וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפת לתייר החילוני: האם יש מה לעשות בה בחופשת סופ"ש?

31.3.2016 / 1:19

עבור המטייל החילוני, צפת נתפסת לפעמים כעיר שאין מה לעשות בה בסופ"ש, גם אם חייבים לקפוץ לראש פינה עבור מסעדה בערב. שיטוט בין סמטאות קטנות, בתי כנסת שישמחו לארח אתכם וגלריות שאחת מהן הפכה אף למלון בוטיק מקסים

מלון בית האמנים בצפת. סשה אלכוב, מערכת וואלה! NEWS
פעם היה גלריה, היום בית אירוח בוטיקי. בית האמנים בצפת/מערכת וואלה! NEWS, סשה אלכוב

לא ברור מדוע לתייר הישראלי החילוני, שאוהב לקפוץ לצפון, יש רתיעה מצפת. אולי זה גם היתרון של העיר הקסומה. משהו בה עדיין נותר אמיתי, טהור. קסם שכמות גדולה מדי של תיירים - בעיה שממנה סובלים לעתים בטיול בצפון הארץ, ולא רק - עלולה לפגוע בו.

האופציה שאנחנו קיבלנו סיפקה טיול צפוני שגרתי עם כל היתרונות הרגילים, אבל כולל גם כמה חדשים. מצד אחד אתה קרוב לכל מה שאתה אוהב: ראש פינה, כנרת, עמק החולה, אגמים, נחלים וכל הפינות שאתה משתוקק לחזור אליהן. מצד שני, אתה יכול לגור בעיר העתיקה של צפת. מלבד ימי שישי בערב, תוכלו לצלוח את שעות החשיכה עם ברים בעלי סטייל והיסטוריה, וגם כמה מסעדות לא רעות. שזה בטוח מעט יותר שוקק ממה שניתן למצוא בישובי הצימרים הרגילים.

אלא שיתרונה הגדול של צפת הוא המגורים בעיר העתיקה. מדובר בעיר עתיקה יפהפייה, כמו אלו שיש באירופה, עם סמטאות צרות וציוריות, כשבכל פינה יש היסטוריה יהודית, היסטוריה ישראלית, בתי כנסת עם ספרים בני מאות שנים וסיפורים על גדולי העם שעיצבו את החשיבה של כולנו.

רוחם הנאורה, הנעימה והכי רחוקה מהדתיים הקיצוניים שיש בערים אחרות של גאוני צפת מהמאות הקודמות, עדיין שורה על העיר. נסיעה בשישי ושבת לא נתקלת בהערות או תגובות כועסות מצד הדתיים והחרדים הרבים שיש בעיר, וביקור בראש פינה הקרובה בערב שישי הוא אופציה טובה למי שרוצה לסעוד ארוחת שישי באוויר ההרים הגלילי.

הר מירון מבט מהעיר צפת. צילום: אריאלה אפללו,
מבט מצפת לעבר הרי מירון/צילום: אריאלה אפללו

לישון בגלריה

מי שלא ממהר בבוקר אל הנופים ואל המטעמים, יכול לקבל בשעות האור חוויה נהדרת בגלריות הרבות בעיר העתיקה. אמנים רבים עדיין קובעים את משכנם בעיר, לא מעט בסיוע העירייה שמשקיעה המון בפיתוח התיירות. בין בתי אבן בני מאות שנים, תוכלו למצוא ציורים מכל הסוגים. אמנות יהודית, אמנות מודרנית וסיפור מעורר השראה שעולה כמעט מכל אחד מהם.

את שהותנו העברנו במלון הבוטיק בית האמנים, שהיה פעם אחת מאותן גלריות. הציורים פשוט עברו למקום אחר. המתחם, שקיים בלב קרית האמנים בעיר העתיקה, הוא דוגמה נהדרת ליתרון שיש בחופשה בצפת. המלון הוא שילוב של בתי אבן שהתגלו בחפירות ושל בתי אבן שנבנו לאחרונה, ויש בו את האביזרים המפנקים שמקבלים בצימרים בצפון ואף יותר מכך: חדרים עם כל מה שתרצו - מג'קוזי ועד טלוויזיה חדישה, מטבח מאובזר ומקלחת יפה. בנוסף, תוכלו לקבל בבית האמנים גם סאונה, בריכה קרה ובריכה מחוממת על הגג (קטנה יותר).

מעבר למיקום המצוין - שני צעדים מכל הגלריות, בתי הכנסת ההיסטוריים, המזנונים והמסעדות - תוכלו למצוא כאן חדרים אפילו טובים יותר מרוב הצימרים בצפון. 890 שקלים ללילה באמצע שבוע, 1,190 שקלים בסוף שבוע - כך שלעתים זה גם יכול להיות יותר זול. הפער בין החדר הענק לחדר הקטן יותר הוא ממש לא משמעותי מבחינה תקציבית, ועם חמישה חדרים בכל המתחם, אין שום בעיה של המוניות למי שנוהג להתגרד בגללה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מלון בית האמנים בצפת. סשה אלכוב, מערכת וואלה! NEWS
לעלות על הגג ולנשום. פשוט לנשום. הגג בבית האמנים בצפת/מערכת וואלה! NEWS, סשה אלכוב

בלי סטיגמות

עבור אנשים דתיים, מסורתיים, או סתם כאלה בלי סטיגמות, הקסם הדתי (בצמוד לקסם האמנותי וההיסטוריה של אחת הערים העתיקות והמיוחדות במדינה) הוא משהו שרק מוסיף. איש לא יכריח אתכם, איש לא ייתן לכם להרגיש לא שייכים - בתי הכנסת בעיר מזמינים אתכם לחוויית ערב שבת מרתקת ומיוחדת, על שלל הסגנונות שיש שם. אם תרצו לקבל שם את השבת, הדלת פתוחה.

בכל פינה בעיר ניתן לשמוע אנגלית ושלל שפות אחרות. יהודים רבים מהמון מקומות בעולם רוצים לחוות באופן קבוע את הקסם העתיק הזה, שמקבל מיום ליום טאץ' מודרני. יכול להיות שעיתונאי שנהנה מכל המנעמים האלה עלול להיות קצת מוטה לטובת המקום ולטובת המארח (גילוי נאות מתבקש אחרי כל כך הרבה דברי הלל, אבל לעתים מה שאתה רואה זה מה שבאמת קורה).

למי שאוהב לקפוץ לצפון בסופי שבוע, צפת צריכה להיות אחת האופציות הכי טובות בתפריט. האותנטיות שלה עדיין לא נדרסה על ידי כמות מוגזמת של תיירים. מעטים המקומות שבהם זה עדיין קיים.

  • עוד באותו נושא:
  • צפת
  • מלון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully