וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המחלקה האחרונה": המקום הכי גרוע שיש במחלקת תיירים

לשבת באזור רועש וליד השירותים, לשלם על מושב ליד החלון, שירות גרוע מהדיילים, חוסר יכולת להטות את המושב לאחור או לשנות תאריך טיסה ושאר חסרונות מאפיינים את המושבים הגרועים ביותר במטוס, שזכו לכינוי הלא רשמי "מחלקה אחרונה". כדאי להכיר

אתר רשמי

בווידאו: לעומת "המחלקה האחרונה", כך טסים בצורה הכי מפנקת שיש

הצלחתם למצוא עסקה מעולה לרכישת כרטיסי טיסה? יכול להיות שזה יעלה לכם במקום אחר - המושב במטוס. חברות התעופה הגדולות החלו לכנות את המושבים הגרועים ביותר במטוס בכינוי הלא רשמי "מחלקה אחרונה" במקום "מחלקת תיירים" - זאת כיוון שמדובר במושבים הכי לא מבוקשים, ובשירות הלקוחות המינימלי ביותר.


עוד על הטיסה שלכם בוואלה! תיירות:
אל-טעם וריח: למה האוכל בטיסות כל כך גרוע?
מחקר מגלה: למה כולם שותים מיץ עגבניות בטיסה
המזיע, המסריח והחופר: נוסעים שיהרסו לך את הטיסה


המחלקה החדשה כבר מכונה כך בחברות לואו-קוסט כמו ראיינאייר ואיזיג'ט, כך לדברי מומחים בתעשייה. בעוד המונח "מחלקה אחרונה" איננו מונח רשמי, המומחים אומרים כי בהליכים פנימיים של חברות התעופה הן משתמשות בו כדי להתייחס למושבים והכרטיסים הגרועים ביותר של מחלקת התיירים. הנוסעים במחלקה הלא רשמית הזו עלולים למצוא את עצמם דחוסים קרוב אחד לשני, במיקומים הכי לא נוחים במטוס, עם מינימום של גמישות בשינוי הטיסות מבלי לשלם עמלות הגבוהות, ועם רמת שירות הנמוכה.

ובאילו מושבים מדובר? ככל הנראה אלה הנמצאים בחלקו האחורי של המטוס, שהם גם לעתים קרובות האזורים הרועשים ביותר, או בסמוך לחדר השירותים שם מתמלא המעבר בנוסעים הממתינים לתורם ונשמעים ממנו צלילי הדחת האסלה. כמו כן, חלק מהמושבים במחלקה הם כאלה שלא ניתן להטות אחורה את המשענת שלהם. נוסעי המחלקה האחרונה עשויים לסבול גם משירות לקוחות גרוע יותר, כאשר במקרים של בעיות בטיסה הם יופנו למיקור חוץ או למוקד שירות אחר מזה העומד לרשות לקוחות ששילמו מחיר גבוה יותר.

נוסעים טיסה. ShutterStock
להיות דחוסים מבלי להטות את המושב. מחלקת תיירים/ShutterStock

"חברות התעופה פונות למכנה המשותף הנמוך ביותר"

"מושבי מחלקה אחרונה קיימים בגלל שחברות התעופה הן עסק לכל דבר", אומר פיל דרנר ג'וניור מאתר האינטרנט NYCAviation המסקר את תחום התעופה. "חברות התעופה שבאמת צריכות לעמוד בפני שורת הרווחים האחרונה, הן אלה שידחפו יותר ויותר את הגבולות". הוא הוסיף כי "אנשים חושבים שחברות התעופה עושות הרבה כסף, אבל ההיפך הוא נכון. הן מכניסות כ-200 מיליון ליש"ט, אבל זה לא הרבה ביחס להיקף ההוצאות וההשקעות שלהן. הן מרוויחות בסדר כרגע בזכות עלויות הנפט הנמוכות, אבל אנחנו אחרי 15 שנים של האטה בענף, וזו הביאה אותם לבחון היטב את העלויות שלהן ולמצוא דרכים להעביר את העלויות הללו הלאה".

הוא מוסיף, כי חברות התעופה פונות תמיד "למכנה המשותף הנמוך ביותר", ושיש במטוס מושבים שהם "לא נוחים בהרבה מספסל בפארק".

חברת התעופה האמריקנית "פרונטיר איירליינס" מחייבת את הנוסעים במחלקה אחרונה אפילו עבור מושבים ליד החלון. עמלות לטובת שינוי כרטיסי מחלקה אחרונה עלולות להיות גבוהות מאוד, בדרך כלל סביב ה-100 פאונד או אף יותר, עם תוספת לכל פעולה: משליחת מזוודה ועד קבלת מזון במהלך הטיסה. נוסעים שטסו בכרטיסי מחלקה אחרונה צוטטו באתר ה-USA Today וסיפרו שקיבלו "יחס גרוע מדיילי טיסה שעובדים בשכר מינימום".

  • עוד באותו נושא:
  • טיסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully