וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון, בלי שלג: המלצות לטיול יומי סביב הכנרת

וואלה! NEWS

2.2.2016 / 9:03

לחוות את ההיסטוריה, לטייל, לנשום עמוק ולרתק את חוש הטעם - טיול יומי בסובב כנרת יכול לספק לא מעט הפתעות גם למי שנמצא בדרך ההמונית להר החרמון

טבריה. ShutterStock
המים קרים אבל המלונות חימים. טבריה/ShutterStock

דיווחי התנועה אינם טועים. קשה למצוא בימים אלה ישראלי שלא חושב על נסיעה לצפונה של הארץ על מנת לטבול גפיו בשלג הבוהק שכיסה את ההרים. אלה שכבר העמיסו את הילדים מוקדם בבוקר יעידו על עומסי תנועה כבדים ודוחק שמשבשים את החוויה.

אבל כל זה לא אמור להעיב על מי שבכל זאת רוצה להצפין ולברוח מפקקי הענק שמשתרכים במרגלות ההרים. טיול של שבת או יום חול כיפי באזור סובב כנרת תמיד יחזיר אתכם הביתה עם טעם של עוד, ואם תסתכלו טוב תוכלו אפילו לראות את השלג על פסגות החרמון והרי גולן.

בשביל ההיסטוריה

טבריה, אחת מערי התיירות הבולטות בישראל היא שער יציאה מצוין לתחילתו של יום טיול בסובב כנרת. המים אמנם קרים וגם הרוחות לא תמיד יהיו בצד שלכם, אבל המלונות החמים משוועים לתיירים והמחירים ידידותיים מאי פעם. גם תושבי טבריה יעידו שפניה של העיר, כמו פניהם שלהם, שונים בתכלית בתקופת החורף לעומת ימי הקיץ. את מקומן של מיטות השיזוף, בגדי הים והספורט הימי תופסים מתחמי הספא, התגליות הארכיאולוגיות ושבילי ההליכה.

ואכן, עם ההגעה לטבריה וסיום תהליך הצ'ק-אין במלון כדאי לצאת לביקור בגן הלאומי חמת טבריה. העיר עצמה, שבימים קדומים נחשבה לאחת מערי הקודש של ארץ ישראל, היתה גם הבסיס לעיר קדומה אחרת, מרתקת לא פחות מכיוון דרום. חמת טבריה, ששמה בעולם התפרסם בזכות מעיינות המרפא החמים שבשטחה, שאפילו חז"ל הכירו בכוחם של המעיינות לרפא מחלות שונות ועל כן התירו לרחוץ בהם גם בשבת.

נוסף למעיינות מציעה חמת טבריה ביקור בבית כנסת קדום עם רצפת פסיפס הקדומה ביותר שהתגלתה בבתי כנסת בארץ, גן לאומי ובו מוזיאון שמציג את תולדות האזור, תצפית מרהיבה, מנזרים וכנסיות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חוף חוקוק הצפוני. אחד מהמסלולים היפים והמהנים שמציע אזור סובב כנרת/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשביל הספורט

אחד מהמסלולים היפים והמהנים שמציע אזור סובב כנרת נמצא בחוף חוקוק הצפוני, זאת הודות לשביל שנסלל לפני יותר מעשור ועובר ממש על שפת האגם ומאפשר לכל מי שרק רוצה לטייל בנחת ולהתפעל מהנוף. הסיפור המעניין הוא שאת השביל בנו כ-6,000 בני נוער שעבדו בהתנדבות לאחר מאבק בעסקנים מקומיים שסיפחו את השטחים הצמודים לקו המים ללא אישור וגזלו משאב ציבורי במשך שנים.

במהלך השנים הלך והתארך השביל וכיום כמעט 90% ממנו כבר פתוח לשימוש הציבור. אז איך מגיעים? נוסעים בכביש 90. פונים לכיוון חוף חוקוק. 500 מטר מהצומת מצד ימין אפשר להבחין בחורבת מנים – ארמון מהתקופה המוסלמית. חונים את הרכב ומתחילים בהליכה.

חוצים את הכביש לדרך עפר המובילה צמוד לגדר של אתר ספיר אל חוף חוקוק. ממשיכים דרומה על קו החוף, על שביל סובב כינרת. עוברים בחוף אכסניית כרי דשא ובחלק השני של חוף חוקוק, עוברים דרך הפשפש בגדר לתחומי חוות המדגה של משרד החקלאות, שבה מגדלים דגיגים שישוחררו לאגם. בהמשך חוצים גם את קיבוץ גינוסר עד לבית יגאל אלון.

אם יש זמן, כדאי להיכנס ולראות את התצוגות במוזיאון, ובעיקר את הסירה העתיקה, בת 2000 שנה. ממשיכים וחוצים את בית המלון ומגיעים לנחל צלמון ומשם לחוף האילנות והשביל השחור של נחל נון פונים בשביל השחור מערבה, ומגיעים אל שפת הנחל לעין נון. חוצים את כביש 90 בזהירות רבה ונמשיך לאורכו של הנחל עד עין נון.

רימונים ספא גלי כנרת. רוני בלחסן, ספק 500
מתחם הספא הפרטי הגדול ביותר באזור. ספא גלי כנרת/ספק 500, רוני בלחסן

בשביל הנפש

חזרה לטבריה. אחרי הטיול והביקור בגן הלאומי הגיע הזמן להתפנק. ספא גלי כנרת הוא הכתובת, גם אם אתם לא אורחי המלון עצמו. למי שטרם ביקר, מדובר במתחם הספא הפרטי הגדול ביותר בטבריה ואחד המפוארים שבה, שמשתרע על שטח של 700 מטרים ומציע טיפולים, ג'קוזי ענק, חדר כושר, סאונה, חדרי התרגעות ועוד.

במהלך החורף מציע הספא חבילות אירוח לזוגות ובודדים הכוללות עיסוי, טיפול דרמטולוגי, ארוחת בוקר וכניסה למתקני הספא. אחרי הטיפול מומלץ לבקר בפאטיו של המלון שפונה לשפת הכנרת ופשוט ליהנות מהנוף המרגיע של הניבט ממול.

בשביל הגוף

אחרי ההירגעות הגיע הזמן לפנק את הקיבה. באזור סובב כנרת יש לא מעט מסעדות ופנינות קולינריות שממתינות לקבוצות התיירים הגדולות שפוקדות את האזור, אבל נדמה שהמצליחה שבהן היא מסעדת הדגים הוותיקה בעין גב שנוסדה כקיוסק לפני יותר 60 שנה.

הישיבה במרפסת הנושקת לקו הים יחד עם קבוצות הצליינים בוחנות את התפריט ומתפנקות בשולחנות עמוסי דגים טריים בראשם דג האמנון המסורתי שמוגש מאז ימיה הראשונים של המסעדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully