וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שווה 3 שנים בכלא? תייר טיפס על הפירמידות במצרים בשביל צילום

מטייל גרמני בן 18 טיפס על האטרקציה הכי מוכרת במצרים והסתכן במאסר ארוך, רק כדי לצלם תמונה יפה. אחרי 8 דקות הוא כבר הגיע לפסגה. "ידעתי שאולי אלך לכלא אבל חשבתי שהצילום יהיה שווה את זה", אמר. המשטרה חיכתה לו למטה. צפו בווידאו שצילם מלמעלה

מטייל טיפס על הפירמידה במצרים/Andrej Ciesielski

מה עושים בשביל תמונה טובה שאפשר לשתף בפייסבוק או באינסטגרם? ובכן מסתבר שלא מעט. נער בן 18 ממינכן, גרמניה, טיפס על הפירמידות העתיקות של גיזה במצרים, כדי לצלם משם תמונה מיוחדת ושאסור לצלם.

אנדריי צ'יסילסקי (Andrej Ciesielski) הוא צעיר שחובב טיפוסים, צילומים מגבהים וכנראה גם סיכונים. כך, למשל, הוא טיפס כבר על גורדי שחקים בדובאי ובהונג קונג ותיעד את המראות הנפלאים מלמעלה, כשבחלק מהם רואים גם אותו. עתה הוא טס לקהיר כדי לטפס על הסמל הכי מוכר של מצרים העתיקה - הפירמידות של גיזה שנבנו לפני כ-4,500 שנים - וטיפס עליהן, כשהחוק המצרי אוסר זאת בתכלית האיסור ומציב עונש של שלוש שנים בכלא למי שייתפס עושה זאת.

הפירמידות, המתנשאות לגובה של 146 מטרים, נחשבות כפלא עולם, והן מוגנות מפני טיפוס לצורך שמירתן כאתר מורשת לאומי של מצרים ואחת האטרקציות הפופולריות ביותר במדינה, אם לא המרכזית שבהן. אנדריי טיפס על אחת משלוש הפירמידות במשך שמונה דקות בלבד, ולמזלו הרע נתפס על-ידי המשטרה.

באתר שלו מתאר אנדריי את החוויה: "לקחתי מונית מהמלון שלי לגיזה וחיכיתי לרגע המתאים להתחיל לטפס. כשהתחלתי בטיפוס, מוכר אחד ברחוב הסתכל עלי והתחיל לצחוק, אבל לא התייחסתי אליו המשכתי לטפס. באמצע הדרך כבר משכתי את תשומת הלב של כמה אנשים, וכך המשטרה גילתה אותי. הם צעקו לי משהו בערבית, אבל לא היה לי אכפת והמשכתי תוך כדי האזנה למוזיקה".

הירידה למטה לקחה לו כ-20 דקות. "בטיחות קודם", כתב. "ידעתי שאסתכן במאסר בכלא אבל חשבתי שהצילום יהיה שווה את זה". ואכן, כשירד המטפס הצעיר הוא נלקח לתחנת המשטרה לחקירה. המשטרה בדקה מה צילם במצלמה שלו. "בתחילה הם רצו לקחת אותי לשגרירות הגרמנית, אבל עד מהרה שחררו אותי", סיפר.

מטייל טיפס על הפירמידה במצרים. Andrej Ciesielski, באדיבות המצולמים
חשב שהצילום שווה את זה. אנדריי באמצע הדרך לפסגת הפירמידה/באדיבות המצולמים, Andrej Ciesielski

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully