וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלים, האם באמת שווה לכם להסתכן תמורת נופש זול בטורקיה?

20.3.2016 / 8:37

עם בואה של חופשת הפסח, ולאור הפיגועים בטורקיה, השאלה המרכזית שכל תייר ישראלי צריך לשאול עצמו, היא אם היחס בין המחיר לתמורה שווה את הסיכון בלנפוש במדינה. שכל אחד יעשה לעצמו את החשבון. דעה

עריכה: ניר חן

בווידאו: תיעוד של הפיצוץ באיסטנבול, שהביא למותם של ישראלים

מוקדם מדי לומר אם הפיגוע במדרחוב המפורסם של איסטנבול כוון נגד התיירים הישראלים. דבר אחד ברור: התיירים המגיעים לטורקיה הם מטרה בדיוק כמו שאזרחים ואנשי כוחות הביטחון המקומיים. אם המטה ללוחמה בטרור יוציא אזהרת מסע חמורה לטורקיה, כנראה שנראה את השפעתה בימים ובשבועות הקרובים.

המשבר בתיירות הנכנסת לטורקיה עמוק. העמוק ביותר שאני זוכר בשנים הרבות שאני נמצא בתיירות. את הסימנים לעומק המשבר ניתן היה לראות בתערוכת התיירות הגדולה בעולם בברלין, שהסתיימה לפני 10 ימים. הביתן הטורקי היה שומם למדי וענקיות התיירות הגרמניות דיווחו על ירידה של כ-40% בקצב ההזמנות לנופש בטורקיה.

טורקיה נפגעה קשות מהמשבר העמוק ביחסי טורקיה-רוסיה. בחודש ינואר האחרון פיגוע של מרצח מתאבד באיסטנבול הסתיים ברצח של מ-10 תיירים גרמנים. גרמניה היא מדינת התיירות החשובה ביותר עבור הטורקים עם מעל ל-5.5 מיליון תיירים בכל שנה. רוסיה היא מדינת התיירות השנייה בחשיבותה לטורקים עם מעל 4.5 מיליוני תיירים בשנת 2015. רק לקבל קנה מידה, בשנת 2015 אחד מכל שלושה תיירים באיזור אנטליה היה ממוצא רוסי.

אנטליה טורקיה. ShutterStock
האם באמת שווה לכם נופש זול במחיר סיכון חיי אדם? אנטליה/ShutterStock

בקיץ: יותר מ-180 טיסות שבועיות בין טורקיה לאיראן

סבב של מתמשך ובלתי נפסק של פיגועי התאבדות, מכוניות תופת ואירועי טרור מבית היוצר של ארגוני טרור כורדיים ודאעש, גרמו לירידה של עשרות אחוזים בהזמנות תיירים ממדינות אירופה לטורקיה. מדובר באובדן של מיליוני תיירים ועשרות מיליוני לינות בבתי המלון.

בשבוע האחרון פורסם בתקשורת הטורקית, שבכוונת גורמי התיירות באנטליה לנסות ולאושש את התיירות הקורסת באמצעות הבאת אומנים וזמרים בינלאומיים מהשורה הראשונה לקונצרטים באנטליה בקיץ הקרוב. בין השמות שעלו: מדונה, ג'סטין ביבר וג'ניפר לופז. הטורקים, מצידם, מבינים שיהיה קשה עד בלתי אפשרי לאושש את התיירות ממערב אירופה לטורקיה בעונת הקיץ הקרובה ולכן מנסים לפנות לתיירים מאיראן וממדינות המפרץ. בשבוע שעבר דווח, שהטורקים מצפים בקיץ הקרוב ליותר מ-180 טיסות בכל שבוע בין טורקיה לאיראן.

גם דיווחים בתקשורת הטורקית על הפשרה ביחסים בין טורקיה לישראל מביאים תיירנים טורקים, בעיקר מאזור אנטליה, לנסות לשווק את מועדוני "הכל כלול" לנופשים הישראלים. שנת 2015 היתה שנת התעוררות בתיירות הישראלית לטורקיה. 224,568 ישראלים ביקרו במדינה והצפי לתיירות היוצאת מישראל לשנת 2016 היה להמשך גידול משמעותי במספרי הישראלים בקלאבים ובחופי הריביירה הטורקית, מכמה סיבות: ראשית, הטורקים הורידו את מחירי החבילות במועדונים באופן משמעותי, על מנת לעורר ביקוש. שנית, מחירי החופשות ביעדי הנופש המרכזיים שהישראלים נופשים בהם, בעיקר באיי יוון, קפריסין וחופי הים השחור בבולגריה, עלו בעקבות ביקושי יתר מצד התיירים הרוסים והגרמנים שנטשו את טורקיה.

הערכות גורמי המקצוע הן, שהטרור בטורקיה צפוי להימשך. הפיגוע במדרחוב איסטיקלל באיסטנבול שם למטרה לפגוע באזור תיירות מרכזי בעיר המופלאה הזו. רק ביום חמישי שעבר הוציאו הגרמנים אזהרת מסע חמורה לאזרחיהם ובנוסף סגרו את הקונסוליה באיסטנבול.

השאלה המרכזית שכל תייר ישראלי צריך לשאול עצמו, היא אם איכות המוצר, היחס בין המחיר לתמורה שווה את הסיכון. מעבר לכך, סביר להניח שהמטה ללוחמה בטרור יוציא הודעה ברורה לגבי המצב הספציפי בכל זמן, ובעיקר כעת לקראת חופשת הפסח המתקרבת. שכל אחד יעשה לעצמו את החשבון.

הכותב מומחה תיירות מבעלי Vision Hospitality & Travel Consulting.

  • עוד באותו נושא:
  • טורקיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully