וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל מדינה והטריק שלה: 8 הונאות התיירים הנפוצות באירופה

באיטליה גורמים לפנצ'ר במכונית השכורה ואז "מציעים" עזרה, בספרד גובים "דמי מעבר" ברכב שנכנס לגיברלטר, בצ'כיה נוכלים מתחפשים לשוטרים ומבקשים מתיירים להציג דרכון וארנק ועוד - לכל מדינה יש נוכלות שרלוונטית לה. כדאי שתכירו

כייס תיירים בחו"ל. ShutterStock
בכל מדינה יש נוכלים שפועלים בשיטות ייחודיות להם/ShutterStock

כשמשהו חריג קורה בטיול, הראשונים לדעת מזה הם נציגי חברות הביטוח שלנו. מהסיבה הזו כדאי לקרוא בעיון רב את הסיכום שערכה חברת AIG של שמונה ההונאות הנפוצות ביותר כנגד תיירים באירופה.


עוד על הונאות בחו"ל:
5 הונאות מלון שכל ישראלי צריך לדעת עליהן
רק רצו לראות כדורגל: סוכני המוסד והעוקץ האיטלקי במילאנו
זהירות: 7 ההונאות שכל תייר חייב להכיר


שננו את התרחישים הבאים כדי שתדעו ממה להיזהר, ואולי תינצלו מליפול קורבן ל"שודדי דרכים" או שוטרים מזויפים בפעם הבאה שאתם מטיילים ביבשת - ותחסכו שיחת טלפון לחברת הביטוח והרבה מפח נפש.

איטליה: תקר בגלגל

היזהרו מ"שודדי דרכים" באיטליה, הפועלים בשיטה פשוטה אך בטוחה: הנוכלים ינקבו את אחד מצמיגי הרכב שלכם בזמן שהוא חונה בחניון, ואז יעקבו אחרי הנסיעה שלכם עד שתבחינו בתקר ותיאלצו לעצור בצד הדרך. לאחר מכן הם יציעו לכם עזרה ידידותית ויסייעו לכם בו בעת שהם שודדים אתכם.

אם יש לכם לפתע תקר בגלגל המכונית השכורה, היו זהירים וחשדניים לגבי כל מי שמציע לכם עזרה, במיוחד סביב אזור העיר נאפולי, ולעולם אל תשאירו חפצי ערך במכונית ללא השגחה צמודה.

החלפת צמיג. ShutterStock
יש לך פנצ'ר באיטליה? בדוק מי מסייע לך/ShutterStock

צרפת: עצומות מזויפות

היזהרו בצרפת מילדים ונערים צעירים' המציגים עצמם כנכים המייצגים מוסדות צדקה מוכרים. הם יבקשו מכם לחתום על עצומה מסוימת ואז ינסו להוציא מכם כסף. התעלמו מהם ודווחו על ההונאה למשטרה המקומית. רמאים שעומדים מאחורי הונאות כאלה ניצבים בצרפת בפני קנס של לא פחות ממיליון אירו.

עוד באותו נושא

אאוץ': 10 הונאות המטיילים הנפוצות בעולם ואיך להימנע מהן

לכתבה המלאה

ספרד: דמי כניסה מזויפים

נוכלים מתוחכמים מציבים עמדות בידוק מזויפות על הגבול הספרדי ומבקשים "דמי כניסה" מאלה המבקשים להיכנס ברכבם לגיברלטר. האמת היא שאין דמי כניסה על המעבר לגיברלטר, כך שאם אתם נתקלים בדרישה כזו - התעלמו ממנה, ושמרו על חפצי הערך שלכם בטווח ראייה.

צ'כיה: התחזות לשוטר במדים

בהונאה המאורגנת היטב הזו שנפוצה בצ'כיה, קבוצה של "שוטרים" במדים תצוץ משם מקום ותאשים אתכם בעבירה כלשהי על החוק. הם יבקשו את הארנק והדרכון שלכם, דרישה שהיא מנוגדת לחוק במדינה. מה שאתם צריכים לעשות זה לסרב לכך מיד - ולדרוש להילקח לתחנת המשטרה הקרובה. זה ככל הנראה יגרום להם להיעלם מהמקום, והקפידו לדווח עליהם לרשויות המקומיות לאחר מכן.

שוטר בעיר מילאנו. ShutterStock
לא כל שוטר הוא אכן כזה. בקשו ללכת לתחנת המשטרה/ShutterStock

הונגריה: כסף מזויף

נהגי מוניות ודוכני המרת מטבעות מפוקפקים נוהגים להפיץ שטרות מזויפים בקרב תיירים תמימים. בהונגריה הקפידו במיוחד להחליף את הכסף שלכם רק בבנק או בשדה התעופה, ובדקו היטב את העודף והשטרות שאתם מקבלים תוך שאתם מוודאים שמדובר בשטרות תקינים ובמטבע הנכון.

הולנד: הסחות דעת במסעדות

שימו לב להונאה הפופולרית הזו במסעדות עמוסות התיירים במרכז אמסטרדם. מישהו ייכנס למסעדה ויתחיל בחיפוש קולני אחר חבר, או ייצור הסחת דעת אחרת. בזמן שאתם מנסים להבין על מה המהומה, הוא או היא יגנבו את התיק או האייפון שלכם ממש מתחת לאפכם. כשאתם במסעדות ובתי קפה - שמרו על קשר עין עם החפצים שלכם, ואל תשאירו את התיקים או המעילים עם הארנקים שלכם תלויים על משענת הכיסא.

שטרות ומטבעות של פרנק שווייצרי ויורו. ShutterStock
אתם בהונגריה? אל תחליפו כסף ברחוב/ShutterStock

קרואטיה: סחיטה דרך החשבון

כמה ברים ומסעדות בקרואטיה, ובמיוחד מועדונים, עלולים להוסיף לחשבון שלכם תוספת תשלום בלתי מוסברת אותה הם יתעקשו לקבל. אם לא יהיו לכם מספיק מזומנים הם אף ילוו אתכם לכספומט וידרשו שתוציאו כסף. מומלץ לעשות תחקיר קצרצר על מסעדות, מועדונים וברים לפני שאתם מחליטים ללכת אליהם: בדקו באתרי ביקורות התיירות מה אמרו עליהם תיירים קודמים, או בקשו המלצות על מקומות מצוות המלון שלכם.

פולין: נהגי מוניות מזויפים

בשדות תעופה ובסמוך לאטרקציות תיירותיות גדולות בפולין לא נדיר למצוא נהגי מוניות, כביכול, שמציעים לאסוף לנסיעה תיירים תמימים, תוך שהם טוענים שהמונה שלהם במקרה אינו פעיל עקב תקלה. כדי להימנע מחיוב-יתר, הקפידו להשתמש רק במוניות רשמיות ובדקו את השם ומספר של החברה על רכב המונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully