וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזמינו טיסה לצפון אמריקה, קיבלו חברת תעופה ספרדית

28.1.2016 / 19:20

נוסעי אל על בימים הקרובים נדהמו לגלות שלא מטוסי החברה הקבועים יבצעו את הטיסות לניו יורק ולבוסטון, אלא מטוסיה של חברת "פריווילג' סטייל". תגובת החברה: המחלוקת עם ועד הטייסים חייבה אותנו לדאוג לנוסעים

אל על. David Silverman, GettyImages
מטוס רחב-גוף של אל על בדרך להמראה/GettyImages, David Silverman

נוסעים של חברת אל על לצפון אמריקה הופתעו לגלות שלא מטוסי הבואינג רחבי-הגוף הקבועים של חברת התעופה שדגל ישראל מתנוסס על זנבם, יבצעו את הטיסה אלא מטוסיה של חברת התעופה הספרדית "פריווילג' סטייל" שנחכרו בהסכם "חכירה רטובה" במיוחד כדי להפעיל את הטיסות.

הסכם "חכירה רטובה" הוא די נפוץ בענף התעופה ובמסגרתו חוכרת חברת תעופה אחת את מטוסיה של חברת תעופה שניה אבל משאירה את קוד הטיסה, את צוותי הקרקע ובמקרים רבים את צוותי האוויר.

אל על עצמה נוהגת לבצע הסכמים כאלה בטיסות ליעדים קצרי טווח באירופה, כמו בקיץ האחרון חכרה את מטוסי החברה הצ'כית "טרוול סרוויס" לאחר שטייסי מותג הלואו-קוסו UP סירבו לעמוד בלוח הזמנים העמוס. גם ארקיע נוהגת לחכור מטוסים מחברות אחרות בתקופות עמוסות.

ואולם, במקרה של אל על מדובר בפעם הראשונה שהיא חוכרת מטוס של חברה זרה בטיסות ארוכות-טווח. בתלונות שהגיעו לוואלה! תיירות הבחינו מספר נוסעים של החברה שרכשו בשבועות האחרונים כרטיסי טיסה לבוסטון בהודעה שפרסמה אל על באתרה לפיה "בשל סיבות מבצעיות, חלק מהטיסות מבוצעות במטוסים חכורים של חברת התעופה הספרדית Privilege Style".

אחת הנוסעות שטיסתה התבצעה במטוס של החברה הספרדית סיפרה כי מדובר במטוס מיושן וללא מערכת בידור. "הדיילת היחידה שדיברה עברית היתה רק במחלקת העסקים ומערכת הבידור לא היתה אישית אלא במסכי הוראות הבטיחות. זה סיוט שנמשך 12 שעות".

לפי שעה מדובר בטיסות לניו יורק שיבוצעו במטוסים מדגם 777 של החברה הספרדית ובטיסות לבוסטון שיבוצעו במטוסי 767 - שני דגמים שזהים לאלה שמפעילה אל על באותם קווים.

בהודעה שפרסמה אל על הערב נמסר כי בשל חילוקי דעות עם נציגי הטייסים בוועד העובדים של אל על, חויבה החברה להפעיל מטוסים חכורים של חברת Privilege Style הספרדית, מדגם בואינג 767-300 ובואינג 777-200, זאת על מנת שלא לפגוע בתדירות הטיסות ובלוחות הזמנים של הנוסעים. "אנו עושים מאמץ כביר על מנת לעמוד בלוח הטיסות אליו התחייבנו כלפי לקוחותינו ומתוך תקווה להשיב את הטיסות לפעילות במטוסי אל על בהקדם", נמסר מחברת התעופה, שהוסיפה כי אל צוות הטייסים והדיילים הספרדי יצטרפו אנשי צוות של אל על לסיוע בשירות.

יצוין כי בתקופה האחרונה שיבשו טייסי אל על לא פעם את עבודתם במסגרת מחלוקת מול הנהלת החברה ודרישה לשפר את תנאי העסקתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully