וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש שקנה מלון כדי להציץ לאורחים שלו בזמן סקס

ג'רלד פוס קנה בשנות ה-60 מלון בקולורדו, ארה"ב, כדי שיוכל לעקוב אחר אורחיו ואף ניהל יומן מעקב אחר פעילותם המינית. כעבור 20 שנה הוא סיפר על כך לעיתונאי ואף הזמין אותו להציץ, לאחר שחתם על כתב סודיות. השבוע הוא פרסם על כך כתבה

מציצן מרגל. ShutterStock
בעל המלון הציץ לאורחים שלו במשך שנים ארוכו וניהל יומן מעקב/ShutterStock

הכירו את ג'רלד פוס, אדם ששמו עלה לאחרונה לכותרות בארצות הברית, לאחר שהתברר כי בשנות ה-60 הוא רכש בית מלון בעיר אורורה שבקולורדו, והקים בבניין מערכת מסועפת לריגול קבוע אחר האורחים במקום. פוס לא רק עקב מקרוב אחר כל מה שעשו האנשים שהתארחו במלון שבבעלותו, הוא אף ניהל יומן מדוקדק שבו תיעד את כל מה שראה, לרבות הפעילות המינית של אורחיו.

לסיפור לקח זמן רב לצאת לאור. בשנת 1980 פוס יצר קשר מיוזמתו עם עיתונאי בשם גאי טליס והתוודה בפניו על המעשים, ואף הזמין אותו למקום להתרשם בעצמו מהאופן שבו הוא עוקב אחר הלקוחות ולעייין בתיעודים שברשותו. היה לכך תנאי מוקדם - העיתונאי נדרש לחתום בפני פוס על התחייבות לכך שלא יפרסם את הדברים עד שפוס יאשר לו לעשות זאת - דבר שעשה רק לפני שלוש שנים. השבוע, כתבה פרי עטו של סליט התפרסמה במגזין ניו יורקר, והיא חושפת התנהלות מצמררת וארוכת שנים של חדירה לפרטיותם של תיירים תמימים.

לפי הכתבה של טליס, פוס היה מציצן כבר מגיל צעיר ואשתו אף ידעה על הרגלי המציצנות שלו. לאחר שהם קנו יחד את המלון בסוף שנות ה-60 - השנה המדויקת לא ברורה כיוון שהרישומים לא עקביים - הוא טיפס על קומת הגג וניסר בתקרות החדרים חורים גדולים מעל המיטות, שבהם התקין "מערכות אוורור" מדומות שאפשרו לו להסתכל דרכן למטה אל החדרים, מבלי שלאורחים יהיה כל מושג. עוד מתואר בכתבה, כיצד הוא התקין שטיח מרופד ועבה שנמתח לאורך כל קומת הבוידעם מעל רחבי המלון, כדי שצעדיו מעל החדרים לא יישמע. פוס עסק במנהג הריגול שלו עד שמכר את המלון בשנת 1995 - לא לפני שהעלים כל זכר לכל מה ששימש אותו במעשיו המגונים, והאישור שלו לפרסם את הדברים הגיע שנתיים לאחר שהבניין נהרס כליל.

פוס מעולם לא הקליט או צילם את האורחים שאחריהם ריגל. העיתונאי התרשם, כי פוס ראה את עצמו כעוסק בתיעוד היסטורי של פרקטיקות סקס, ובעיני עצמו המעשים היו דומים לעבודתו של חוקר המיניות ומייסד ענף הסקסולוגיה פרופ' אלפרד קינסי, לא פחות. אולם לא רק סקס היה מתועד ביומניו של האיש, ובכתבה מסופר כי לטענתו בשנת 1977 היה פוס עד לרצח. בדיקה שעשו אנשי הניו יורקר עם משטרת אורורה לא העלתה כל תיעוד של רצח במקום, והיו מי שטענו כי פוס בדה את הכל מדימיונו. העיתונאי, לעומת זאת, התרשם כי הוא דובר אמת.

סיפורו של מנהל בית המלון באורורה אינו רק סיפור חריג, אלא גם עולה ממנו שאלה אתית משמעותית. טליס, העיתונאי לו נמסר המידע, ידע על המתרחש בבית המלון של פוס במשך יותר מ-15 שנים. הוא שמר על הפרטים בסוד ולא דיווח לרשויות, ובכך אפשר לפוס את המשך המעשים. אז האם מדובר בשמירה על התחייבויות חוזית ועל חיסיון עיתונאי, או שמא מדובר בשותפות לפשע?!

  • עוד באותו נושא:
  • מלון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully