וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קליק יקר: באיזה אתר תיירות תאלצו לשלם עבור צילום סלפי?

7.2.2016 / 7:27

הנהלת אחד האתרים שאהובים על מיליונים בעולם, ביניהם ישראלים רבים, טולום שבמקסיקו, הודיעה כי תחל בגביית תשלום של 45 פזו (כעשרה שקלים) מתיירים שירצו לצלם סלפי. הסיבה: לא ברורה, ייתכן ולמנוע מקרי מוות בעת הצילום

מקדש אל הרוחות טולום מקסיקו. ShutterStock
רוצים לסלפף פה? שלמו עשרה שקלים. טולום, מקסיקו/ShutterStock

אחד מהאתרים הארכיאולוגיים המפורסמים ביותר במקסיקו, טולום, המושך אליו יותר משני מיליון תיירים בכל שנה ולא מעט ישראלים אחרי צבא - הודיע כי יחל בגביית תשלום ממבקרים שיצלמו בשטחו תמונות סלפי.


עוד על סלפי בוואלה! תיירות:
בלתי נתפס: צפו בסלפי הכי מטורף בעולם!
מצטלמים סלפי באתרי תיירות בחו"ל? אתם עלולים להיכנס לכלא
מהו המקום הפופולרי בעולם לצילום סלפי?


הנהלת הפארק הלאומי טולום, אתר עתיקות של תרבות המאיה מהתקופה הפרה-קולומביאנית הנמצא בחוף המזרחי של חצי האי יוקטן במדינת קינטנה-רו שבמקסיקו, הודיעה כי תחל בגביית תשלום של 45 פזו (כעשרה שקלים) מתיירים שירצו להשתמש בציוד האישי שלהם כדי לצלם את עצמם באתר. בהנהלת הפארק לא סיפקו כל סיבה להחלטה יוצאת הדופן.

נציג מדריכי התיירים של הפארק, חוליו וילגומז ויללובוס, אמר לתקשורת המקומית כי ההחלטה לגבות תשלום עבור שימוש בסמארטפונים, טאבלטים, מצלמות גו-פרו או מצלמות וידאו לטובת צילומים אישיים מעוררת תרעומת בקרב רבים מהתיירים המגיעים למקום, במיוחד בקרב אלה שמגיעים לאזור ממקסיקו לטובת נופש.

השרידים ההיסטוריים של העיר טולום נחשבים לאטרקציה תיירותית מהמעלה הראשונה. העיר היתה אחת הערים האחרונות שנבנו על ידי בני המאיה בין המאות ה-13 וה-15, והיא אף שרדה עשרות שנים לאחר שהספרדים כבשו את מקסיקו. עם זאת, מחלות שהביאו עמם מאירופה המתיישבים הספרדים חדרו אל העיר וגרמו למקרי מוות רבים בה, עד שהיא ננטשה על ידי תושביה.

בתקשורת במקסיקו העריכו, כי ייתכן החלטת הנהלת הפארק לגבות תשלום על צילום סלפי ובכך לצמצם את התופעה, קשורה אולי במספר הגבוה של מקרי המוות עליהם דווח בשנה שעברה ברבי העולם ושהיו קשורים בצילומים עצמיים. בין ההרוגים בשנה החולפת היו תייר יפני שניסה לצלם את עצמו על מדרגות הטאג' מאהל ותיירת אמריקאית שנפלה אל מותה כשניסתה לצלם סלפי מצוק בדרום אפריקה. במדינת דנבר שבארצות הברית אף נסגרה שמורת טבע, זאת לאחר שמספר רב של תיירים ניסו לצלם סלפי עם דובי פרא.

ברבים מהתאונות הקשורות בסלפי מדובר היה בתמונות שצולמו במקומות גבוהים, והמבנים של טולום נמצאים אמנם על צוק בגובה של כ-12 מטרים, אך לא ברור בשלב זה האם מכך נובעת החלטת הנהלת הפארק לגבות את התשלום החדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully