וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באווירת חג המולד: 5 אירועי חינם לסוף השבוע

17.12.2015 / 8:27

אם זה אירועי "החג של החגים" בחיפה, או פסטיבל ענף הזית בגליל וגם סיורים מודרכים לצד מיסות בכנסיות ושופינג - אווירת חג המולד בארץ מספקץ גם למי שאינו חוגג שלל אירועים שכדאי להכיר. הנה חמישה מהם שלא חייבים לשלם עליהם בסופ"ש

צלמים זמניים מורשים

1. חגיגות המולד, ברחבי הגליל

חח – 23-17 בדצמבר
רק כבו הנרות בחנוכייה וכבר נדלקו האורות בעצי האשוח שמביאים אלינו את ניחוחות חו"ל. גם כאן יש את סנטה קלאוס העמוס במתנות, את הגרביים מלאי ההפתעות, את הקישוטים, את האורות המנצנצים, את הפעמונים המצלצלים בצריחי הכנסיות ובעיקר את הממתקים שהולכים יד ביד עם חג המולד. כדי להתרשם ולספוג את אווירת החג אתם מוזמנים לשוטט ברחובות ובכנסיות של יפו, להצפין לחגיגות "החג של החגים" במושבה הגרמנית בחיפה, לסמטאות, לשוק ולכנסיות בנצרת ולכפרים הגליליים של מעיליא, פסוטה, תרשיחא, עילבון, גוש חלב וכפר יאסיף.

לכבוד החג יערכו בכפרים הגליליים סיורים מודרכים לצד מיסות בכנסיות וחגיגות שופינג בדוכני הכריסמס מרקט. כך למשל יתקיימו סיורי ערב בפסטיבל המולד בכפר הציורי מעיליא, שבגליל המערבי, עם עץ אשוח גדול שיואר בכנסייה, תהלוכה שתצעד בסמטאות הכפר, מופע זיקוקים, תכנית אומנותית ושירה בכנסייה (18-22.12); קריסמס מרקט גדול בעילבון שילווה במופע זיקוקים בעת הדלקת העץ, הצגות לילדים, רסיטל שירי המולד ותהלוכה עם בובות סנטה ענקיות (17-22.12); כריסמס מרקט ביקב דנז' בגוש חלב ובמרכזו סדנאות ערק ויין, אוהל עם אוכל אותנטי, אומנים ומספרי סיפור, הפעלות, להקות זמר, סטנד אפ, ליצנים ומופעי תרבות (18-21.12), סדנאות חימר, ציורי פנים, הרקדות, הצגות, ליצנים, מספרי סיפור ופינת ליטוף בכפר יאסיף (17-22.12) וחגיגת זמר בפסוטה עם מופעי נגינה, ריקוד, שירה וקרקס (25-27.12).

לפרטים והרשמה: הרשות לפיתוח הגליל

חג המולד בכפרים תרשיחא מעיליא הגליל המערבי. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
אווירת חג המולד כבר כבשה את הגליל. מעיליא/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

2. בין הדר לרום כרמל, חיפה

חיפה ממשיכה את ה"החג של החגים" עם נצנוצי אורות הכריסמס, והסילבסטר הקרב, בסדרה של סיורים מודרכים ברחבי העיר. לצד סיורי נופים, קסמים, טעמים, אומנויות, דתות, גרפיטי ברחובות ו"תפדלו" - סיורי קולינאריה בעקבות הרב עדתיות בעיר (שכולם בתשלום) יתקיימו גם שני סיורים חינמיים.

הסיור הראשון יערך במרכז הישן של הכרמל - הלב הפועם של העיר. הסיור הרגלי יעבור בין החנויות, מרכזי התרבות, גן האם, טיילת לואי, שדרות הציונות ההיסטוריות ועד לרחוב שהכי מצדיק את שמו - רחוב יפה נוף (19.12, 10:00). גם הסיור השני הוא רגלי והוא יתקיים בשכונת הדר. המסלול יעבור בין רחובות השכונה בדרך אל שוק תלפיות, משם ירידה במורד הרחוב אל בתים מוסלמים ונוצרים יפהפיים וסיפורי שכונת ואדי סאליב, המצודה, בניין העירייה ועוד (19.12, 11:00).

לפרטים: העמותה לתיירות חיפה - 1-800-30-50-90

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מבקרים במסגרת "החג של החגים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

3. בשבילי הזית, עמק יזרעאל

במסגרת פסטיבל "ימי ענף הזית" יתקיים סיור חוויה חקלאית, מקומית ואורגנית בעקבות מקומות ואנשים מיוחדים בעמק. הסיור המודרך ינוע באוטובוס ויתחיל במרכז המבקרים החדש של "סינדיאנת הגליל" בכפר כנא, שם פוגשים את נשות המיזם, צופים בסרטון המספר על פעילות העמותה (המקדמת סחר ושיתוף פעולה יהודי ערבי), לומדים על מלאכות יד מסורתיות וטועמים שמני זית.

משם ממשיכים לתצפית "מאגר אשכול", שליד חנתון, הכוללת הסברים על מאגר המים הגדול שהוא חלק ממפעל המוביל הארצי. סיום הסיור בחוויה אורגנית בהרדוף שם יספרו על היישוב האקולוגי, יציגו את הפעילות החקלאית האורגנית הביו-דינאמית של גידול ירקות, גידולי מזון לבעלי חיים, כרם זיתים והרפת האורגנית הראשונה בארץ.

מתי: שבת, 19 בדצמבר, 10:00 - 14:00, בהרשמה מראש
איפה: מפגש בכניסה לקיבוץ הסוללים, בסמוך למחלף המוביל בכביש 79
הסיור ללא תשלום ומותנה בהרשמה מראש
לפרטים: מנחם גילה - 0507-240208

מסיק זיתים. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
זה זמן הזיתים. מסיק במסגרת "פסטיבל ענף הזית"/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין

4. שמח בנמל, יפו

גם נמל יפו התקשט לחג וברחבה הגדולה מוצב לתפארת עץ אשוח ענק ומנצנץ ולצידו הוצבו תותחים שיורים שלג כדי להעצים את אווירת החג החורפית. למרגלות העץ מתקיים הכריסמס מרקט עם דוכני אוכל עמוסי מטעמים ומתוקים מרחבי העולם, יינות, קישוטים, עצים, מתנות ועוד. בנוסף יערכו הופעות מוזיקה, מופעי קרקס וסדנאות בישול.

מתי: רביעי-חמישי, 23:00-15:00, שישבת, 22:00-10:00, לאורך דצמבר
לפרטים: JAFFA Christmas Market 2015

עוד בנמל, " חורף אקוסטי 2" - הופעות אינטימיות של יזהר אשדות, שילווה עצמו בגיטרות חשמליות ואקוסטיות ויזמר רפרטואר של שירים מתקופת תיסלם, מאלבומי הסולו שלו ומשירים שכתב לאחרים (29.12, מ-19:00) ודנה ברגר במיטב שיריה אותם תגיש בביצועים אקוסטיים מפתיעים (29.12, מ-21:15).

איפה: ההופעות יתקיימו במחסן 2, בהרשמה מראש
לפרטים: 03-6023254, namal.lndit.com

נמל יפו בשקיעה. דצמבר 2015. ראובן קסטרו
נמל יפו/ראובן קסטרו

5. אביב חורפי, ירוחם, דימונה, ערד, מצפה רמון ונאות חובב

"דוקאביב נגב" הוא פסטיבל קולנוע דוקומנטרי, מקומי ובינלאומי, במסגרתו יוקנו סרטים שיצרו יוצרים ותיקים לצד יוצרים צעירים. הפסטיבל, המציין את שנתו השנייה בדרום, יתארח ברחבי הנגב ומטרתו לקדם את הקולנוע הדוקומנטרי באזור הדרום ולהוביל דיאלוג בין הקהילות המגוונות בירוחם ובסביבה. הפסטיבל יעסוק בסוגיות שונות הקשורות לזהות בכלל, ולזהות מזרחית בפרט, ומלבד הקרנות חגיגיות ומפגשים עם יוצרים ושחקנים, יתקיימו אירועים, מופעים וסדנאות לילדים.

הפסטיבל יפתח בהקרנת הסרט "שיר ידידות", של הבמאי והיוצר רפאל בלולו, המספר על הרב דוד בוזגלו, גדול פייטני מרוקו במאה ה-20. בנוסף יתארחו הסרטים הקצרים "הדייג", "הפרלמנט של דבי", "המחסן" ו"תהילה", שהם חלק מפרויקט "מראות"– פורטרט ירוחמי של היוצרים רובי אלמליח ומיטל אבוקסיס. עוד בתוכנית: מפגש עם ליאור רז והישאם סולימאן, כוכבי הסדרה "פאודה", מפגש עם אמיר בן-דוד, אחד מיוצרי הסדרה "מגש הכסף", הצגת סיפורה של משפחה בוכרית במסגרת הקרנת הסרט "הממלכה המופלאה של פאפא אלייב", "מיסטר גאגא" - על דמותו, סיפורו וחייו המרתקים של הרקדן והיוצר אוהד נהרין,"באבא ג'ון" ועוד.
הילדים מוזמנים להצטרף לסדנת אנימציה בשיתוף צבע טרי , לצפות בסרטים "האריה והעכבר האמיץ", "פצפוצי שוקולד" ו"תזמורת ממוחזרת", ולצאת עם ההורים לסיורים מודרכים שיתקיימו באגם ירוחם, במכתש הגדול ובהר אבנון.

מתי: שלישי-חמישי, 22-24 בדצמבר
פרטי הפסטיבל: 050-5914174 ובאתר האינטרנט
פרטים והרשמה לסיורים: עתיד במדבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully