וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: פסיפס מהמאה ה-5 לספירה נתגלה בקיבוץ מגדל עוז

24.3.2016 / 11:08

רצפת הפסיפס היפה התגלתה בקיבוץ שנמצא בגוש עציון, במסגרת עבודות לשימור כנסייה ביזנטית, שנחשפה בחודש אוקטובר האחרון ובה נתגלו גם פריטים ארכיטקטונים רבים אחרים

צלמים זמניים מורשים

רצפת פסיפס יפה מהמאה החמישית התגלתה אתמול (ד') במסגרת עבודות לשימור כנסייה ביזנטית, שנמצאת בקיבוץ מגדל עוז שבגוש עציון, שנעשו על-ידי יחידת הארכיאולוגיה של המנהל האזרחי.

בחודש אוקטובר 2015 החלה יחידת קצין מטה לענייני ארכיאולוגיה של המנהל האזרחי, בראשות חיים שקולניק, ארכיאולוג מחוז יהודה, בעבודות שימור ופיתוח של הכנסייה במגדל עוז, זאת כחלק מהפעילות השוטפת של היחידה. במסגרת העבודות נמצאו ממצאים נוספים, המעידים כי מדובר בכנסייה שהייתה עשירה בפריטים ארכיטקטונים ושימשה ככל הנראה למוקד עלייה לצליינות.

חנניה היזמי, קצין מטה לענייני הארכיאולוגיה במנהל האזרחי, אמר: "אנו עדים לרצפת פסיפס קדומה שלא נחשפה בחפירות הקודמות שנעשו בשנות ה-70, וממצא זה יכול להעיד כי ייתכן שהכנסייה כבר נוסדה במאה הרביעית לספירה. בחפירות הקודמות התגלתה שכבת פסיפס נוספת מעל השכבה שגילנו אתמול, מה שמעיד על שינויים שחלו בכנסייה לאורך השנים".

פסיפס כנסייה מהמאה ה-5 נתגלה בקיבוץ מגדל עוז. יחידת הארכיאולוגיה של המנהל האזרחי, מערכת וואלה! NEWS
הפיספס מהמאה ה-5 שנתגלה מתחת לכנסייה/מערכת וואלה! NEWS, יחידת הארכיאולוגיה של המנהל האזרחי
פסיפס כנסייה מהמאה ה-5 נתגלה בקיבוץ מגדל עוז. יחידת הארכיאולוגיה של המנהל האזרחי, מערכת וואלה! NEWS
חלקי חרסים שנמצאו במתחם הכנסייה במגדל עוז/מערכת וואלה! NEWS, יחידת הארכיאולוגיה של המנהל האזרחי

התוכניות לעתיד: להכשיר את המקום לביקור הציבור

התוכנית של הכנסייה, שבה משולבים שני מגדלים מצידי האפסיס, שהינו המתחם המקודש לנוצרים ובו נערכים הטקסים, מעיד על אוכלוסייה שככל הנראה הגיעה מצפון לארץ ישראל ולהם אופייני כנסיות מסוג זה.

חיים שכולניק, ארכיאולוג מחוז יהודה של המנהל האזרחי ציין: "הכנסייה בצורה שבה היא נבנתה הינה יחודית בארץ ישראל וכיום אין לנו דוגמאות נוספות לכנסיות מסוג זה".

חנניה היזמי הוסיף: "במהלך השנה הקרובה ימשכו עבודות החשיפה של הכנסייה ומחוצה לה ואנו נבצע עבודות שימור של הפסיפסים שהתגלו. אני מקווה שבהמשך המקום יוכשר ויונגש לכלל הציבור על מנת שיוכלו להגיע ולהתרשם מהממצאים שהתגלו".

פסיפס כנסייה מהמאה ה-5 נתגלה בקיבוץ מגדל עוז. יחידת הארכיאולוגיה של המנהל האזרחי, מערכת וואלה! NEWS
פסיפס כנסייה מהמאה ה-5 נתגלה בקיבוץ מגדל עוז/מערכת וואלה! NEWS, יחידת הארכיאולוגיה של המנהל האזרחי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully