וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוהגים בחו"ל? כך תוזילו את מחיר השכרת הרכב בחופשה

וואלה! NEWS בשיתוף שלמה סיקסט, שלמה סיקסט

29.12.2015 / 5:10

מספר הישראלים שיוצאים לחו"ל עולה מדי שנה ורבים מהם מחמיצים את תקופות ההשכרה המוזלות ביותר של חברות הרכב. איך תדעו מתי לשכור את הרכב בחו"ל ולשלם עליו פחות?

נופש מפנק באתונה. וואלה! טורס
אתונה. לואו-קוסט, גרסת השכרת הרכב/וואלה! טורס

טיסות ב-150 דולר לאירופה כבר לא זוכות להרמת גבה מצד הישראלים. מהפכת הלואו-קוסט שפשטה בשנים האחרונות והציפה את נתב"ג לימדה את הישראלים פרק בצרכנות: כדי לשלם את המחיר הזול ביותר אין צורך להמתין לירידת המחירים של הדקה התשעים, אלא לבצע את ההיפך הגמור. להתחייב מראש זמן רב ככל האפשר וללכוד את המחיר הנמוך שמציעות חברות התעופה. את הפורמט המצליח הזה אימצו בחום גם שאר נותני השירותים בתעשיית התיירות, בראשם ענף השכרת הרכב.

באורח פלא, אחרי שמיהרו לשריין לעצמם טיסה במחיר זול וחדר במלון במרכז העיר אליה הם מתכוננים לבלות בחופשתם, נהגו ישראלים רבים להשאיר את הזמנת הרכב השכור לימים האחרונים טרם ההמראה בתקווה שצי הרכבים של חברות ההשכרה יהיה גדול ומגוון מספיק כדי שנציג במדים ומפתחות רכב יקבל את פניהם בנמל התעופה. ואולם, כמו בכל פעולה צרכנית, מדובר ברעיון שמחזיק רק למספר ימים בשנה של חוסר ביקוש. בכל שאר עונות השנה, העומסים הנוצרים על חברות השכרת הרכב והביקושים מכל העולם עושים את שלהם ויוצרים מחסור ברכבים מקבוצות ההשכרה המשתלמות.

כעת נראה שהמסר הופנם. מספר הישראלים שיוצאים לחו"ל גם בחורף עולה מדי שנה, ורבים מהם מחמיצים את תקופות ההשכרה המוזלות ביותר של חברות הרכב ונאלצים לשלם פרמיה גבוהה יותר עבור אותו רכב שביקשו לשכור. צרתו של מי שמבקש לשכור רכב ייעודי לסקי מצויד בגגון מיוחד או באביזרי נהיגת שלג היא גדולה יותר: אלה נמכרים כמו לחמניות חמות לגולשי סקי מכל העולם שפוקדים בעונת החורף את אתרי הסקי של צרפת, איטליה או אוסטריה.

סוכנות השכרת רכב מכירת רכב. ShutterStock
כדאי להיערך מוקדם, בקיץ צפו לעומס ומחירים יקרים/ShutterStock

איך תוזילו את מחיר ההשכרה?

בעיה דומה עולה גם בתקופת הקיץ. השכרת רכב בחו"ל במהלך יולי-אוגוסט בחברות הרכב הגדולות היא משימה כמעט בלתי אפשרית ולפיכך עולה הצורך להיערך מוקדם ככל האפשר ולדאוג לרכב שכור כבר אחרי הזמנת הטיסה. "שם המשחק בשנתיים האחרונות הוא לא המחיר אלא הזמינות", מסביר בועז יעקובי, סמנכ"ל המכירות והשיווק של קבוצת הרכב שלמה SIXT. "מחיר זול בלי זמינות לא שווה דבר".

במילים אחרות, העובדה כי הישראלים לא נוסעים ליעד מסוים בעונת החורף או חושבים שמוקדם עדיין להזמין רכב שכור כבר עכשיו לחופשת הפסח, איננה רלוונטית כלל. יותר חשוב לדעת שצי הרכבים להשכרה שמצוי בידי חברת הרכב הוא מוגבל וכבר ברגעים אלה רובם כבר נחטפים בידי תיירים אחרים בעולם שמתכננים לנפוש באותו יעד. הדבר נכון גם לגבי השכרת רכב בישראל בתקופות השיא, אז תיירים רבים מחו"ל שוכרים רכבים ומלאי הרכבים הפנוי אוזל.

אז מה צריך לעשות כדי לקבל את מחירי ההשכרה הנמוכים ביותר? ובכן, להזמין מוקדם ככל האפשר. ברגע שסגרתם את תכנון החופשה העתידי נסו לסגור את הרכב השכור, במיוחד אם אתם מחפשים קבוצת רכב מסוימת או רכב מדגם ספציפי. כמו כן, בחנו אפשרות לאסוף את הרכב בתחנות עירוניות ולא בנמל התעופה שנחשב יקר יותר. המלצה נוספת היא להתמקד בחברות רכב מוזלות שמפעילות סניפים במדינות היעד ולא בנציגויות זרות.

"אנחנו פועלים על פי תכנית ארוכת טווח", מוסיף יעקבי. "אנו אמנם רק בתחילת החורף אבל ערוכים כבר לעונת הנסיעות הקרובה והיינו הראשונים לפרסם את המחירונים לפסח ולקיץ. אנו מזהים כבר עתה את הביקושים וממליצים להזמין רכבים לתקופות השיא כבר עכשיו".

לפרטים נוספים על השכרת רכב בארץ ובחו"ל לחצו כאן

וואלה! NEWS בשיתוף שלמה סיקסט, שלמה סיקסט
  • עוד באותו נושא:
  • השכרת רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully