וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האח הגדול של Airbnb: השכנים יידרגו את האורחים בדירה

27.3.2016 / 9:19

אתר השכרת הדירות הנודע יעניק לשכנים בדירה המושכרת אפשרות להשפיע על דירוג האורחים, ולספק משוב על אלה שהתארחו בנכסים בסביבת מגוריהם. המשוב ייבדק על ידי צוות של Airbnb, שיחליט האם וכיצד לפעול כנגד דיירים שוררים

צילום: youtube צילום תמונות: Calgary Herald

בווידאו: זוג השכיר את דירתו ב-Airbnb ומצא שם הרס וחורבן

האם מתקרב הסוף למסיבות סילבסטר פרועות בבתים פרטיים? אתר השכרת הדירות והחדרים Airbnb יעניק בקרוב לאנשים המשכירים את הנכסים שלהם באמצעותה דרך טובה יותר לברר פרטים על אודות התנהגות האורחים שמבקשים להתארח אצלם בבית.

האופציה החדשה שתתווסף בקרוב לאתר, תאפשר לשכנים להשפיע על הדירוג של האורחים ולספק משוב על אלה שהתארחו בנכסים בסביבת מגוריהם, כך חשף השבוע יאסויוקי טאנאבה, מנכ"ל Airbnb ביפן, במהלך פאנל ממשלתי שנערך בטוקיו ועסק בהשכרת הדירות במדינה. האופציה החדשה תושק באופן רשמי ברחבי העולם בעוד כמה שבועות, כך לדבריו.

אין זה מקרה כי Airbnb בחרה לחשוף את הכלי החדש דווקא ביפן, שכן מדובר בטריטוריית השוק בעלת הצמיחה המהירה ביותר של החברה בכל מה שנוגע להשכרת נכסים על ידי תיירים נכנסים. עונת תיירות מוצלחת במיוחד בארץ השמש העולה הביאה למחסור בחדרי מלון ומילאה יותר מ-30 אלף מהדירות הרשומות באתר, נכון לחודש שעבר. אבל השכרת החדרים דרך Airbnb גורמת למתחים וחיכוחים בין שכנים באזורי המגורים ביפן, המאופיינים לפעמים במגורים בסמיכות קיצונית - ולעתים קרובות במגורים בבתים הנמצאים רק מספר סנטימטרים קטן זה מזה.

"אחד הנושאים החשובים ביותר העומדים בפני כלכלת השיתוף, הוא כיצד האנשים שבוחרים לקחת בה חלק מצליחים להתקיים בשלום לצד אלה שבוחרים שלא לעשות כן", אמר טאנאבה בפורום הציבורי. "הצעד הראשון שלנו בכיוון הזה הוא לתת לשכנים את ההזדמנות להגיב או להעלות תלונות".

הפיצ'ר החדש, שיושק כאמור בחודש הבא, יאפשר לשכנים להוסיף הערות לגבי נכסים מסוימים בתיבת טופס מקוון שתתווסף לאתר. המשוב ייבדק לאחר מכן על ידי צוות תמיכת הלקוחות של Airbnb, שיחליט האם וכיצד לפעול בנידון. בחברת Airbnb לא הודיעו עדיין האם המידע יהפוך לציבורי, והאם זהותם של השכנים המתלוננים תיחשף או שהם יישמרו אנונימיים.

זוג השכיר דירה ב- Airbnb ומצא הרס. youtube, צילום מסך
השכנים יוכלו לעזור בדירוג. דירת Airbnb שנהרסה ע"י השוכרים/צילום מסך, youtube

Airbnb: "האופציה תאפשר לשכנים להגיש תלונה ישירות אלינו"

היקף העסקים הגדל במהירות של Airbnb מעורר לפעמים מחלוקות בין שכנים או בין דיירים לבעלי בתים וזו בעיה שצפויה רק להתגבר: סקר שפורסם לאחרונה הראה כי רוב האנשים שמשכירים חדרים דרך האתר לא מתכננים לחזור ולהשכיר חדרים בבתי מלון. על המגמה הזו, בכמה מערי העולם תהו, או עדיין תוהים, האם וכיצד לכונן רגולציה שתסדיר את פעילות חברת הסטארפ-אפ אשר רק לאחרונה הוערכה בשווי של 25.5 מיליארד דולרים.

כך למשל עיריית ניו-יורק עוקבת בקפדנות אחר פעילות Airbnb בעיר והיא כבר נקטה כמה וכמה צעדים על מנת להדוף משכירים המבקשים להשכיר דירות באופן קבוע ומסחרי. בסן פרנסיסקו, עיר הולדתה של Airbnb, הצביעו התושבים רק לפני כמה חודשים נגד הצעה שביקשה להגביל את האפשרות להשכרת חדרים על ידי האתר ל-75 ימים בשנה. בהצעה, שאיימה לפגוע אנושות בפעילות החברה בסן פרנסיסקו, תמכה התאחדות בתי המלון בעיר, ו-Airbnb הוציאה מיליוני דולרים על קמפיין נגד מחשש שהמגמה תתפשט בהמשך לערים נוספות בעולם.

הפורום הציבורי שנערך השבוע ביוזמת ממשלת יפן נועד לקיים דיון ברעיון לרגולציה סביב השכרת בתים ושיתוף נכסים במדינה. כמה וכמה רשויות מקומיות פנו לאחרונה לראש הממשלה, שינזו אבה, וביקשו לאשרר הנחיות בכל מה שנוגע להסדרת השירות, מהלך שעורר דאגה בקרב רבים מהמארחים הרשומים באתר ואשר עושים בו שימוש. טאנאבה דן במהלך הפורום בכמה רעיונות שנועדו להתמודד עם פעילות Airbnb, וציין בין היתר את הרעיון לגבות מס מהמארחים, או לבסס מוקד שירות בשפה היפנית שיהיה בקשר רצוף עם המשטרה.

בתגובה לפניית מגזין פורצ'ן, מסר דובר Airbnb בתשובה: "אנו מתכננים בחודש הבא להתחיל ולהציע אופציה חדשה באתר, שתהיה זמינה ברחבי העולם ותאפשר לשכנים להגיש תלונה ישירות לצוות שירות הלקוחות שלנו, וזאת לצרכי מעקב".

  • עוד באותו נושא:
  • Airbnb

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully