וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למה מיישרים את המושב בנחיתה? תשובות לשאלות שיש לכם בכל טיסה

5.7.2016 / 8:29

האם דייל הוא מלצר מעופף? מהו הזמן הכי מסוכן בטיסה? האם מותר לשתות אלכוהול ללא הגבלה במחלקה ראשונה? ולמה צריך להרים את תריס החלון בהמראה ובנחיתה? תשובות לשאלות הכי בנאליות שיש לנו בכל טיסה

פחד טיסה הפתעה נוסעת מופתעת. ShutterStock
החלק הכי מסוכן בטיסה? ההמראה והנחיתה/ShutterStock

כל מה שביקשתם זו טיסה קצרצרה לסופ"ש באירופה, אבל גם במספר השעות הספור שלכם באוויר הדיילים לא מפסיקים לתת לכם כל מיני הוראות מוזרות. צריך לקפל את המגש, ליישר את משענת הכיסא, פתאום האורות כבים ונדלקים, ואז צריך להרים את התריסים של החלונות. למה הם מבקשים מאיתנו את כל אלה? הם לא אמורים רק להגיש לנו שתייה? הנה תשובות לכל השאלות הללו, ולשאלות נוספות שיש לכם בכל טיסה מחדש.


עוד על הטיסה שלכם בוואלה! תיירות:
מחקר מגלה: למה כולם שותים מיץ עגבניות בטיסה
טיסה קלה: 9 דברים שאסור לכם ללבוש לטיסה
המטוס המתפרק: ההמצאה שתציל אלפי נוסעים באוויר

למה צריך ליישר את משענת המושב לפני הנחיתה?

הדיילים לא עוברים נוסע-נוסע ומבקשים ממנו ליישר את משענת הכיסא סתם כי הם נהנים לחלק הוראות, יש לכך סיבה מאוד ספציפית, והיא קשורה בבטחון הנוסעים. במידה ומשהו קורה חלילה ועולה הצורך לפנות את הנוסעים מהמטוס, מושב שעון אחורה פשוט חוסם את המעבר. הכוונה היא לא למעבר שבאמצע המטוס, אלא למעבר מילוט עבור נוסעים שיושבים ליד החלונות או באמצע וצריכים להגיע אל יציאות החירום. במקרה כזה, כל דבר שעשוי לעכב ולו במעט את ההימלטות מהמטוס - צריך להימנע מראש.

קניתי כרטיס במחלקה ראשונה. זה נכון שאפשר לשתות אלכוהול ללא הגבלה?

בגדול כן, אבל התשובה היא לא ממש. לדיילים נתון שיקול הדעת בדבר כמות האלכוהול שעל דעתם להגיש לכל נוסע ונוסע - גם אם מדובר במחלקה ראשונה. כמובן שתמיד יהיה את אותו נוסע שיבקש עוד ועוד, אז מה הם עושים? אם מדובר במשקה כמו וודקה עם תפוזים או רום עם קולה, והנוסע כבר שיכור יותר מידי לדעתם, לא מן הנמנע שהם יגישו לו כוס עם מיץ בלבד - וישימו רק קצת אלכוהול על שפת הכוס בשביל שיקבל את הרושם שהוא קיבל את המשקה שביקש.

עוד באותו נושא

כך תטוסו בזול: הסודות שסוכני הנסיעות היו מעדיפים שלא תדעו

לכתבה המלאה
נוסעת מחלקה ראשונה טיסה. ShutterStock
אלכוהול בפירסט קלאס? בטח, אבל הדיילים יחליטו כמה/ShutterStock

דייל הוא בעצם מלצר מעופף, נכון?

אפילו לא קצת נכון. הדיילים אמנם יגישו לכם חטיפים, ארוחות ומשקאות, אבל למעשה ההכשרה שלהם מתמקדת בנושאי בטיחות במצבים שונים. דיילים עוברים הכשרה לעשות החייאה, להשתמש במזרקי אדרנלין ובדפיברילטורים, הם לומדים הגנה עצמית ומתורגלים כיצד לנהוג במקרה שאחד הנוסעים מתפרע או חמור מכך - מנסה להשתלט על המטוס. הם שומרים על תא הטייס על מנת שאף אחד לא ייכנס אליו במהלך הטיסה, ויודעים כיצד לפנות את כל הנוסעים המטוס בדרך היעילה והבטוחה ביותר במקרה של מצב חירום.

אני מפחד מטיסות. מתי במהלך הטיסה אני צריך הכי לפחד?

הזמנים המסוכנים ביותר של הטיסה, לא משנה באיזו טיסה מדובר, הם תמיד ההמראה והנחיתה. אלה הם הרגעים שבהם רוב הדברים עלולים להשתבש. הסיבה העיקרית לכך היא שבעת ההמראה והנחיתה המטוס נמצא בידיהם של הטייסים, בעוד שביתר הטיסה רוב השליטה על המטוס מתבצעת באמצעות מחשבים.

איך עדיין קורה שיש אובר-בוקינג לטיסות - מה, אין לחברות התעופה מחשבים?

תתפלאו, אבל זה בכוונה. רוב הסיכויים שהטיסה האחרונה שלכם הייתה אובר-בוקינג, וסביר להניח שגם זו הבאה שתעלו עליה. הסיבה היא שבדרך כלל זה לא מורגש היא שסטטיסטית, כמות האנשים שמזמינים טיסה ולא מגיעים אליה היא גדולה למדי. תמיד יש נוסעים שלא הגיעו לשדה התעופה בזמן, שהתבלבלו בתאריך, שהתחרטו ברגע האחרון, נוסעים עסקיים שרכשו הזמנה כפולה, נוסעים שנבצר מהם לטוס, או כאלה שחיכו בשער הלא נכון. יש כל כך הרבה סיבות לכך שכיסאות בטיסה נשארים ריקים, וכסאות ריקים הם הפסד כספי עבור חברות התעופה גם אם הכרטיס כבר שולם. מסיבה זו - הן עושות אובר בוקינג במודע, ומבטיחות לעצמן מטוסים מלאים. איך נמנעים? עושים צ'ק-אין אונליין מוקדם כמה שניתן.

דיילת שירות בטיסה אירופלוט דיילים מטוס. ShutterStock
לא, הם ממש לא מלצרים באוויר. דיילת/ShutterStock

לא עליתי לטיסה בגלל אובר-בוקינג, או עקב ביטול. מה עושים?

תלוי אם מדובר בטיסה שחל עליה החוק הישראלי או האירופי. אם מדובר בטיסה אל או מישראל, אתה זכאי זכאי לקבל שירותי סיוע, השבת החזר עלות כרטיס הטיסה או כרטיס טיסה חלופי לפי בחירתך. אם חברת התעופה ביטלה באופן חד צדדי את הטיסה והודעת הביטול ניתנה פחות משבעה ימים לפני הטיסה אתה אף זכאי לפיצוי כספי. בטיסות אירופאיות זה אפילו יותר פשוט: אם הטיסה עוכבה או בוטלה או שלא ניתנה לך האפשות לעלות עליה, כנס לאתר claimit.eu ותן להם לעשות את העבודה בשבילך תמורת אחוז מסוים מסכום הפיצוי.

למה צריך להרים את תריס החלון בהמראה ובנחיתה?

גם כאן מדובר בסיבה בטיחותית. התריסים צריכים להיות מורמים כדי שהדיילים יוכלו לוודא שהמטוס בסדר, ושאין עשן או כל דבר חשוד אחר שמגיע מהמנועים או מחלקים אחרים של המטוס. כאשר כל החלונות פתוחים, זה מעלה למקסימום את הסיכוי שאם משהו חריג קורה מישהו על המטוס יבחין בכך. אותו הדבר תקף גם לעניין האורות: הנוהג לכבות את האורות בהמראה והנחיתה לא נוצר כדי לאפשר לנו למנמנם בנחת, אלא כדי להרגיל את העיניים שלנו לחשיכה כדי שנמצא ביעילות את יציאות החירום ואת תאורת החירום המובילה אליהן במקרה שהחשמל המרכזי של המטוס נופל.

תמיד חלמתי לטוס במחלקה ראשונה. יש הנחות על המושבים האלה?

האמת היא שכן. פעמים רבות נוצרת אפשרות לקבל מושב במחלקה ראשונה במחיר מוזל במיוחד, שהופך זמין רק 24 שעות מזמן ההמראה. אם מושבי המחלקה הראשונה אינם נמכרים כולם, ואין מספיק נוסעי-פרימיום שביקשו לשדרג את הכרטיס, רוב חברות התעופה מעניקות הנחות ענק לשדרוג כרטיס מחלקת תיירים למחלקה הראשונה. הן לא מודיעות כל כך מיוזמתן, ויהיה עליכם להתקשר לשירות הלקוחות לקראת ההמראה ולשאול במיוחד.

  • עוד באותו נושא:
  • טיסות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully