וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטיילים ב"דרום אדום"? 3 מסלולים שאתם פחות מכירים

שי יגל

5.2.2016 / 5:26

יער שוקדה בצפון הנגב כבר הפך להיות "בירת הכלניות" של ישראל, ופסטיבל "דרום אדום" שחוגג את פריחתן במשך 5 סופי שבוע מושך אליו אלפי מטיילים. רוצים להיות לבד עם הפרחים? הנה מסלולי טיול אל הכלניות שפחות מוכרים

פסטיבל דרום אדום יער שוקדה כלניות/צילום: זיו ריינשטיין

העולם מתחלק לשניים: אלו שעוד לא ראו את מרבדי הכלניות בחגיגת הפריחה הגדולה בישראל, ואלו שכבר הוקסמו וחוזרים כל שנה.

יער שוקדה בצפון הנגב כבר הפך להיות בירת הכלניות של ישראל. מרבדים-מרבדים הן פורחות בין השדות הרחבים והנוף המוריק. רגע לפני שאתם יוצאים אל היער ומגיעים אל לב מגרש החניה והדוכנים, הכירו את הקצה אחר של אותו היער, שגם בו תוכלו ליהנות ממרבדי כלניות בלתי נגמרים, אך באווירה מעט אחרת.

הגישה ברכב פרטי לבאר מרווה שביער שוקה הוסדרה לא מזמן ולכן מסלולים מסומנים עדיין אין שם. רוצים להגיע לפינה הנסתרת והמקסימה של היער? הנה שלושה רעיונות למסלולים לכל גיל, יחד עם פתרון ניווט שישאיר אתכם על בקלות השביל.

דרום אדום בדרום הארץ. 30 בינואר 2016. פייסבוק, צילום מסך
צפון הנגב נצבע אדום - מגוון מסלולים לטייל באזור/צילום מסך, פייסבוק

המסלול הקליל

מסלול שיש בו הכל, אבל דחוס. ליבו של המסלול, כמו של האירוע כולו, הוא פריחת הכלניות. מרבדי הפריחה יהיו איתנו לאורך כל הדרך במסלול שאורכו כקילומטר וחצי של הליכה פשוטה ונוחה בדרכי עפר, המתאימות לכולם. אפשרו לילדים להסתובב בין הפרחים, לגלות פינות קסומות ואפילו להתבצבץ קצת בשלוליות שעוד נותרו באזור. זהו בדיוק המסלול לקחת את הזמן להכיר פרחים חדשים ואפילו לספר סיפור בפינה מוצלת בלב האחו הירוק.

לניווט המסלול.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
פסטיבל דרום אדום יער שוקדה כלניות. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
ב"דרום אדום" מציינים עשור למותה של שושנה דמארי/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

המסלול המשפחתי

הילדים קצת גדולים יותר ומתאים לכם להוציא קצת יותר מרץ, להכיר עוד פינה או שתיים ביער שוקדה? זהו המסלול שלכם. חמישה קילומטרים של פרחים שדות ופרדסים. התחילו בהליכה רציפה של כמה דקות, התרחקו מהרכבים ובמהרה תיווכחו כי גם בפסטיבל אפשר ליהנות משקט ומטבע ללא הפרעה.

המסלול חוצה את נחל שובה שערוצו ירוק ובוצי. מגפיים או נעליים שאפשר ללכלך, יאפשרו מרוץ בוצי מאתגר ממש במרכז הערוץ - אל תשכחו בגדים להחלפה כי נקיים לא יוצאים מפה. מגדיר פרחים יכול להיות תוספת נהדרת - הזדמנות להכיר עוד כמה פרחים מלבד הכלניות שכולנו מזהים עוד מהכביש הראשי.

לניווט המסלול.

באר מרווה כלניות יער שוקדה. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
נקודת מוצא נהדרת לסינגל יער שוקדה. באר מרווה/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

המסלול באופניים

באר מרווה היא נקודת מוצא נהדרת לסינגל יער שוקדה. מי שיביא אופניים יוכל ליהנות ממסלול מגוון שמתאים לרוכבים מתחילים וותיקים כאחד. הסינגל מוצל ועובר ממש בתוך היער ופריחה עוצרת נשימה מקיפה אותו מכל עבר.

הסינגל עצמו משולט ומסומן היטב - שילוט של קק"ל על עמודי עץ עם חיצים כחולים ילווה את הרוכבים לאורך כל הדרך. המסלול אינו קשה לרכיבה, אך מצריך תשומת לב וזהירות במיוחד במעברי הערוצים. כל מי שעוד לא רכב על "סינגלים" - זו הזדמנות להתנסות ראשונית בתקופה הכי יפה של האזור.

לניווט המסלול.

seperator

כאמור ,המסלולי הרגל והחיבור לשביל האופניים אינם מסומנים בשטח, אז כדי שגם אתם תוכלו להגיע בקלות לתחילת המסלול ולמצוא את הדרך בשטח, מצורפים קישורים לאפליקצית Trailze הישראלית, שתלווה אתכם בשטח עם מפה נוחה, התראות אם סטיתם מהמסלול המתכונן ועוד המון אפשרויות טיול באזור ובארץ בכלל.

והכי חשוב: לא קוטפים ולא פוגעים בפרחים מוגנים!

שיהיה לכם סופ"ש אדום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully