וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוזמנים לקטוף: עצי פרי נשתלו בחינם לרווחת תושבי תל אביב

16.2.2016 / 8:27

מיזם חברתי חדש של סטודנטית לתואר שני מציע להפוך את הרחובות בעיר לפרודוקטיביים ומזינים, באמצעות שתילת צמחי מאכל לאורך מסלולים במרחב הציבורי. שביל אכילה ראשון בתל אביב הושק השבוע

צלמים זמניים מורשים

כמה כיף להתהלך ברחוב ופתאום לראות עץ עם תפוח עץ מזמין או שזיף טוב, ופשוט לגשת, לקטוף ולאכול. ממש כמו סצנה מגן עדן. אבל לא מדובר בחלום או הזייה, אלא בפרויקט חי וקיים שקורם אדמה ושורשים בימים אלו בישראל.

מיזם חברתי חדש של ארזה בן אור, סטודנטית בתוכנית לתואר שני בבית הספר לעיצוב, יזמות וחדשנות המכללה למינהל, מציע לנטוע שבילי אכילה ברחבי העיר לרווחת העוברים והשבים, ובחינם. המיזם שעונה לשם "נא להתכבד", מציע תכנית ארצית להפוך את הרחובות בעיר לפרודוקטיביים ומזינים, זאת באמצעות שתילת צמחי מאכל (תוצרת חקלאית אורגנית) לאורך מסלולים במרחב הציבורי בערים באזורים בהם קיימת תשתית השקיה עירונית (שטחים פתוחים, גינות, שבילי אופנים וכדומה), על ידי הקהילה המקומית בשיתוף הרשות.

הקהילה יכולה להיות בנויה מתלמידי בתי ספר, תנועות נוער, נוער בסיכון וקהילות מקומיות מחויבות. מטרות המיזם: העלאת המודעות לתזונה בריאה וקיימות, העצמת קהילות מקומיות סביב אוכל ומתן אפשרות לאדם ללכת ברחוב, לקטוף וליהנות מפירות או ירקות.

שביל אכילה ראשון בדרום תל אביב הושק השבוע ברחוב דרך בן צבי 53.

נא להתכבד עצי פרי חינם לתושבים. צילום: עידן גרוס, מערכת וואלה! NEWS
המטרה: העלאת המודעות לתזונה בריאה והנאה מפירות. מיזם "נא להתכבד"/מערכת וואלה! NEWS, צילום: עידן גרוס
נא להתכבד עצי פרי חינם לתושבים. צילום: עידן גרוס, מערכת וואלה! NEWS
פרויקט שתורם את הקהילה לעיר. שותלים את עצי הפרי ברחוב/מערכת וואלה! NEWS, צילום: עידן גרוס

במקום אל תקטוף - נא להתכבד!

לדברי ארזה בן אור: "במסגרת הלימודים לתואר השני בבית הספר לעיצוב וחדשנות, בחרתי לעסוק בחדשנות עירונית. לאחר עבודה משותפת מול כל בעלי העניין ומקבלי החלטות בעירייה ונציג בית הספר 'קהילה', אשר לקח על עצמו את המחויבות לטיפול, שתלנו שביל עם צמחי מאכל, כמו גם קיר ירוק בשיתוף חברת GREEN WALL ISRAEL שמוקם על גדר בית הספר עם הפנים לרחוב.

"כמו כן, המיזם לא יכול היה לצאת לפועל ללא ההכוונה, הליווי והתמיכה שקיבלתי מצוות המנטורים והמרצים הנפלאים בתואר השני לעיצוב יזמות וחדשנות במכללה למינהל. שיתוף הפעולה מצד כל הגורמים היה מלא והגיעו אנשים ממקומות שונים בארץ לעזור, כולל עוברי אורח וילדים סקרנים משכונות סמוכות שהצטרפו לשתילה. ובכך הפכנו קטע של דרך בן צבי לרחוב פרודוקטיבי שבעוד כמה חודשים יהיה גם מזין - ובמקום אל תקטוף - נא להתכבד!"

נא להתכבד עצי פרי חינם לתושבים. צילום: עידן גרוס, מערכת וואלה! NEWS
הערוגות השתולות ברחוב בן צבי בתל אביב/מערכת וואלה! NEWS, צילום: עידן גרוס

עוד מיזם מקסים ברחובות פלורנטין: בריכנוע - בריכה על גלגלים

בריכנוע. צילום ויזמות: גיל ארצי, תמונות גולשים
בריכנוע/תמונות גולשים, צילום ויזמות: גיל ארצי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully