וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלי שחרש את העולם מגלה: כך תלונו בחו"ל בחינם

פלג כהן

4.2.2016 / 8:27

הלינה בחופשה היא בין ההוצאות הגדולות שאנחנו נדרשים לשלם עליהן בחו"ל. אבל פלג כהן, שטייל ביותר ממאה מדינות בעשור האחרון וכמעט לא שילם על מלון, מספק כמה מהטיפים החשובים שיחסכו לכם לא מעט דולרים. פרק 2

צלמים זמניים מורשים

שתי שאלות שהרבה אנשים שואלים אותי באופן קבוע - איך ניתן למצוא מקום לינה זול ואיך ניתן למצוא עבודה חוקית בחו"ל? אז אחרי עשור שנים ויותר ממאה מדינות שבהן טיילתי, עבדתי וישנתי בדרכים שונות, הנה כמה טיפים שסיגלתי לעצמי כיצד למצוא לינה בחינם ולחסוך את ההוצאה הכי גדולה של מטייל, ואפילו לפעמים להרוויח מזה קצת כסף.


עוד על מסעות מדהימים מסביב לעולם:
לחופש נולדה: הישראלית שעושה את העולם
מקל הנדודים: הישראלי שביקר ב-115 מדינות מלמד איך לטייל בלי כסף
להגשים חלום: האיש שביקר בכל המדינות בעולם עד גיל 37


בשנים האחרונות יותר ויותר אנשים מעוניינים לנטוש את אורח החיים המסורתי ואת היציבות הכלכלית, בשביל חיים של נוודות וטיולים מסביב לעולם. לדעתי, ההבדל העיקרי בין חופשה לטיול הוא, שחופשה היא בריחה מהמציאות היום יומית שלנו (עבודה, משכנתא, חשבונות) להיות מטייל - זה כבר דרך חיים.

רוצים לעקוב אחר המסע של פלג? היכנסו לפייסבוק של לונלי פלג

כאשר מטיילים לתקופה ארוכה אנו מקבלים סיפוק המחייה אותנו מחוויות, אנשים, נופים אקזוטיים ותרביות חדשות ולכן איך לנו הצורך "להתפנק" במלונות יקרים. בטיול ארוך (שבו כל שקל מחושב) הלינה הופכת להיות משהו שולי בסדר העדיפויות של המטייל.

לדוגמא, כרגע אני חי אצל חברים מקומיים באחת "הפאבלות" (שכונות עוני) של ריו דה ז'ניירו, ברזיל. בשבועות הקרובים זה הבית שלי. אני מקיים פה פרויקט התנדבותי למען הקהילה, והם כמובן קיבלו אותי בזרועות פתוחות אל המשפחה שלהם.

לונלי פלג אוהל בקזחסטן. פלג כהן, מערכת וואלה! NEWS
הכי זול וזמין. האוהל של פלג על גדת אגם בקזחסטן/מערכת וואלה! NEWS, פלג כהן
לונלי פלג עם החברים בפינלד. פלג כהן, מערכת וואלה! NEWS
תמיד טוב שיש מכרים בעולם. עם החברים בפינלד/מערכת וואלה! NEWS, פלג כהן

להתנדב ולטייל

בכל האתרים שאמליץ עליהם בכתבה זו איך צורך בוויזת עבודה. ויזת תייר מספיקה, כיוון שאתם נחשבים כ"מתנדבים".

1. Worldpackers - אתר שכל מטייל חייב להכיר worldpackers נותן לך את האפשרות לעבוד בהוסטלים מסביב לעולם בתמורה למגורים, אוכל וחלקם אפילו מציעים תשלום קטן של "דמי כיס". הוסטלים רבים יתנו לכם את האפשרות לארגן סיורים, שיעורים, מסיבות או כל רעיון אחר שיש לכם, וכך בעצם ניתנת לכם האפשרות להרוויח קצת כסף.

האתר מאפשר לכם לבחור מה אתם יכולים לעשות - לעבוד בבר, לצלם, לערוך וידאו, לנקות, לבשל, לעצב אתרים, לארגן מסיבות, לעבוד בקבלה, להיות שומר לילה וכדומה. הוסטלים שזקוקים לכישורים שלכם ישמחו לקבל אתכם כמתנדבים. באמת שאפשר לעשות הכל. כך, למשל, עד לפני שבועיים חייתי בהוסטל מגניב בריו, ובתמורה בישלתי פעמיים בשבוע ארוחות טבעוניות לכל ההוסטל (6 שעות עבודה בשבוע).

2. Wwoofing - הוא אתר שנותן לכם את האפשרות להתנדב בחוות אורגניות מסביב לעולם, לחיות במקומות מרהיבים וללמוד איך לגדל מזון בריא. בתמורה לעבודה שלהם (בדרך כלל 20 שעות בשבוע) תקבלו מגורים ואוכל.

אני, אישית, התנדבתי בחווה אורגנית במלטה בשיא העונה (בלתי אפשרי למוצא חדר זול). החווה היתה במקום מדהים עם יין טוב, שמן זית, ירקות שאנחנו גידלנו ואנשים מגניבים מכל העולם.

3. קאוצ'סרפינג - טוב, זה כבר די מוכר ובכל זאת - קאוצ'סרפינג הוא אתר שנותן לכם את האפשרות להתארח בחינם בבתים של אנשים ברחבי העולם. העיקרון די פשוט, קאוצ'סרפינג היא סוג של רשת חברתית למטיילם. לכל אדם יש פרופיל עם המלצות חיוביות או שליליות מהאנשים שהתארחו אצלו, או שהוא התארח אצלם. מנוע החיפוש עובד לפי אזורים שאתם רוצים לנסוע לטייל בהם.

אני, אישית, גולש על ספות כבר לא מעט שנים והתארחתי אצל עשרות אנשים ומשפחות כמעט בכל העולם - יפן, ליטא, קזחסטן, מיאנמר, דנמרק, חוף השנהב, שוויץ, קוסטה ריקה, קוריאה, רוסיה, גאנה ועוד. בנוסף, זו דרך נפלאה להכיר את האנשים המקומיים ואת התרבות שלהם.

עוד באותו נושא

האשה שמטיילת בעולם בחינם והדייטים שלה משלמים על הכל

לכתבה המלאה
לונלי פלג עושה כביסה חווה אורגנית מלטה. פלג כהן, מערכת וואלה! NEWS
פלג מדווש כדי להפעיל מכונת כביסה בחווה אורגנית במלטה, שבה ישן ועבד/מערכת וואלה! NEWS, פלג כהן
לונלי פלג קאוצ'סרפינג במטבח בסיאול. פלג כהן, מערכת וואלה! NEWS
"גלישת ספות" כבר הפכה לתופעה בעולם. קאוצ'סרפינג במטבח בסיאול, דרום קוריאה/מערכת וואלה! NEWS, פלג כהן

אתם טובים במשהו? נצלו זאת כדי לעבוד ולישון בחינם

4. Workawa ו-Help Exchange הם שני אתרים שמציעים כמעט את אותו הדבר: עבודה בחוות, מלונות, הוסטלים, מסעדות, ברים ובעצם כל דבר כמעט בתמורה למגורים ואוכל.

5. פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר או כל רשת חברתית אחרת. כיום הרשתות החברתיות הפכו לחלק בלתי נפרד מהחיים של רוב האנשים. אתם תתפלאו לגלות כמה חברים וקרובים יש לכם מסביב לעולם. פשוט תשתמשו ברשתות החברתיות כדי למצוא מקום לישון. לא פעם רשמתי פוסט בסגנון: "הי חברים, אני כרגע ביפן מישהו יכול לארח אותי?" התארחתי אצל חברים בברזיל, צרפת, הודו, גרמניה, דנמרק, מאורציוס, פינלנד, שוודיה, דרום אפריקה, יפן, תאילנד, רוסיה, הולנד, קנדה, נורבגיה ועוד.

6. אוהל - אני ממש אוהב לטייל עם אוהל, וחושב שזאת הדרך הכי גמישה ונוחה לטייל בעולם. לא פעם פתחתי את האוהל שלי על חופים לבנים, בצד הדרך, על אגמים בצבע טורקיז, או בכפרים קטנים לגמרי בחינם.

seperator

רוצים לעקוב אחר פלג ומסעו בעולם? היכנסו לעמוד הפייסבוק שלו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully