה

פארק הירדן: קמפינג פלוס טיול צמוד

אם תגיעו מוקדם, תוכלו למקם את האוהל שלכם ממש על המים. יש תירוץ טוב מזה להתעורר השכםם בבוקר?
פארק הירדן הוא מרחב שופע מים שוצפים, ששטחו כאלף דונמים. כאן, מכין עצמו נהר הדן לגרנד פינאלה שלו, לפני שהוא נשפך לכנרת. מה זה אומר? שיש פה המון פינות חמד. הקמפינג נערך על מדשאות, והחניון כולל מקלחות, שירותים, ברזיות, אזור להדלקת מדורות, שולחנות פיקניק, מתקני מנגל ועוד. במקום מצוי גם חניון קרוואנים.

לדעת עוד: מכביש 87 לצומת בית צידה, ומשם בכביש 888 לפי השילוט. ניתן להגיע גם מכביש 92, 04-6923422. לנווט לנקודה לחץ כאן.
הטיול שאחרי הרביצה: המתחם כולל שפע של מסלולי טיול משולטים, שייקחו אתכם אל פלגי מים. כך למשל, השביל הכתום הקצרצר (250 מטרים), השביל האדום, המוביל אל טחנות הקמח (כקילומטר), המסלול הצהוב (כשני קילומטרים), מסלול אמות המים (כ-1.8 קילומטרים) ועוד.

פארק הירדן. אתר פארק הירדן, אתר רשמי
פארק הירדן/אתר רשמי, אתר פארק הירדן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully