וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פותחים שנה: 5 אירועי חינם לסופ"ש הראשון של 2016

31.12.2015 / 7:38

הסופ"ש הראשון של 2016, שאמנם צפוי להיות חורפי, לא צריך למנוע מכם לצאת מהבית. אז איך תבלו אחרי מסיבת ערב השנה האזרחית? קבלו חמש המלצות חינמיות ומיוחדות

מקיר לקיר הגן הבוטני קמפוס מכללת אורנים. מוקי גרוס, מערכת וואלה! NEWS
"מקיר לקיר", הגן הבוטני קמפוס מכללת אורנים/מערכת וואלה! NEWS, מוקי גרוס

1. טובים השניים, ירושלים ותל אביב

את היום הראשון של השנה האזרחית החדשה אתם מוזמנים לפתוח בסימן טיול וטבע שמרחיבים לב ונפש. על הפרק שני מסלולים עירוניים בלב הטבע האורבני. הראשון, טיול רגלי להכרת ההתחדשות של יער ירושלים העוטף את השכונות המערביות של העיר. אורך המסלול הוא כ-2 ק"מ שעוברים בשביל הגיתות ובשביל החרוב וכוללים על הדרך שתילת עץ, שיקום טרסה והסברים על ההתחדשות וההתפתחות ביער.

מתי: שישי, 1 בינואר, 08:30, ובהרשמה מראש
לפרטים: מרכז ציפורי ביער ירושלים - 02-6753001

הטיול השני המשלב נסיעה והליכה קצרה בשבילי היער, בעקבות הנדיב הלא ידוע ביער ראש ציפור. השביל עובר לאורך הירקון ובסופו תצפית מרשימה על מפגש הנחלים ועל העיר שצמחה אל הפרדס ומעבר לו.

מתי: שישי, 1 ינואר, 10:00, ובהרשמה מראש
לפרטים: קו ליער - 1-800-350-550

יער ראש ציפור. חוני המעגל,
יער ראש ציפור בתל אביב/חוני המעגל

2. טבע וטיבוע, רמת הנדיב

גני הנדיב הם לוקיישן יפה לטיול קליל בכל עונות השנה. שבילי הגן מתאימים לזאטוטים בעגלה, לילדים שאוהבים להתרוצץ ובעיקר לסקרנים שרוצים ללמוד פרק בבוטניקה של העצים, השיחים ועשבי התבלין הנטועים בגן, וכן בהיסטוריה של הברון רוטשילד שאחוזת קברו ממוקמת בלב הגן. הכניסה לגנים, המשקיפים אל הים ומורדות הכרמל, הם ללא תשלום ומידי פעם מוצעים שם פעילויות וסיורי תוכן מגוונים, כולל סיורי עששיות ליליים.

הפעם אנחנו בעניין טיבוע ציפורים אותן תוכלו לפגוש בשביל הטבע המוביל אל עין צור - אזור המעיינות הסמוך לגן. פעילות הטיבוע מתחילה השכם בבוקר, כאשר צוות מהתחנה לחקר ציפורי ירושלים מגיעה ופורס את רשתות במטרה ללכוד את הציפורים המעופפת באזור. לכידת הציפורים נעשית כדי לסמנן אותן באמצעות טבעות סימון המאפשרות לעקוב אחריהן בהמשך דרכן. סימון הציפורים, שנעשה גם בארצות רבות, והמידע שנאסף עליהן בדרכן מתועד ומועבר בין הצפרים ברחבי עולם. במהלך הטיבוע תזכו לחוויה מיוחדת במינה הכוללת מבט מקרוב על מגוון הציפורים, למוד של דרך הסימון, השקילה והבדיקה ולבסוף לשחרר אותן בחזרה לחופשי. עוד בשטח: מרכז מבקרים ירוק, גן שעשועים בצל עצי החורש ובית קפה מול הנוף.

מתי: שבת, 2 בינואר, 08:00-11:00
איפה: עין צור, גני רמת הנדיב
הגעה: מכביש 652 , בין זיכרון יעקב לבנימינה
לפרטים: .ramat-hanadiv.org.il

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
רמת הנדיב. משה שי,
ילדים ברמת הנדיב/משה שי

3. פספורט לחופש, תל אביב

"נסעתי ליומיים לתעד את הפליטים באי הנופש קוס" מספרת האמנית רייצ'ל ויצמן וממשיכה, "הגעתי ב-11 בלילה לחוף , היה קר והתחיל לרדת גשם כשלפתע ראיתי עשרות אנשים יוצאים משורת האהלים שבמקום לכיוון המים, כאילו קיבלו סימן או אות להגעתה של סירת הגומי השחורה. על הסירה הקרועה נתלו שבעה אנשים שעל גופם אפודים שחורים ואדומים. כשהם קפואים ורועדים מקור, מפחד, וגם שמחה, עלו בשחייה הישר אל זרועותיהם של האנשים שהמתינו להם בחוף עם שמיכות, קפה ואוזן קשבת. זכורה לי במיוחד אישה שעלתה לחוף עם שקית ניילון שחורה ובתוכה כל עולמה, המסתכם בתיק האישי שלה".

סיפור הפליטים באירופה נגע לליבה של ויצמן וגרם לה לעלות על מטוס, לנחות באי קוס, ולתעד ולחשוף את כאבם. היא צרפה אליה למסע את הצלם שלומי בר וביחד תעדו אותם "תוך ניסיון להעביר בצילומים את התחושות החזקות של הפליטים, את הבלבול והתקווה, את המשמעות והכאב של הפליט" ובכך לאפשר לנו להתבונן מזווית נוספת על עולמם.

את החוויה העוצמתית שעברה היא ביטאה בתמונות ובמכחול והתוצאה, תערוכה החושפת את סיפור הפליטים שהופכת אותם מעוד סטטיסטיקה למקרים פרטיים. בתערוכה מוצגים צילומי שחור-לבן עם נגיעות צבע, המסמלות תקווה, שהודפסו על ברזנט - הבד ממנו עשויים אוהלי הפליטים.

מתי: עד שני, 4 בדצמבר _רביעי-חמישי, 18:00-12:00 וששי, 14:00-11:00*
איפה: גלריה סוקה ארט שביל המרץ 6, קריית המלאכה
לפרטים: 050-4002400

פספורט לחופש תערוכה של רייצ'ל ויצמן. סוקה ארט,
"פספורט לחופש", תערוכה של רייצ'ל ויצמן/סוקה ארט

4. בעקבות השטפונות, רמת הנגב

הסופה הגדולה והגשמים הרבים שהחזאים מבטיחים לנו בסופ"ש הקרוב, יביאו איתם גם גל של שטפונות שיציפו את הואדיות וימלאו את המעיינות וגבי המים. אחד מהמעיינות האלה הוא עין ירקעם, המפכפך בתוואי של נחל חתירה, שבשיטפון האחרון סיפק מראה מרהיב לאלה שקפצו לראות אותו - בריכות המעיין התמלאו וגלשו מעל גדותיהם והילדים, שמים קפואים לא מרתיעים אותם, מהרו לשכשך בהם. נכון, שטפונות הם אכן מחזה מרהיב שמפלח את אדמת הנגב הצחיחה, אך עם זאת חובה לנהוג במשנה זהירות ולצפות בהם מגבוה, אבל כשירד המפלס, ותחלוף הסכנה, תוכלו לצאת להליכה של כק"מ במסלול המעגלי הקליל הכולל גם ירידה למעיין.

המסלול עובר בנחל חתירה הגדול, שמנקז אליו את כל מי המכתש הגדול, ותחילתו בחניה ממנה ממשיכים בשביל המסומן בירוק שעובר בקניון המרשים של עין ירקעם. הולכים בשביל (בזהירות) עד לסימון השקוף (שני פסים לבנים) שמפנה ימינה לקניון, שם יורדים אל הגב הגדול של המעיין, כשחלק מהירידה היא במדרגות עתיקות שנחצבו בסלע. גם אם השטפונות יאכזבו הפעם, הבריכה הגדולה והמרשימה, שגודלה כ-15 מטרים, עדיין מלאה במי השטפונות הקודמים. מתחת לבריכה הגדולה תחכה לכם בריכה נוספת, הבריכה של עין ירקעם שמלאה במים כל השנה. כדי להגיע לבריכה התחתונה תצטרכו לחזור אל השביל, לרדת איתו אל ערוץ הנחל ולהמשיך עד לבריכה.

ואם אתם בעניין של להמשיך הלאה (ומומלץ שכן), לכו עוד כחצי ק"מ עד לתצפית על המפל הגדול של נחל חתירה ועל מעלה פלמח שעוקף אותו.

הגעה: מכביש 225, מירוחם לכיוון המכתש הגדול, חוצים את המכתש עד שמגיעים לצומת T, בצומת פונים ימינה ואחרי כ- 500 מטר רואים את השלט המפנה לחניה של המעיין

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עין ירקעם/מערכת וואלה!, צילום מסך

5. מקיר לקיר, קרית טבעון

בשבוע שעבר הושק על גבעה בקצה הגן הבוטני פרויקט "מקיר לקיר" - קיר בטון הצופה על הר הכרמל ועל שדות קיבוץ שער העמקים, המהווים פרוזדור אקולוגי בין עמק יזרעאל ועמק זבולון. באופק נראה מפרץ חיפה והמפעלים הפטרו-כימיים, הניצבים בלב אזור עירוני וגורמים לזיהום אויר. הקיר, שגובה 2 מטרים ורוחבו של 4 מטרים, ניצב במרחב הפתוח במטרה להציג עבודות של אמנות עכשוויות שמנהלות דיאלוג עם הנוף והטבע הסובב אותו.

הדרך אל הקיר עוברת בין כ-900 מינים של צמחים, שהובאו מרחבי העולם, שגדלים בגן המשתרע על 40 דונם, והעבודות האמנות ניצבות ברצף שבין יצירת האמנות של הטבע לבין יצירת האמנות של האדם. מיקומו של הקיר בנקודה הצופה על סביבתו מאפשרת שיח בנושאים הקשורים למערכת היחסים בין האדם לטבע המקומי, כולל ההיבטים הפוליטי.

הקמת הקיר היא פרי שיתוף פעולה בין מכללת אורנים לבית הספר התיכון "שקד" בקרית טבעון ומטרתו ליצור נקודת מפגש תרבותית ולהווה במה לביטוי חופשי אמנותי של תלמידים, סטודנטים ואומנים שיבטאו את הפרשנות שלהם להקשר שבין אדם, טבע וסביבה. העבודה הראשונה שמוצגת על הקיר היא עבודתו של האמן יונתן אופק. בנוסף, מתקיימות בגן מגוון פעילויות בהן טיבוע ציפורים, סיורים ב'שביל השירה' ובגן הביומימיקרי, הכרות עם צימחי מרפא וקורס רישום בוטני.

מתי: כל יום, כל השנה
איפה: הגן הבוטני, קמפוס מכללת אורנים
לפרטים: 052-3379913

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully