וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צניחה של 80% בתיירות הרוסית לאנטליה; עלייה של 122% בישראלים

ארדואן אמנם דוחף לפיוס עם ישראל ולהחזרת התיירים, אבל נתונים שפורסמו בעיתונות הטורקית מראים על זינוק חד של ישראלים שביקרו באנטליה בחודש האחרון, לעומת ירידה של 80% בתיירות הרוסית ליעד

אנטליה טורקיה. ShutterStock
ירידת התיירים הגדולה ביותר מזה עשור. קלאב באנטליה/ShutterStock

בעוד טורקיה מנסה לחתור לשלום עם ישראל ולהחזיר אליה את התיירים, שנהרו אליה עד לחרם של תקרית המרמרה ב-2010, נראה שארדואן לא צריך להתאמץ יותר מדי, היות ובחודש ינואר האחרון חלה עלייה של 122 אחוזים בישראלים שביקור ביעד הטורקי האהוב - אנטליה.

"ההורייט דייל ניוז" הטורקי פירסם נתונים לגבי כניסת תיירים לטורקיה, שנמצאת בירידה מזה זמן רב וגם הפיגוע האחרון באיסטנבול, שבו מתו 11 תיירים גרמנים בפיגוע התאבדות ב-12 בינואר השנה, צופים הפסדי ענק בתיירות הטורקית. כך, למשל, נרשמה ירידה של 81 אחוזים (!) בכניסת תיירים רוסים לאנטליה, שנחשבת היעד מספר אחד במדינה, מ-12,870 בינואר 2015 ל-2,427 בינואר השנה. בסך הכל ביקור באנטליה 97,601 תיירים בינואר - המספר הנמוך ביותר של מבקרים מזה עשור.

המשבר בין מוסקבה לאנקרה הוא לא סוד, וקשור כמובן למצב הפוליטי בסוריה השכנה והחריף לאחר שמטוס קרב רוסי הופל בידי חיל האוויר הטורקי בחודש נובמבר 2015, אז החלה תרעומת רוסית שקראה לחרם תיירותי על טורקיה, והרוסים הם קהל היעד התיירותי הגדול ביותר בטורקיה במשך שנים.

אבל אם הרוסים לא באים, תמיד אפשר לסמוך על הישראלים שייאזנו את המצב, גם אם לא לגמרי. ישראל ממוקמת במקום השלישי מבין מדינות העולם שפקדו את טורקיה בחודש האחרון, כשרק הולנד וגרמניה לפניה, בהתאמה.

גם הגרמנים מצביעים ברגליים ומדירים אותן מאנטליה, כשבחודש האחרון ירד מספר המבקרים הגרמנים בה מ-55,731 ל-44,262. ישראלים, כאמור, הגיעו החודש הזה יותר ויותר לאנטליה אבל עדיין רק 4,475 איש בינואר 2016, למרות שזו קפיצה גדולה, לפי הדיווחים. הבריטים במקום הרביעי עם ירידה של 14 אחוזים ו-2,965 תיירים בינואר 2016.

אז האם הצניחה בתיירות האירופית לאנטליה תיטיב עם מחיר החופשה הישראלית השנה? ייתכן שכן. השאלה רק מי יהיה מוכן לשבור את החרם הלא רשמי, שהורכז על טורקיה בקרב העם. כנראה שהמחיר יקבע את העקרונות.

ומה איתכם? הייתם חוזרים לאנטליה תמורת מחירי רצפה השנה? טקבקו לנו!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully