וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הארוך בעולם: הסתיים צילום שביל ישראל בגוגל סטריט וויו

24.1.2016 / 13:03

במשך 10 שבועות צעדו מטיילים בארץ עם מצלמות של גוגל סטריט וויו על הגב ומשקל של 50 קילו. הם תיעדו את שביל ישראל לכל 1,100 הקילומטרים שלו, ועכשיו הוא זמין ברשת ויהיה השביל הארוך ביותר שעלה למפות אי פעם והראשון בעולם שחוצה מדינה שלמה

באדיבות החברה להגנת הטבע

לראשונה במפות Google ולכבוד התאריך שמוקדש לאהבת הארץ, ט"ו בשבט, שביל ישראל עלה היום (א') על המפה. השביל, שצולם במשך שלושה חודשים על ידי 250 אנשי צוות מהחברה להגנת הטבע ו-Google, יהיה נגיש וירטואלית לכל אדם בארץ ובעולם ומכל מכשיר, בעזרת מפות Google.

שביל ישראל, שאורכו כ-1,100 קילומטר, תועד בעזרת שתי מצלמות Trekker של Google Street View, שנשאו אנשי הדור הצעיר של החברה להגנת הטבע על גבם. בעבר שביל ישראל נבחר לאחד מ-20 מסלולי הטיול הטובים בעולם, על ידי המגזין נשיונל ג'יאוגרפיק.

לצפייה בשביל ישראל ב-Google Street View

במהלך התיעוד, שנערך בקיץ האחרון, הצועדים לקחו עימם 50 קילו של אוכל וציוד, שתו כ-1,200 ליטר מים וצעדו בטמפרטורה שכמעט ולא ירדה מ-30 מעלות. ההליכה עצמה נמשכה 10 שבועות ויומיים וכללה, בין היתר, עלייה להר מירון, בגובה 1,204 מטרים מעל פני הים וירידה ל-195 מטרים מתחת לפני הים, בכנרת. 48 היה מספר הגמלים שפגשו הצועדים בדרך.

מטיילים שביל ישראל. דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע
הטיול מספר אחד שלנו. מטיילים בשביל ישראל/החברה להגנת הטבע, דב גרינבלט
שביל ישראל גוגל סטריט וויו. גוגל סטריט וויו, צילום מסך
48 גמלים פגשו הצועדים בדרך. שביל ישראל מגוגל סטריט וויו/צילום מסך, גוגל סטריט וויו

תיעוד של 360 מעלות בתנאי שטח שונים

שביל ישראל נחנך על ידי החברה להגנת הטבע בשנת 1995, במטרה ליצור שביל הליכה רגלי לאורך המדינה. פרויקט Street View של Google, שהושק במאי 2007, זמין כיום ב - 66 מדינות על פני כל שבע היבשות. הכלי מאפשר למשתמשים לנווט באופן וירטואלי ולבקר בשכונות, אתרים היסטוריים, מוזיאונים, מבני ציבור ואחרים באמצעות צילום פנורמי בגובה העיניים.

מאז השקת הפרויקט צולמו למעלה מתשעה מיליון קילומטרים של דרכים. הפרויקט, שראשיתו נעשתה באמצעות טנדרים עמוסי מצלמות, מכשירי לייזר וג'י.פי.אס שנסעו בכבישים ברחבי העולם, התרחב מאז והוא כולל כיום שימוש במספר רב של מכשירים, המאפשרים תיעוד של 360 מעלות בתנאי שטח שונים. מלבד מהמכונית הייעודית, צוות ה-Street View משתמש גם באופני שלג, תלת אופן, עגלה ותרמיל גב.

ב-Street View ניתן למצוא כמה מהנופים ומסלולי הטיול היפים בעולם. שביל ישראל מצטרף לשורה ארוכה של טרקים ונופים המתועדים במפות Google. בין האתרים ניתן למצוא את עמק הקומבו שלמרגלות הר האוורסט בנפאל, שיט לאורך נהר הקולורדו, שונית המחסום הגדולה שבאוסטרליה, שונית האלמוגים הגדולה בעולם והפירמידות של גיזה. עוד על הטרקים הגדולים שצולמו ל-Street View, ניתן למצוא כאן.

מנכ"ל Google ישראל, מאיר ברנד, אמר: "לאחר עבודה מאומצת, אנו שמחים היום ששביל ישראל מצטרף לאתרי המורשת והטבע הידועים בעולם, כמו אגם לוך נס, פטרה והמאצ'ו פיצ'ו ועולה על מפות Google. הפרויקט מביא את השביל שלנו לכל אדם שירצה לבקר בו וירטואלית, מכל מקום ובעזרת כל מכשיר. אנו מקווים שכמה שיותר אנשים בארץ וברחבי העולם ייחשפו ליופיו של שביל ישראל ולסיפורה המיוחד של הארץ".

מנכ"ל החברה להגנת הטבע, קושה (משה) פקמן, אמר: "מהיום, שביל ישראל יהיה זמין לכל אזרח במדינת ישראל ובעולם כולו וכולם יוכלו ליהנות ולהתרשם מהנוף ומהטבע הישראלי. אין לנו ספק כי חשיפת השביל במפות גוגל סטריט וויו, תעודד מטיילים מהארץ ותיירים מהעולם, לחוות את השביל לא רק באמצעות המסך, אלא ברגליים, על מנת לחוש ולהרגיש באופן בלתי אמצעי את הנופים הטבעיים ואת המגוון התרבותי שהשביל מציע, על ידי ההליכה לאורכו, ועל ידי כך להתאהב בהם ולקחת חלק פעיל בשמירתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully