וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דווקא עכשיו: העיתונות הבריטית ממליצה על סופ"ש בת"א. מה כתבו עלינו?

באירופה המדממת מנסים לחזור לשגרת האביב, ומכל המקומות לחופשה המליצו בעיתונות הבריטית דווקא על תל אביב לסופ"ש באווירת פורים החגיגית. "סגנון החיים שלה מזכיר את ניו יורק", נכתב על העיר. הנה 48 שעות בעיר הלבנה והצבעונית

הכנות לפורים בדרום תל אביב. מרץ 2016. ראובן קסטרו
רחובות העיר יהיו מלאים באנשים שחוגגים את פורים". הכנות לפורים בדרום ת"א/ראובן קסטרו

אין זו תקופה מזהירה לעסקי התיירות הנכנסת באירופה, ועל רקע הפיגועים וההתראות למתקפות טרור מפרסם העיתון הבריטי "הטלגרף" את המלצת התיירות הבאה לקוראיו: נסיעה לטיול של 48 שעות בתל אביב, שאותה הוא מכנה "התפוז הגדול", וזאת כדי ליהנות מהאווירה המיוחדת של העיר במהלך חג הפורים.

בעיתון הכינו לקוראים לו"ז מפורט לטיול בין יומיים עם המלצות שמקיפות את המקומות הייחודיים של העיר - ממסעדות, מוזיאונים, מלונות וברים ואפילו עד גיחה קצרה לחולון.

"העיר ידועה בסגנון החיים שלה המתנהל מסביב לשעון שמזכיר את ניו יורק, התפוח הגדול", נכתב בפתח כתבה מיוחדת של העיתון ובה מוסבר מדוע נבחר באדפטציה המקומית לכינוי המוכר. "הבועה הנהנתנית הזו ידועה בחיי לילה משגשגים ומגוונים, ממועדוני אנדרגראונד בין העצים של שדרות רוטשילד ועד לברים של נווה צדק והמקומות האלטרנטיביים ברובע הבוהימי של פלורנטין".

בעיתון גם ציינו את גן החשמל כאזור הולך ומתהווה של תרבות ואומנות, אבל לא רק על מסיבות ובילויים ממליצים אנשי הטלגרף בכל מה שנוגע לתל אביב. הם גם מציינים את אזור העיר הלבנה של אונסק"ו ואת 13 החופים של העיר "שבהם פזורים מקומיים צעירים, מגניבים ונינוחים".

וכך מתארים בעיתון את האווירה המקומית לקוראים הבריטים: "מרוכבי האופניים, האנשים שעושים ג'וגינג ומוליכי הכלבים בטיילת ועד למשתזפים על החוף וגולשי הגלים - תושבי העיר השנייה בגודלה בישראל עושים את זה בסגנון קליפורני. עכשיו זה הזמן ליהנות מהשקיעות הוורודות והחול המוזהב, לפני שההמונים ישובו אל העיר לעונת הקיץ, ממאי עד אוקטובר". בעיתון חוזרים וממליצים לקוראים שלא לפספס את חגיגות פורים, "כאשר רחובות העיר יהיו מלאים באנשים רוקדים וחוגגים את פורים, אחד האירועים הגדולים ביותר בלוח השנה של התרבות היהודית".

בכל מה שנוגע ללינה בתל אביב, בטלגרף בחרו שלושה בתי מלון מומלצים. מלון "נורמן" למי שרוצה להתפנק ("שני בנייני באוהאוס המציעים חדרים שיקיים בעיצוב מאופק עם תקרות גבוהות ומרפסות בסגון צרפתי"), מלון "בראון" למי שמגיע עם תקציב בינוני ("אווירת נופש נוסח מיאמי, עם קורטוב של ארט-דקו איטלקי"), ולבעלי תקציב מוגבל ממליצים בעיתון על מלון "לילי-אנד-בלום" שבבעלות צרפתית ("מלון עירוני אופנתי מעוצב בצורה מושלמת, עם אמבטיות בסגנון וינטאג").

בטלגרף, כאמור, הכינו לקוראיהם הבריטים לו"ז מפורט של המלצות מדויקות לטיול בן יומיים. אז מה הם כתבו עלינו ולאן הם ממליצים לתיירים להגיע? הנה 48 שעות בתל אביב בעיניים בריטיות.

פלמינגו. ניב אהרונסון
לישון וגם לבלות בבר שלו. ה"פלמינגו" במלון בראון/ניב אהרונסון

ערב ההגעה

18:00
"פנקו את עצמכם בקוקטייל של לפני ארוחת ערב בבר הפלמינגו, אותו תזהו על ידי ניאון זוהר ענק בצורת פלמינגו על קיר המרפסת החיצונית, שממנה תוכלו להציץ בשקיעה. הבר המקורה מעוטר בעצי דקל גדולים ופוסטר פלייבוי-וינטג' ענק, מואר בתאורה ורודה חמה שהופכת את 'פלמינגו בר' לחווית סאות'-ביץ' פלרטטנית ומהנה".

20:00
"קפצו לארוחת ערב במסעדת 'אברקסס צפון' הפופולרית, אחת מהמסעדות התוססות של העיר המובלת על ידי אייל שני, שף-סלבריטי ישראלי הידוע במאכלים הפשוטים והמקומיים שלו, הכוללים כרובית שלמה צלויה מוגשת בסגנון כפרי על פיסת נייר".

22:00
"הגיע הזמן לבחון את חיי הלילה של העיר וללכת לכיוון רחוב החשמל, שם תמצאו את 'קולי-עלמא', בר-מועדון אקלקטי חדש הכולל חצר באוויר הפתוח. הביטו בהשתהות באומנות הרחוב שעל הקירות תוך כדי לגימת כוס 'טובי 60', משקה אלכוהולי מתוק ומקומי. לטובת שתייה וריקודים לתוך השעות המאוחרות יותר של הלילה שימו פעמיכם אל 'רדיו EPGB' ואל מועדון 'הברקפסט' ברוטשילד".

עוד באותו נושא

ככה הבריטים רואים אותנו: 48 שעות בתל אביב

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחת מהמסעדות התוססות של העיר המובלת על ידי אייל שני. אברקסס צפון/מערכת וואלה!, צילום מסך

היום הראשון

09:00
"אכלו ארוחת בוקר ב'משק ברזילי', בר קפה נעים שמגיש בעיקר מנות צמחוניות טריות ואורגניות בנווה צדק, אחת השכונות העתיקות של העיר. הסתובבו בין הבוטיקים המוזרים, גלריות האמנות ובתי הקפה שלאורך רחוב שבזי".

11:00
"כדאי להסתובב בין דוכני התבלינים והמאפים של שוק לוינסקי שברחוב לוינסקי, החל מצומת רחוב העלייה. בסוף השוק ברחוב הרצל הקדישו זמן לגלריית 'Contemporary by Golconda' בה מוצגים כמה מהאמנים העכשוויים והעתידיים של המקום".

13:00
"לכו ל'החלוצים 3', בית קפה ובר יין אינטימי, שיעניק לכם חוויה בהשראה איטלקית".

15:00
"קחו מונית למוזיאון תל אביב לאמנות, מוסד האמנות הישראלי המחזיק באחד האוספים הגדולים בעולם של אמנות ישראלית. לכו משם ברגל אל עבר מגדל עזריאלי הסמוך ועלו למרפסת התצפית המעגלית בקומה ה-49, משם תוכלו לתפוס את נופי השקיעה הטובים ביותר של העיר".

18:00
"פנקו את עצמכם בקוקטייל בבר 'בל בוי' שבמלון ברדיצ'בסקי. הבר ידוע בקוקטייליים האיכותיים שלו העשויים מחומרים מקוריים ויוצאי דופן, כגון ליקר גבינה כחולה או וודקת בייקון".

20:00
"נסו קולינריה בינלאומית עם טוויסט - מריזוטו זעפרן איסטנבולי ועד חזה ברווז עם פרנץ'-טוסט בפלפל שחור - במסעדת 'אואזיס'. לפי הסיפורים, בחצר האחורית שלה שוכן עץ הזית העתיק ביותר של תל אביב".

22:00
"היכנסו ללב סצנת חיי הלילה ב'פורט סעיד', אחד הברים המגניבים ביותר של העיר, כאשר המקומיים המבקרים בו מתפזרים ברחבי הכיכר סביב בית הכנסת הגדול של רחוב אלנבי".

פורט סעיד. נופר תגר,
"אחד הברים המגניבים ביותר של העיר". פורט סעיד/נופר תגר

היום השני

10:00
"קחו מונית וסעו לחולון, הנמצאת כ-15 דקות דרומית לתל אביב, כדי לבדוק את המוזיאון לעיצוב מעשה ידיו של האדריכל הישראלי-בריטי רון ארד".

11:00
"סעו לנמל העתיק של יפו, רק 10 דקות מתל אביב ברכב, ושוטטו בסמטאות המרוצפות הצרות של יפו העתיקה המשובצת בגלריות לאמנות. לאחר מכן עקבו אחר השילוט לכיוון נמל יפו כדי להינות מהנוף לים, לפני שתמשיכו לכיוון כיכר קדומים העתיקה, כדי להתרשם מכנסיית סנט-פטר המתוארכת לשנת 1894".

12:00
"לכו לאורך החוף ופנו אל מרכז נגה, לצד רחוב רוחמה. שם תמצאו בתי סטודיו לאמנות ועיצוב כגון 'קרפט-בלום', עם חנות-גן וחלל תצוגה לחפצי אמנות, אופנה ועיצוב פנים".

13:00
"כאשר אתם מגיעים חזרה אל אזור החוף והטיילת פנו מזרחה לכיוון רחוב הכרמל ושוטטו על פני דוכנים צבעוניים של ממתקים אקזוטיים וירקות מכל רחבי העולם בשוק הכרמל, אחד השווקים הגדולים של העיר. מומלץ לטעום מאחת ממנות המסבחה הטריות ביותר בעיר, אותה אוכלים עם בצל חי ולחם".

14:00
"לכו לנחלת בנימין לאכול ארוחת צהריים עצלה ומאוחרת ב'מזללה', בר מסעדה מואר ופתוח המגיש מנות פיוז'ן המשלבות מטבח אירופאי עם אסיאתי ונגיעות מזרח תיכוניות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully