וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדאי שתכירו: המושבים שחייבים להימנע מלטוס בהם

29.12.2015 / 5:29

מהמושב האמצעי אתם כבר יודעים להימנע, אבל מה עם המושבים האחרים שעלולים לגרוס לטיסה שלכם להפוף לסיוט? הנה המקומות שעדיף שהשכנים שלכם ישבו בהם במטוס ולא אתם

צילום: Zodiac Aerospace

בווידאו: צפו בשיטת ההושבה שהולכת להרוס לנו את הטיסה

תיירים נאלצים להתמודד בימינו עם מטח כבד של אפשרויות בבואם לעשות צ'ק-אין באינטרנט. אבל בעוד אתם מתלבטים בין סוג הביטוח או בין העוף לסלמון, מוטב שתמקדו את תשומת הלב שלכם בבחירה שתשפיע יותר מכל על חוויית הטיסה שהזמנתם: מושב המטוס.


עוד על הטיסה שלכם:
חלון או מעבר? מה בחירת המושב במטוס אומרת עליך
נמצא הפיתרון לשמירת מרווח הרגליים שלכם בטיסה
אם לאסור על השענת המושב לאחור בטיסה?
9 דרכים לשרוד טיסה במושב האמצעי במטוס


חלק מהמושבים לא מאפשרים הישענות אחורה, אחרים ממוקמים בק?רבה מסוכנת לתאי השירותים ובאחרים יש אפילו פחות מקום לרגליים מבכל מושב ממוצע. הנה לפניכם המדריך המלא למושבי המטוס שכדאי להימנע מהם. גזרו ושמרו בצמוד לדרכון.

seperator

מושבים שליד המעבר

תחשבו על המרפקים שלכם לפני שאתם בוחרים באחד מהמושבים אלה. המושבים שבסמוך למעבר פשוט קרובים מדי לתנועה: יש היום במטוסים יותר מדי עגלות דיילים מסוגים שונים ויותר מדי אנשים עם איזון לקוי. מספיקה מכה אחת מעגלת מתכת מלאה באוכל, או דיוטי-פרי או מעידה אחת של נוסע לכיוונכם או לכיוון מגש האוכל שלכם - על מנת לבאס לכם את הטיסה, או לכל הפחות להעיר אתכם מהשינה שכל כך חיכיתם לה.

המושב שמאחורי הכנף

הצלחתם לשים ידכם על מושב נחשק בצמוד לחלון, רחוקים מהשאון של המעבר וצמודים בהנאה לקיר המטוס. אבל אז אתם מסתכלים החוצה מהחלון כדי ליהנות מהנוף - ומגלים לדאבונכם שהוא התחלף בחתיכת מתכת ענקית ולבנה המוכנה כנף המטוס. עכשיו תצטרכו ללא כל הצדקה לטפס מעל זוג הזקנים שיושב לידכם כדי להגיע לשירותים, או כדי להתמתח קצת בהליכה - ואין שום כנף מטוס ששווה את זה.

עוד באותו נושא

איזה מושב הכי נחשק במטוס?

לכתבה המלאה
ביטוח נסיעות לחול. מערכת וואלה!
פחות נעים לגלות שאתם יושבים ליד חתיכת מתכת ענקית ולבנה. כנף המטוס/מערכת וואלה!

המושב מול יציאות החירום

כל המקום הנוסף לרגליים בשורות החירום חייב לבוא על חשבון משהו, ולמרבה הצער הוא בא על חשבון השורות שמאחור. מסיבה זו וכדי להבטיח מרחב זמין במקרה חירום, למושבים האלה אין פונקציה של הישענות אחורה, או שהיא מינימלית ביותר. בטיחות לפני הכל, ובמקרה הזה - בטיחות לפני נוחות.

השורה האחרונה

לא רק שהמושבים בחלק האחורי של המטוס לא מאפשרים הישענות אחורה, ברבים מהם יש אפילו פחות מקום לרגליים מאשר במושבים סטנדרטיים. זה המקרה למשל בבואינג 777, המשמש לטיסות ארוך טווח על ידי חברות שטסות גם לארץ וממנה (למשל, אל על). החלק האחורי הוא גם החלק הרועש ביותר במטוס, והיושבים בו נהנים מרעש הטיסה, הדחות אסלה ושקשוקי מתכת של עיסוקי הדיילים. אל תשבו שם אם יש לכם כוונה כלשהי לישון במהלך הטיסה.

טיסה מטוס יציאת חירום. ShutterStock
להשעין את משענת הגב לאחור? תחשבו שוב. יציאת החירום במטוס/ShutterStock

המושב האמצעי

חוויה ממש קלסטרופובית - אתם גם צריכים לטפס מעל מישהו כדי להגיע לשירותים, גם אין שום הנאה מהנוף ואתם גם באים במגע מיותר עם יותר מאדם זר אחד. אם אתם טסים לבד - מומלץ בחום להימנע.

השורות באמצע המטוס

ישיבה באמצע הקבינה של המטוס עלולה להבטיח שתהיו האדם האחרון במטוס שיוגשו לו אוכל ושתייה. זה אמנם לא בעיה של ממש אם הזמנתם ארוחה מראש, אבל במידה ולא - הכינו את עצמכם לאכזבה שבהמתנה ארוכה.

ודבר נוסף: בעוד היושבים מקדימה נמנעים מהרעשים של החלק האחורי במטוס ולהיפך (דמיינו תינוק מיילל) - היושבים באמצע המטוס סובלים משני העולמות.

טיסה שינה במטוס שעמום בטיסה. ShutterStock
להיות במגע עם יותר מנוסע אחד. המושב האמצעי/ShutterStock

מושב היציאה הראשי

כיוון שאין כל מושב אחר מלפניכם, לא תזכו למקום אחסון מתחת למושב ותצטרכו לאחסן את כל מה שהבאתם איתכם בתאי האחסון מעל הראש. בנוסף, רוחב המושב שלכם יהיה מצומצם יותר כיוון שהמגש יאוחסן בצד הזרוע. להוסיף לכך את השכנות לאזור התקהלות הדיילים העסוקים - בהחלט לא מומלץ.

מושבים השכנים לשירותים

בעוד שברוב המטוסים פועלת מערכת אוורור יעילה שמונעת התפשטות של ריחות לא רצויים, המושבים שבסמוך לחדרי השירותים הם מחוץ לתחום לכל מי שרוצה לשמור על מעט שקט ושלווה. התור מחוץ לדלת השירותים והזרם הבלתי פוסק של אנשים פנימה והחוצה, נוסף על רעשי ההדחה והריחות שעלולים להתלוות אליהם, ישבשו לבטח כל שינה מתוכננת ויהפכו את הטיסה שלכם לסיוט.

seperator

ומהם המושבים הגרועים שאתם מכירים במטוס? טקבקו לנו!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully